[verwijderd]
Femkes Maar juist in die gevallen waar het niet overduidelijk zwart-wit is, is kiezen ook gewoon kiezen tussen twee kwaden.
Dit denk ik ook.
Ook kan je binnen een gezin verschillende reacties krijgen op eenzelfde situatie. Het ene kind kan er prima mee omgaan, het andere kind raakt beschadigd, weer een ander kind zou het aankunnen maar het komt net verkeerd uit door persoonlijke situaties en ontwikkelingen waardoor het worstelt, en het 4e kind zit daar weer ergens tussen maar trekt er bijv weer heel andere lessen uit voor zichzelf.
Als ik kijk naar mijn eigen gezin; ik denk dat het prima mogelijk is dat mijn zussen en broers anders zouden reageren dan ik op een scheiding. En tussen hen zouden ook weer verschillen zitten. Simpelweg omdat onze karakters, levensfasen, externe situaties en innerlijke ontwikkelingen anders zijn van elkaar.
Dus inderdaad, waar doe je goed aan? Ik denk dat het sowieso onmogelijk oordelen is van buitenaf, maar globaal gezien is het inderdaad in sommige gevallen kiezen tussen twee kwaden. Een zwart-witte situatie zou bijna makkelijker zijn misschien omdat er een duidelijke oorzaak en reden is om te scheiden. (wil ik niet te hard over oordelen hoor dus ik zeg het voorzichtig.)
Voor iedereen is het 100% beter om niet in een huis te wonen waar er sprake is van huiselijk geweld.
Maar is het 100% beter voor iedereen om niet in een huis te wonen waar er voor lange periode weinig liefde is tussen de ouders? Voor sommigen wel, voor anderen niet. 5 gezinsleden, mogelijk 5 verschillende behoeften daarin. Ik kan me voorstellen dat iemand ervoor kiest om te blijven zitten voor nu.
Sterkte trouwens, en een knuffel Ik hoop dat er snel verbetering komt in jullie situatie. Linksom of rechtom.