- Bijgewerkt
Pimpelmeesje ik denk dat sommige dingen wel zijn aan te leren (al zal dit bij je vriendin waarschijnlijk niet voldoende zijn als jullie hier al vaker over gesproken hebben).
Ze leert alles aan via ratio en ze is onwijs slim, maar toch is dat heel vaak niet voldoende. Ze beredeneert alles, die persoon kijkt zo, dus dat is een teken van dat en dan moet ik nu dus dat doen. Gevolg is dat ze vaak te laat is en/of volledig de plank mis slaat. Ik beredeneer helemaal niks, ik voel aan dat ik iets anders moet doen op basis van waarschijnlijk hele subtiele signalen. Dat gaat vanzelf. Ik denk dat als je deze sociale antenne volledig mist, dat het ‘aanvoelen’ zelf heel moeilijk is aan te leren.
Pimpelmeesje Bij mij zit iets snel in mijn irritatie als mensen een mening als feit verwoorden.
Dat heb ik ook. Ik probeer het ook altijd zoveel mogelijk bij mijzelf te houden. Ook omdat het bijna altijd echt mijn mening is en absoluut geen universele waarheid. Al vind ik sloffen in de herfst gewoon pure noodzaak. Dat is een feit .
(Edit: oh crap, zeg ik toch ik vind het noodzaak. Herstel, het IS noodzaak).
Pimpelmeesje Zelfs iets wat gebaseerd is op bewezen feiten kunnen door ander onderzoek genuanceerd/onderuit gehaald worden.
Wat volgens mij ook het hele idee van wetenschappelijk onderzoek is volgens meneer spek (Francis bacon, maar ik onthield zijn naam altijd als die man van het spek van heul lang geleden ). Ik baseer mijn mening en overtuigingen wel heel erg op de huidige wetenschappelijk kennis met inderdaad de kanttekening dat mijn meningen en overtuigingen aan verandering onderhevig zijn door nieuwe uitzichten/ nieuwe onderzoeken enz. Het is voor mij wel heel sterk de basis van mijn denken, waar ik mij heel prettig bij voel.