Ik was gisteren bij een vriendin in Amsterdam, zij had het over Gideon Italiaander, een grote opkoopwinkel met een fantastische parfumkraam. Dus daar zijn we natuurlijk gelijk naartoe gegaan 😎
Ik had nog nooit gehoord van Otentic, maar die vriendin van mij had erover gelezen op SM, dus die wist al dat het een bijzonder concept was. Ik was ook verrast!
Je hebt dus een aantal lijnen, allemaal met een eigen kleur en verzamelnaam. En binnen die lijn heb je weer 6 tot 8 geuren. Op de briefjes staat beschreven wat de grondnoot is en wat eraan is toegevoegd etc. Er zat 1 dupe bij van Chanel Blue, maar voor de rest waren het allemaal eigen geuren. En die flesjes zijn dus 50 ct tot 3 euro.... Op bol.com en vergelijkbare websites betaal je er minimaal 20 euro voor, maar toen ze net uitkwamen waren sommige wel 100 euro of meer. Ik weet niet precies waar het mis is gegaan voor dit merk, want het lijkt mij wel kwaliteit-parfum.
Ik heb twee flesjes meegenomen van 50ml (2 euro per stuk). Ik had bedacht dat ik eerst ging ruiken en daarna pas lezen. De eerste die eruit sprong voor mij had als noten Oudh, patchouli en mandarijn. Dat is Arborath 4. Ik heb hem zojuist opgedaan, op elke pols 1 sprits, en hij is heel geurvast. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij vervliegt.
De andere had als noten: oranjebloesem, davana, vanille en jasmijn. Dat is aguamondo 5.
Nou, voor iedereen die van parfum houdt: naar Gideon Italiaander in Amsterdam.
Lees hier meer: https://www.onehandinmypocket.nl/2018/06/29/otentic-perfumes/