- Bijgewerkt
Ik vind het erg dat bevallingen steeds meer gemedicaliseerd worden.
Angst zorgt vaak voor complicaties tijdens een bevalling.
Ik vind het erg dat bevallingen steeds meer gemedicaliseerd worden.
Angst zorgt vaak voor complicaties tijdens een bevalling.
Born2bme Ik vind het heel raar dat je hier in NL zelf voor de kosten opdraait wanneer je in het ziekenhuis wil bevallen. Dat lijkt me nu bij uitstek iets waar je huis niet op ingericht is, waarbij je medische assistentie nodig hebt, waar je op een veilige plek wil zijn met een arts in de buurt als er medische complicaties zijn etc. Ik vind het mooi dat je hier in Nederland thuis mag bevallen, maar ik blijf het raar vinden dat men het hier de norm acht.
Lady Gaga is echt enorm overrated.
Na alle recente heisa om dat haatgroepje heb ik echt mijn best gedaan er het positieve van in te zien, maar ik kom niet verder dan een hoop cliché, gejatte en uitgekauwde nietszeggende pop shit...
Nimue ik kreeg wajong naast mn studie, is wel veel minder dan normale wajong maarja een student heeft normaal ook veel minder inkomen.
Hierdoor kan ik nu een (halve) baan doen die voor mij lichamelijk haalbaar is.
Born2bme Dat sowieso, maar dat gaat makkelijker als je dan af en toe nog thuisbevallingen hebt. Overigens is door die ervaring mijn beeld van thuisbevallen volledig omgeturnd en ben ik bij de tweede bewust thuisbevallen. Zeker omdat ik ook hele nare verhalen over in het ziekenhuis bevallen heb gehoord.
Mijn mening is nu dat het prachtig is dat de keuze er is in Nederland maar dat in het ziekenhuis poliklinisch bevallen kosteloos zou moeten zijn (En dat er op korte afstand een ziekenhuis moet zijn maar dat is met de huidige staat waar de meeste ziekenhuizen nu in verkeren wat lastig. Blijft niks over )
Bevallingen in het ziekenhuis eindige vaker met ingrijpen en complicaties of kans op. Vandaar dat je vaak hoort, gelukkig waren we in het ziekenhuis anders was het heel anders afgelopen. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Snoopy1979 omdat het tegenwoordig niet alleen maar onder de rivieren word gevierd, het is net een virus, het verspreid zich te snel door heel Nederland. Ze zouden er vaccinaties voor moeten uitvinden hahahaha...
Uiteraard bedoel ik het met een knipoog als andere het willen vieren prima, ik vind het verschrikkelijk.
Wat ze voor mij ook mogen afschaffen zijn de strenge regels omtrent het plaatsen van oudere in een instelling met dementie en van die betweterige zustertje die denken dat ze het wiel uithebben gevonden Mijn oma is 88, woont in een eengezinswoning, krijgt 3x per dag hulp voor het innemen van haar medicijnen omdat ze het anders vergeet of anders inneemt, ze krijgt dagelijkse huishoudelijke hulp, ze begint ons door elkaar te halen dus truus is voor haar nel en Piet is voor haar Jan, ze denkt dat de nacht overdag is en gaat dan op pad omdat ze dus in de nacht geen hulp heeft, we hebben al 2x de politie aan de telefoon gehad omdat ze haar gevonden
Maar omdat ze dus nog niet volledig dement is maar dit in vlagen heeft vinden de instanties haar nog niet dement genoeg om naar een speciale instelling te moeten met de juiste zorg, zij vinden dat zij gewoon nog in dit huis moet blijven
Mijn hart huilt, mijn oma die een echte dame was, waar je geen plukje stof kon vinden, die altijd in de weer was in haar tuin is nu een vrouw die zwerf katten in huis neemt die alles onder pissen, d'r tuin is een grote onkruid oerwoud aan het worden en ze kan enorm knorrig zijn.
Waarom plaatsen ze deze mensen niet in een instelling waar ze met andere zitten, waarom moet er eerst iets fout gaan voordat er actie kan ondernomen worden
En dan van die betweterige zusters die dus doodleuk met een lach op hun gezicht zeggen dat dit echt nog niet erg genoeg is. Stomme wijven zouden ze ook moeten afschaffen.
Zucht......
Torretjeee Dat klinkt wel heel logisch. Met name ook omdat de complicaties die thuis voorkomen in het ziekenhuis worden opgelost.
Bij mijn oudste was ik enorm dapper thuis aan het bevallen. Eindigde in een spoedkeizersnede onder narcose in het ziekenhuis. Dat was 32 uur ellende versus snel en levensreddend handelen in het ziekenhuis. Dus staat dat dan te boek als een ziekenhuisbevalling waarbij ingegrepen wordt, of als een thuisbevalling met complicaties...
Torretjeee Bevallingen in het ziekenhuis zijn vaak gecompliceerder. Vrouwen met een medische indicatie bevallen sowieso in het ziekenhuis en andere vrouwen die binnenkomen zijn vaak thuis begonnen, maar daar liep het niet goed. Logisch dat er dan sneller ingegrepen wordt.
Ik ben 3x in het ziekenhuis bevallen (woon in Belgie) en dat was drie keer top. Twee bevallingen waren spontaan, de derde was een inleiding ivm verminderd vruchtwater. Dus ik kreeg een ballon en weeeninfuus. Ondanks de horrorverhalen ging dat supergoed, ik beviel in een uur.
Ben ook nooit ingeknipt.
Tuinen zouden niet volledig bestraat of aangelegd met kunstgras mogen zijn.
Mensen zouden niet langer dan 10 jaar alleen in een huis (woning groter dan x aantal m2) mogen wonen, om plaats te maken voor starters en gezinnen. Er moet meer geïnvesteerd worden in hoogbouw waar geen geluidsoverlast kan plaatsvinden. Er mag niet meer gebouwd worden op locaties waar nu landbouw of natuur is.
debaky oh wat verdrietig zeg!! Lijkt me vreselijk om je oma zo te zien aftakelen en dan ook nog eens moeten zien dat ze niet de goede zorg krijgt die ze wel nodig heeft. Sterkte!
Mammielove Het is echt verschrikkelijk, en nu merk ik pas hoe verrot ons hele zorgsysteem kan zijn. Altijd geroepen dat het wel oke was maar daar kom ik nu van terug. Het is zo zonde dat er eerst ongelukken moeten gebeuren voor ze iets gaan doen. Gisteren belde ze in paniek op ( ze dacht dat ik mijn moeder was ) om te vertellen dat Opa in de stoel zat maar dat hij ineens weg was, of ik wist waar hij heen was gegaan. Mijn opa is in 2007 overleden. Ze is hem op een gegeven moment gaan zoeken en godzijdank kwam ze een buurvrouw tegen onderweg die haar weer naar huis heeft gebracht.
En nog eentje: felicitaties en begroetingen met kussen moeten worden afgeschaft. Gewoon een hand geven en klaar.