Ik had nog nooit gehoord van dupe dus gegoogled, ik dacht laat ik dat ook eens proberen te vinden voor m'n Chanel, is de enige geur die ik lekker vind en helaas op 😐
Maar als je die reviews leest dan is t allemaal tegenstrijdig, ene vind het precies hetzelfde andere totaal niet. Pfff 🫤

Pimpelmeesje Welke geur heb je waar je vervang voor zoekt?

Ik heb zelf alleen dupe’s van niche luchtjes waarbij het origineel 200-300 euro kost. En dan ook nog eigenlijk alleen van merken waarvan ik weet dat ze dupe’s maken die kwalitatief goed zijn (dus niet na twee uur weg zijn). Voor ‘Douglas’ luchtjes zou ik persoonlijk gewoon het origineel halen. Als je 12 keer moet sprayen voor je wat ruikt en daarna halverwege de dag nog een keer, dan ben je uiteindelijk niet goedkoper uit denk ik dan maar.

iMoeder dank je, ik ga hier eens naar kijken!
      Ik hou niet echt van te bloemig, orchidee gaat nog maar mag niet te dominant zijn. Oudh vind ik ook heel lekker!

iMoeder Chanel mademoiselle. Maar ik denk niet dat ik t ga proberen idd.
      Leven zonder parfum is ook niks mis mee 🙃 ik heb t er niet voor over

Ik vond vroeger de dupe van famme (denk ik?) van jean paul gautier lekker. En ook een bepaalde parfum van armani? Zulke geuren zoek ik. Geen idee of ik het nu nog steeds wat vindt overigens. Ik houd normaal echt niet van geurtjes hehe. Kan ik echt misselijk van worden.

Maar goed proberen kan altijd, dus wie weet hebben jullie tips? Iig niet zoet, dat vind ik echt vreslelijk.

Marshmallow Ik houd normaal echt niet van geurtjes hehe. Kan ik echt misselijk van worden

Ik heb dit ook heel lang gehad, maar H is echt razend op parfums dus ik had geen keuze 😅
          Maar inmiddels gaat het echt goed en heb ik er vrijwel geen last meer van. Ik zal waarschijnlijk nooit een enorme liefhebber worden, maar ik heb er voor mezelf inmiddels ook een klein flesje die ik soms gebruik. Dagelijks niet, maar gewoon als extraatje soms. Dus je kan er echt wel overheen komen!

Marshmallow Ik vond vroeger de dupe van famme (denk ik?) van jean paul gautier lekker.

Deze ken ik niet. Ze hebben Fame, maar die is vrij nieuw dus ik denk niet dat je die bedoeld. Als je de gewone clasique bedoeld (dat flesje wat een vrouwen lichaam is). Dat is gewoon een vrij standaard witte bloemetjes luchtje met wat amber, musk en sandalwood in de basis.

Wat ik zelf vaak doe als ik niet helemaal weet wat ik wil, is testers bestellen. Naar een parfum winkel gaan werkt niet voor mij. Daar raak ik helemaal overprikkelt door alle keuzes en geuren en na drie luchtjes ruik ik niks meer. Ik moet het echt even opdoen en een tijdje dragen, dan even weg leggen en nog eens dragen. Voordat ik weet of ik het echt lekker vind. (En ik vind weinig echt lekker ben ik achter gekomen). Een parfumado abonnement is ook leuk. Dan kun je elke maand een 10ml uitzoeken van een luchtje. Parfum is gewoon heel persoonlijk, ik vind heel veel populaire luchtjes totaal helemaal niks zoals alle Libre versies van YSL. En ik vind juist die zoektocht wel leuk.

iMoeder hmm dat zou ik kunnen doen testers bestellen. parfumwinkel vind ik ook vreselijk, alleen al als ik er langs loop.

Marshmallow Bij de IciParis kan je ook binnen lopen, aangeven dat je een nieuw luchtje zoekt en wat testers vragen. Als je bijv zegt van ik wil van dit en dat luchtje graag een tester, dan maken ze die in de winkel voor je. Ik heb een aantal keer best veel mee gekregen. Maar ben dan ook wel bekende klant dus ik weet niet in hoeverre dat scheelt moet ik er bij zeggen.

een maand later
              2 maanden later

H heeft er weer een bij voor haar schoenen collectie, maar.. help!

Degene die ze al had (zie bovenstaande foto) hebben beiden deze dop:

Nu heeft ze de Good Girl Glam gehad, maar die ziet er zo uit:

De binnenkant lijkt ook dicht te zitten

Dit is toch gewoon een productiefout? Of zien we iets heel doms over het hoofd?

CrazyCatLady Ziet er idd uit als een productie fout. Misschien even video’s zoeken van een unboxing van die specifieke? Dan zie je het meteen