Nescio ik vind het echt heel erg lastig wbt de kinderen die er geboren zijn of meegenomen zijn door hun ouders.
Door jouw verhaal breng je mij ook wel aan het twijfelen en is het inderdaad niet zo zwart/wit als ik het neer heb gezet.
Als zij inderdaad opgevangen zouden kunnen worden door familieleden, prima! Dit hoeft alleen niet te betekenen dat de familieleden in Nederland daar per definitie verantwoordelijk voor zijn. Ja, de kinderen die meegenomen zijn door hun ouders en hun familie kennen. Zij spreken de taal en hebben stel op sprong hun leventje achter moeten laten. Maar er zal heel veel hulp moeten komen om alles wat zij hebben meegemaakt te helpen met verwerken.
Maar de kinderen die daar geboren zijn, hebben vaak ouders met meerdere nationaliteiten vanwege een (gedwongen) huwelijk of misschien wel door verkrachting.
Moet de Nederlandse familie dit oppakken, of kan dat ook gedaan worden door de andere kant die bijv. in Marokko woont. Dan zal er toch sneller gekozen worden voor NL waar de voorzieningen beter zullen zijn.
Neem nu bijv. Yaro Riedijk en zijn bruid. Zij willen beide terug. Zij mag Engeland niet in, dus wilt ze het proberen om naar Nederland te komen. Als hij naar Nederland komt wacht er een proces. Zij zal dat hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Waar zou zo'n kindje ondergebracht worden? In NL, bij zijn familie of Engeland bij haar familie?