Ik vind honden verschrikkelijk. Als kind hadden wij thuis een hond en mijn moeder heeft nog steeds honden.
Maar sinds ik op mezelf woon zonder huisdieren heb ik echt afkeer gekregen tegen honden. Als ik nu bij iemand kom met honden ga ik bijna over m’n nek van die geur.
Ik snap echt niet waarom mensen het leuk vinden om honden te hebben.

debaky en als je haar in huis neemt dan heeft ze onderdak en verzoring en word het nog veeeeel moeilijker om een plekje voor haar te krijgen. Dus echt niet doen hoe cru ook!

Hier is eindelijk een plekje gekomen voor opa na bijna 2 jaar strijden. Hij kon eigenlijk niets meer zelf, volledig incontinent, niet zelf kunnen eten, niet kunnen lopen enz enz. En natuurlijk hartstikke dement.

De buurvrouw van een goede vriendin (hier in de straat) is 1 feb na ruim een jaar ook eindelijk naar een plekje. Geen familie. Hartstikke dement. Snachts brand gehad waarbij ze naar de televisie ging roepen omdat ze dacht dat dat de Brandweer was. Ook ronddolen enz.
    Dan kreeg ze tafeltje dekje. Als het binnen kwam at ze al het vlees in 1 x op en de rest zette ze buiten voor de meeuwen. (dus de rest vd week geen eten meer)
    Ik kan nog wel even door gaan..
    Die vriendin heeft noodgedwongen een jaar voor haar alles geregeld en gekookt, gewassen en in de gaten gehouden. En maar vechten voor een plekje. En dan te bedenken dat voor ze dement werd ze haar altijd de huid vol schold. Heel onaardig vrouwtje was ze.

Het is echt verschrikkelijk hoe dat allemaal geregeld is.

Mary volgens mij vinden artsen dat wel vaker. Mijn broertje kan niet werken zonder begeleiding maar krijgt geen wajong. Ondanks dat psychiater, orthopedagoog en begeleiders dit allemaal beamen. Regels zijn enorm aangescherpt helaas. Maar waarschijnlijk wel doordat het eerder zo makkelijk ging als de brief die jij kreeg..bizar ook gewoon.

Honkeytonk Belachelijk eigenlijk. En wat erg van je overgroot oma zeg. Een ander die dan beslist over je leven, ik vind het ongebrijpelijk.

@muppet Ik vind dat ook altijd een bijzonder iets. De vader van mijn vriendin is twee jaar geleden overleden aan kanker, hij lag toen in een ziekenhuis waar ze een bepaald geloof hebben, weet even zo snel niet welke maar kan christelijk, gereformeerd ofzoiets zijn, maakt op zich ook niet echt uit, maar hij wilde op den duur ook euthanasie, hij kreeg dat niet omdat dat tegen de regels van het geloof was, die man heeft gesmeekt of iemand het kon beeindigen maar dat deden ze niet, hij was te zwak om nog een reis te maken naar een ander ziekenhuis, het heeft uiteindelijk nog een week of 2 geduurd en toen is hij gestikt. Verschrikkelijk vind ik het gewoon.

@Sweetl Dat klopt inderdaad, dat had haar casusmanager ook al gezegd. Plus zij zal dan gekort worden op haar pensioen en AOW omdat wij hier dus weer '' teveel '' verdienen en wij haar dus in principe ( volgens hun ) zouden kunnen verzorgen en financieel kunnen bijstaan. Het is echt te bekrompen voor woorden allemaal.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

debaky wat ontzettend schrijnend! Het zou niet zo moeten zijn, ze moeten zich echt kapot schamen dat we tegenwoordig zo met oudere omgaan. Ik snap best dat de zorg handenvol geld kost, maar pak dan de mensen aan die voor elke dwarse scheet in het weekend naar de hap gaan of zo.

Ik zie het helaas nu ook bij mijn opa en oma. Opa is 93 en lichamelijk op. Geestelijk gaat hij nu langzaam aan achteruit. Oma is 88 en heeft ook dementie. Nog niet zo erg dat ze ronddwaald gelukkig. Wel een keer stroom op de water kraan willen aansluiten🙊 gelukkig had opa het wel door. Ze wonen ook thuis, opa krijgt hulp om in en uit bed te komen, en om te douchen. Ze zijn meer als 60 jaar getrouwd, en mocht oma binnenkort naar een verpleeghuis moeten, dan moet ze dus alleen. Oma wil dus ook niet naar een arts vanwege de dementie, omdat ze doodsbang is dat ze uit elkaar gehaald worden. Mijn hart breekt als ik er aan denk.

debaky Ik vind het echt heel naar voor jou en je oma. Lijkt me erg moeilijk om iemand op zo'n manier te zien veranderen. Erg schrijnend!

