[verwijderd]
Tullip zijn taalontwikkeling is nu redelijk goed op gang ja. In vergelijking met eerst dan.. Ik weet niet wat normaal want niemand praat normaal in mijn huishouden voor mij is dit super goede ontwikkeling haha
Eerder zaten zijn oren helemaal dicht door infecties. En omdat ze heel lang dicht hebben gezeten (de kno arts sprak over oude infecties aan beide oren die er al zeker maanden zaten) ben ik bang dat er schade is. Dit gaan we in januari bekijken dmv een gehoortest.
Zijn manier van spraakontwikkeling en reageren op gesproken taal en geluid doet me wel meer denken aan perceptief verlies. Maar we gaan het zien
Leuk dat je een hyperlexic kind hebt ondersteund! Ik ken geen andere hyperlexic kinderen behalve dan in supportgroepen. Mijn zoon (5) kan ook niet goed praten; zijn taalgebruik is ook totaal niet flexibel, en hij gebruikt veel scripts. Hij heeft zichzelf wel leren lezen met net 3 jaar en leest nu moeilijke zinnen zonder problemen. Maar begrijpen wat hij leest doet hij niet perse. Overschat hem daarom niet haha. Zijn woordenschat is redelijk maar hij kan het bijna niet toepassen in het maken van een zin.
Hij maakt 2 woordzinnetjes, of langer als het een script is.
Spontaan: ‘drinken .. rood .. die!’ (hij wil dan bijv siroop)
Script: ‘mama moet bij mij slapen vanavond’. Perfect uitgesproken. Hij kan mama nu door papa vervangen, maar eerder kon hij zelfs dat niet.
Reuze interessant! Haha