Parfum topic!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen winter/zomer luchtje heb. Deze heb ik standaard in huis en doe ik het hele jaar op. Die van Burberry is toch wel echt mijn lievelings parfum:
In Namen is er een citadel en daarin zit een parfumerie. Afgelopen zomer heb ik deze daar gekocht:
Je hebt er maar heel weinig van nodig gelukkig.
Lovely83 ik ben dol op Arabische luchtjes
waar heb je deze gekocht?
Ik heb nu deze bij Deloox besteld. Die site kende ik zelf nog niet. De vorige keer heb ik bij Oosters parfum besteld. Daar kun je namelijk ook testers bestellen. Ik heb toen aan de hand van de testers Lattafa Ameer al Oud intense Oud besteld (is een dupe voor By the Fireplace), Sheikh Al Shuyukh van Lattafa en al Nabil Musk Halima. Dat zijn wel allemaal echt winter luchtjes. Musk Halima is een soort burned sugar luchtje, heel lekker vind ik zelf. De ameer al oud is ook echt mijn ding, maar ik hou daarvan, het ruikt echt een beetje maar verbrand hout / haardvuur. Sheikh al Shuyukh is gewoon echt een Oudh geurtje.
Lovely83 Mijn laatste aankoop was Royal van Ellie Saab, ook enorm lekker! Heb voor mijn verjaardag kado bonnen gekregen van een parfumerie huis, dus daar ga ik aankomend weekend eens heen.
Leuk! Ben benieuwd. Ik raak zelf altijd een beetje overweldigend in parfum zaken. Maar wel lekker dat je dan wat kan uitproberen.
Zonnebloem Ik hou zelf echt van afwisselen. En het is ook gewoon echt een beetje een hobby geworden om aparte luchtjes te vinden en uit te proberen.
Als iemand trouwens nog een luchtje weet wat een beetje ruikt naar katoen / schone was? Daar ben ik nog naar op zoek. Ik overweeg Bubble Bath of Sunday Morning van Maison Margiela. Maar ik wil ze niet blind kopen en kan geen winkels vinden die ze hebben staan.
iMoeder dat overweldigend gevoel heb ik ook vaak, maar er zit hier 1 zaakje waar ze je heel goed helpen. Ik hoef ze maar te vertellen welke geuren ik momenteel heb en dat weten ze wat bij mij past.
Ik kan eens voor je kijken of ik nog kleine flesjes attar heb, denk dat je dat ook heel erg lekker zou vinden.
Hopsatee ik ben nu heel benieuwd welke het is!
Het is dit parfum;
Het is een (high quality) dupe voor Gentle Fluidity Gold van Maison Francis Kurkdjian. Geen idee of het echt een 1 op 1 dupe is want ik heb die zelf nooit geroken. Maar ik heb heel veel reviews gelezen dat deze bijna niet te onderscheiden zijn van elkaar. En meerdere mensen schrijven dat ze wel wat verschil ruiken en de Orientica beter vinden dan de GFG. Ik vind het een heel originele geur en hij projecteert super goed, plus blijft echt heel lang hangen. Ik ruik het nu nog dus dat is 24 uur later. Zoals ze zeggen, beast mode.
Qua notes. In het begin ruik ik erg het animalistic, de caramel deed me een klein beetje denken aan Good Girl van Carolina Herera en Scandal van JPG. Alleen dan wel op een lekkere manier want ik vind die twee parfums allebei niet zo veel aan. Later word het wat zoeter en poederiger. Het is een heel lekkere combinatie met de patchouli (ik hou echt van patchouli) die het weer wat frisser maakt. Het is wel echt een beetje gewaagde parfum. Niet op de achtergrond zeg maar. Iemand op fragantica beschreef het als ‘This perfume is for a feral kitty. It’s thick and animalic. It basically purrs.’ En dat klopt wel. Het is echt heel sexy.
iMoeder Ben nu nog op zoek naar een goeie dupe voor Gentle Fluidity Gold. Zara zou er eentje moeten hebben.