Persoonlijk vind ik wel dat er vooral meer gekeken moet worden hoe we het leven toch nog waardevol kunnen maken voor dementerenden en ouderen met gezondheidsproblemen. Ik ben niet per definitie tegen euthanasie maar vind dat de wetgeving niet uitgebreid hoeft te worden (hooguit verduidelijkt). De situatie die jij hier aanhaalt vind ik ook lastig: moet het echt zo zijn dat je van een arts - die daar wellicht zelf vanuit geloof nog tegen is ook - kunt verwachten dat hij/zij iemand laat sterven?

@debaky wat verschrikkelijk. Ik ken het ook van een vrouw bij mijn ouders op de buurt. Op een gegeven moment dwaalde ze s nachts rond in haar ochtendjas, langs een weg zonder verlichting. Wat er allemaal niet had kunnen gebeuren... en ze deden er niets aan. Ondertussen schold ze haar man de huid vol en had het idee dat hij haar iets aan wilde doen. Dus die man ging er ook aan kapot. En het enige wat ze zeggen is 'ja er is geen plaats. Dan creer je verdomme plaats voor zulke trieste gevallen!

Veel sterkte!

@debaky het is verschrikkelijk hoe de zorg in elkaar zit. Ik werk op een gesloten afdeling voor dementerenden en als wij zien hoe ver de mensen al in hun dementie zijn voor ze bij ons geplaatst mogen worden...
      het is verschrikkelijk om te zien hoe hele families hieraan onderdoor gaan, zolang er mantel zorg is en regelmatig bezoek van de thuiszorg kan een plaatsing veel te lang uitgesteld worden

debaky wat enorm treurig! Je zou bijna gaan hopen dat ze maar snel genoeg verslechterd zodat ze wel een goed plekje kan krijgen. Veel sterkte!

Bedankt voor jullie steun allemaal.

Ik vind in het algemeen dat de zorg in Nederland rooskleuriger wordt voorgedaan dan het is. Ze zeggen altijd "in andere landen is het écht niet beter dan bij ons" maar ik begin te twijfelen.

Anderzijds vind ik het krom dat in NL tonnen worden uitgegeven aan peperdure medicijnen die iemand een paar maanden extra leven geven, terwijl in armere landen mensen geen toegang hebben tot levensreddende medicijnen van 5 euro..

Pimpelmeesje Dat is absoluut waar! Maar totdat je broer van 30 een paar maanden langer met dat soort medicijnen kan leven, en dit uiteindelijk zelfs bijna 3 jaar mag worden...

Overigens vind ik het belachelijk dat in Nederland medicijnen ook de hoofdprijs kosten, in andere landen in de EU betaal je voor het zelfde een stuk minder.

Ik vind het volkomen normaal om vlees te eten. Ik vind het ook niet zielig voor dieren. Ik ben wel van mening dat het welzijn van de dieren de we opeten tijdens hun leven van een hoog niveau moet zijn. En dat slachten zo humaan mogelijk moet gebeuren. Dood gaan is dood gaan, dat snap ik ook wel, maar slachten kan ook op een rustige, zachte manier waarbij dieren zo min mogelijk stress ervaren.

Ik vind mensen die geen vlees eten want “ohoh dat is zo zielig”, maar wel leren schoenen dragen hypocriet.

Ik vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed. Alles is maar zielig, je moet geen nee tegen ze zeggen, driftbuien moeten zien te worden voorkomen, alles moet voor ze opgelost worden en ze hoeven nergens verantwoording voor af te leggen. Nou sorry, maar daar krijg je gewoon strontvervelende mensen van. Die zich altijd maar verongelijkt voelen en die de fout nooit bij zichzelf zoeken.
        Ik ben heus niet voor lijfstraffen 😉, maar als mijn kind iemand pest dan krijgt ie een spreekwoordelijke draai om zijn oren en gaat hij zijn excuses aanbieden, gymtas vergeten, dan gym je maar in je onderbroek, ik ga niet heen en weer fietsen. Ik vind het belangrijk dat mijn zoon opkomt voor anderen als zij dat zelf niet kunnen, ook als hij daarmee het risico loopt zelf slachtoffer te worden.
        Ik geef als motto mee: it’s nice to be important, but it’s more important to be nice.

Ik vind dat tatoeages lelijk zijn/ je lelijk maken.
          Over het algemeen dan, een enkeling vind ik wel mooi.
          Ik weet dat er hier ook veel met tatoeages zijn dus het voelt als een knuppel in het hoenderhok gooien

Ffion k vind het volkomen normaal om vlees te eten

Mee eens.

Ffion k vind dat kinderen tegenwoordig veels te zacht worden opgevoed.

Ook mee eens. "Mijn kind doet dat niet" 🤮
          En ze leren maar van hun fouten

• [verwijderd]

@Ffion mijn dochter leert ook 'the hard way'. Laatst was ze met haar fiets gevallen en ligt ze eronder, ze huilt niet, wurmt zich los en stapt weer op. In de tussentijd staan er al 4 ouders in de startblokken klaar om haar te troosten en haar fiets op te tillen.

We zijn zelf ook groot geworden met vallen en opstaan! De huidige helicoptermoeders krijg ik de kriebels van.
          Bij springen als het nodig is, maar eerst problemen zelf op laten lossen.