iMoeder
Maar als iemand een misdrijf pleegt in het buitenland, wordt die toch door de lokale rechtspraak veroordeeld, volgens het daar geldende strafrecht. Wel kan er gekeken worden naar een eventueel uitleveringsbevel, maar meestal moet er een deel van de straf ter plaatste uitgezeten worden.
Impopulaire meningen topic
[verwijderd]
[verwijderd] ik kan mij volledig vinden in je laatste drie meningen
[verwijderd] mee eens! En binnenkort dan op comedy central; drunk history. Om te huilen vind ik het, echt volslagen belachelijk.
[verwijderd]
Snoopy1979 ik zag zoiets voorbij komen ja. Ik kan daar ook echt geen humor in zien..
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Partneralimentatie per direct verlagen naar maximaal zes maanden
Maximale schermtijd instellen voor kinderen en jongeren
Retoucheren van mensen in reclame moet verboden worden. Plus een verplichte grotere verscheidenheid aan verschillende type mensen oa als het gaat om ras en verschillende posturen. We zijn niet allemaal blank, blond, jong en hebben maat 34.
Extra les op school in respectvol discussiëren
Op school of op andere manieren meer aandacht voor waar voedsel vandaan komt. Kinderen die met acht jaar nog denken dat melk in de fabriek gemaakt wordt zonder dat er een koe aan te pas komt of denken dat gehaktballen aan een boom groeien, vind ik echt absurd.
Aan vrijheid van meningsuiting zitten ook beperkingen. Soms is je mond houden een betere optie
Ik kan nog meer zeggen, maar ik hou mij graag aan mijn laatste mening
Sommige fietsers (meestal pubers ja) kunnen er inderdaad wat van.
Vanmiddag had ik dat ook al. Ik reed in de auto op een weg waar fietsers ook op de weg moeten. Heb al een hekel aan die weg omdat hij nog best druk is en net te smal. Dat als je op jouw helft een fietser hebt en er komt een tegenligger aan, kun je er niet fatsoenlijk voorbij.
Nu dus ook. Maar de fietser aan mijn kant was een andere fietser aan het inhalen, dus naja, ik blijf er wel netjes achter.
Komen we bij een rotonde die wel een apart fietspad heeft, gaat die gast mídden op de rotonde fietsen. Terwijl hij die andere fietser allang voorbij was.
Heb op dat moment mooi mijn claxon even getest. En die werkte nog.
[verwijderd] Ik zag net het item over Yaro. In dit geval moeten beide ouders uit de ouderlijke macht gezet worden en moet bekeken worden wat er met het kindje moet gebeuren. Hopelijk is er familie die het kindje kan opvangen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
iMoeder ik denk dus dat daar de schoen knelt. Het gaat natuurlijk ook om de kosten! Het geld moet weer uit een of ander potje gehaald worden, waardoor bijv. iets belangrijks als de zorg en het onderwijs ook weer minder geld krijgen. Het heeft wat dat betreft echt een domino effect.
Als de strijders dus terug willen komen omdat de realiteit heel anders is dan het plaatje dat zij in hun hoofd hadden, dan zijn het opeens weer onze burgers. Tuurlijk ze hebben een dubbele nationaliteit, zijn hier opgegroeid en kennen waarschijnlijk niet eens hun 'vaderland', want het zijn vaak generaties die zo verwesterd zijn. Maar toen zij ervoor kozen om te gaan strijden voor hun idealen na te strijden, zagen zij zichzelf echt niet meer als Nederlander..
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik net even de situatie van Israël gegoogled heb.. Noem mij naïef maar daar was ik inderdaad niet van op de hoogte.
Daarbij is wat Jerseygirl zegt ook waar. De misdaden worden gepleegd in een ander land. Dan behoren zij de mensen te berechten.
- Bijgewerkt
Ik vind het erg dat bevallingen steeds meer gemedicaliseerd worden.
Angst zorgt vaak voor complicaties tijdens een bevalling.