Ow wat grappig. Zo lang zocht ik dus al
Lovely83 Ben je nog geslaagd?
Ben heel benieuwd.
Mijn parfum collectie begint onderhand overigens epische vormen aan te nemen. Kan bijna wel een parfum TikTok kanaal gaan beginnen.
Dit parfum zie ik nu heel veel voorbij komen op social media en ik ben er erg benieuwd naar. Is er iemand die deze heeft gekocht?
Lumihiutale Nee. Mij zelf spreekt het niet zo aan en ik ben bang dat deze overhyped is. Ik wil hem nog wel kopen maar dan volgend jaar pas denk ik, als de hype wat minder is. Er is momenteel ook bijna niet aan te komen en ik hoor overal dat er nu heel veel namaak van in omloop zijn. Dus als je er eentje vind, zoek dan even een video op met waar aan je kunt zien dat je een echte hebt.
Door alle hype rondom parfum zijn er heel veel luchtjes bijna niet aan te komen. Het is me wel gelukt aan de volgende twee te komen;
De Qued Al Fursan is nog niet binnen. Ik hoop dat deze een beetje lijkt op Kayali Utopia Vanilla Coco. Die staat op m’n wishlist maar Kayali is duurrr. En Lattafa kennende blijft deze langer zitten.
De Kayali Vanilla Royale. Zo blij mee. Heb hem gekocht met 25% korting met de leden korting van IciParis. Maar had die sowieso gekocht. Dit was namelijk een limited edition. En hij was uitverkocht, dus ik baalde enorm. Maar toen zag ik opeens dat het weer op voorraad was. Deze geur is echt helemaal mij. Zoet, maar een stuk gewaagder en ‘dark’ door de oud, rum en patchouli. En dit is een geur die je de volgende ochtend als je wakker word nog op je ruikt.
Wat nog op m’n lijstje alvast voor volgende jaar staat;
- een goeie Delina dupe. Ik denk Delilah van Maison Alhambra maar Arte Bellisomo Romantic van Orientica is ook kanshebber.
- Ansaam Gold van Lattafa. Dupe voor Oriana. Is gewoon niet aan te komen nu en ben ook even klaar met zomer en bloemen luchtjes
- Junoon Noir van Haramain
- Lattafa Nabras
Ik ben nu vooral aan het kijken naar herfst en winter luchtjes. Ik ben fan van Maison Margiela en erg benieuwd naar Autumn Vibes, Whispers in the Library en Jazz Club. Ik heb By the Fireplace, Beach Walk en Sailing Day, vind die allemaal heel erg lekker.
Ishq al Shuyukh Gold van Lattafa lijkt me ook interessant. En Bade’e al Oud Amethyst
iMoeder Ik was er al een beetje bang voor.. Dank je wel
- Bijgewerkt
iMoeder De Qa’ed al Fursan viel een beetje tegen. Het is een kokosgeur. Maar deze is heel lactonic, zeg maar creamy en melk achtig. Het ruikt naar een kokos douchecreme of bodylotion. Op zich lekker maar niet waar ik naar op zoek was. Mijn oudste zoon vind hem wel lekker en het is een unisex geur dus die gaat naar hem.
Ik denk dat ik voor nu even genoeg luchtjes heb. In elk geval deze maand en volgende maand ga ik niks meer kopen. Heb alle geur video’s op TikTok als ‘niet geïnteresseerd’ aangevinkt zodat dat uit mijn tijdlijn blijft. In september ga ik weer eens kijken.
Ik ben op zoek naar een lekker en vooral goed parfum dat goed blijft hangen. Ik wil er geen honderden euros aan uitgeven, dus een dupe is zeker goed.
Momenteel gebruik ik Un soir à Luxor van Delforge, heerlijk maar ik ruik m na een tijdje niet meer. Het mag best zwaarder/zwoeler. Ik hou niet zo van frisse geuren.