[verwijderd]
- Bijgewerkt
iMoeder ik denk dus dat daar de schoen knelt. Het gaat natuurlijk ook om de kosten! Het geld moet weer uit een of ander potje gehaald worden, waardoor bijv. iets belangrijks als de zorg en het onderwijs ook weer minder geld krijgen. Het heeft wat dat betreft echt een domino effect.
Als de strijders dus terug willen komen omdat de realiteit heel anders is dan het plaatje dat zij in hun hoofd hadden, dan zijn het opeens weer onze burgers. Tuurlijk ze hebben een dubbele nationaliteit, zijn hier opgegroeid en kennen waarschijnlijk niet eens hun 'vaderland', want het zijn vaak generaties die zo verwesterd zijn. Maar toen zij ervoor kozen om te gaan strijden voor hun idealen na te strijden, zagen zij zichzelf echt niet meer als Nederlander..
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik net even de situatie van Israël gegoogled heb.. Noem mij naïef maar daar was ik inderdaad niet van op de hoogte.
Daarbij is wat Jerseygirl zegt ook waar. De misdaden worden gepleegd in een ander land. Dan behoren zij de mensen te berechten.