Wat ze voor mij ook mogen afschaffen zijn de strenge regels omtrent het plaatsen van oudere in een instelling met dementie en van die betweterige zustertje die denken dat ze het wiel uithebben gevonden ☹️ Mijn oma is 88, woont in een eengezinswoning, krijgt 3x per dag hulp voor het innemen van haar medicijnen omdat ze het anders vergeet of anders inneemt, ze krijgt dagelijkse huishoudelijke hulp, ze begint ons door elkaar te halen dus truus is voor haar nel en Piet is voor haar Jan, ze denkt dat de nacht overdag is en gaat dan op pad omdat ze dus in de nacht geen hulp heeft, we hebben al 2x de politie aan de telefoon gehad omdat ze haar gevonden ☹️ Maar omdat ze dus nog niet volledig dement is maar dit in vlagen heeft vinden de instanties haar nog niet dement genoeg om naar een speciale instelling te moeten met de juiste zorg, zij vinden dat zij gewoon nog in dit huis moet blijven ☹️ Mijn hart huilt, mijn oma die een echte dame was, waar je geen plukje stof kon vinden, die altijd in de weer was in haar tuin is nu een vrouw die zwerf katten in huis neemt die alles onder pissen, d'r tuin is een grote onkruid oerwoud aan het worden en ze kan enorm knorrig zijn.
Waarom plaatsen ze deze mensen niet in een instelling waar ze met andere zitten, waarom moet er eerst iets fout gaan voordat er actie kan ondernomen worden ☹️
En dan van die betweterige zusters die dus doodleuk met een lach op hun gezicht zeggen dat dit echt nog niet erg genoeg is. Stomme wijven zouden ze ook moeten afschaffen.
Zucht......