Bob_Ross het waren ongeveer 400-500 blz. Oorspronkelijk inderdaad verdeeld over meerdere kleine boekjes.
LilyMilie ik heb het lang geleden gelezen in het Engels. Was best pittig, maar los van de inhoud is het ook echt een prachtig gedicht. In het modern Nederlands zal het al makkelijker zijn dan oud Engels.
Het is trouwens geen anti-religie. Ze beschouwen het modern satanisme aks een religie, maar dan een non-theïstische. Ze zijn wel groot voorstander van secularisatie. Ze zijn ook niet tegen andere godsdiensten. Wel als de regels en voorschriften van een godsdienst aan iedereen worden opgedrongen ongeacht hun geloof, zoals bijv de ban op abortus of de oprichting van evangelistische bekeerclubs op openbare scholen in de VS.
Hopsatee cultuurbarbaar 🤪. Het gedicht komt denk ik als samenvatting niet echt over.
Er zijn best wel wat andere boeken over dit onderwerp. Oa little book of satanism, is een makkelijk te lezen dun boekje, maar wel redelijk compleet. En de boeken van lilith star, happy satanism en compassionate satanism (deze laatste heb ik ‘illegaal’ digitaal en kan ik zo sturen)