Born2bme Ik vind het heel raar dat je hier in NL zelf voor de kosten opdraait wanneer je in het ziekenhuis wil bevallen. Dat lijkt me nu bij uitstek iets waar je huis niet op ingericht is, waarbij je medische assistentie nodig hebt, waar je op een veilige plek wil zijn met een arts in de buurt als er medische complicaties zijn etc. Ik vind het mooi dat je hier in Nederland thuis mag bevallen, maar ik blijf het raar vinden dat men het hier de norm acht.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Lady Gaga is echt enorm overrated.
Na alle recente heisa om dat haatgroepje heb ik echt mijn best gedaan er het positieve van in te zien, maar ik kom niet verder dan een hoop cliché, gejatte en uitgekauwde nietszeggende pop shit...
Nimue ik kreeg wajong naast mn studie, is wel veel minder dan normale wajong maarja een student heeft normaal ook veel minder inkomen.
Hierdoor kan ik nu een (halve) baan doen die voor mij lichamelijk haalbaar is.
Born2bme Dat sowieso, maar dat gaat makkelijker als je dan af en toe nog thuisbevallingen hebt. Overigens is door die ervaring mijn beeld van thuisbevallen volledig omgeturnd en ben ik bij de tweede bewust thuisbevallen. Zeker omdat ik ook hele nare verhalen over in het ziekenhuis bevallen heb gehoord.
Mijn mening is nu dat het prachtig is dat de keuze er is in Nederland maar dat in het ziekenhuis poliklinisch bevallen kosteloos zou moeten zijn (En dat er op korte afstand een ziekenhuis moet zijn maar dat is met de huidige staat waar de meeste ziekenhuizen nu in verkeren wat lastig. Blijft niks over )
Bevallingen in het ziekenhuis eindige vaker met ingrijpen en complicaties of kans op. Vandaar dat je vaak hoort, gelukkig waren we in het ziekenhuis anders was het heel anders afgelopen. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Snoopy1979 omdat het tegenwoordig niet alleen maar onder de rivieren word gevierd, het is net een virus, het verspreid zich te snel door heel Nederland. Ze zouden er vaccinaties voor moeten uitvinden hahahaha...
Uiteraard bedoel ik het met een knipoog als andere het willen vieren prima, ik vind het verschrikkelijk.
- Bijgewerkt
Wat ze voor mij ook mogen afschaffen zijn de strenge regels omtrent het plaatsen van oudere in een instelling met dementie en van die betweterige zustertje die denken dat ze het wiel uithebben gevonden Mijn oma is 88, woont in een eengezinswoning, krijgt 3x per dag hulp voor het innemen van haar medicijnen omdat ze het anders vergeet of anders inneemt, ze krijgt dagelijkse huishoudelijke hulp, ze begint ons door elkaar te halen dus truus is voor haar nel en Piet is voor haar Jan, ze denkt dat de nacht overdag is en gaat dan op pad omdat ze dus in de nacht geen hulp heeft, we hebben al 2x de politie aan de telefoon gehad omdat ze haar gevonden
Maar omdat ze dus nog niet volledig dement is maar dit in vlagen heeft vinden de instanties haar nog niet dement genoeg om naar een speciale instelling te moeten met de juiste zorg, zij vinden dat zij gewoon nog in dit huis moet blijven
Mijn hart huilt, mijn oma die een echte dame was, waar je geen plukje stof kon vinden, die altijd in de weer was in haar tuin is nu een vrouw die zwerf katten in huis neemt die alles onder pissen, d'r tuin is een grote onkruid oerwoud aan het worden en ze kan enorm knorrig zijn.
Waarom plaatsen ze deze mensen niet in een instelling waar ze met andere zitten, waarom moet er eerst iets fout gaan voordat er actie kan ondernomen worden
En dan van die betweterige zusters die dus doodleuk met een lach op hun gezicht zeggen dat dit echt nog niet erg genoeg is. Stomme wijven zouden ze ook moeten afschaffen.
Zucht......