Trees Wat zijn lekkere luchtjes van doterra? En is dat echt de prijs waard? Huis parfum vind ik namelijk ook wel lekker. Maar moet niet te sterk zijn.

• Trees hebben hierop gereageerd.

iMoeder je kan het zo sterk maken als je zelf wilt. Het zijn hele pure en natuurlijke geuren. Chemische en synthetische olien slaan mij op de longen en vind ik vaak te sterk. Ik vind het zelf leuk om te mixen, maar doterra heeft ook een paar fijne blends. Qua geur zijn mijn favoriete blends Serenity, Balance, Elevation en Cheer. Sommigen blends gebruik ik juist voor specifieke klachten. Bijv. als ik verkouden ben vind ik Breathe heerlijk, bij misselijkheid en maagpijn Digestzen en bij spierpijn Deepblue enz.

Ik gebruik ook veel enkele geuren, zoals lavendel, wild orange, ylang ylang etc en deze meng ik dan zelf met elkaar in kleine rollers. Of ik gebruik ze gewoon zo. Net waar ik behoefte aan heb op dat moment.

• [verwijderd]

Ik heb een tijdje terug die noseparis site bekeken en ingevuld…. De samples staan nog steeds in m’n winkelwagentje 🤗

Maar ik heb in m’n hele leven maar 3 geurtjes gedragen:

• New West van Aramis (heeeeeel lang geleden in m’n uitgaanstijd)
    • CK be
    • en nu al zeker 10-15 jaar l’eau d’Issey

Misschien toch tijd om die samples te bestellen 😅

een maand later

Ik was gisteren bij een vriendin in Amsterdam, zij had het over Gideon Italiaander, een grote opkoopwinkel met een fantastische parfumkraam. Dus daar zijn we natuurlijk gelijk naartoe gegaan 😎
    Ik had nog nooit gehoord van Otentic, maar die vriendin van mij had erover gelezen op SM, dus die wist al dat het een bijzonder concept was. Ik was ook verrast!

Je hebt dus een aantal lijnen, allemaal met een eigen kleur en verzamelnaam. En binnen die lijn heb je weer 6 tot 8 geuren. Op de briefjes staat beschreven wat de grondnoot is en wat eraan is toegevoegd etc. Er zat 1 dupe bij van Chanel Blue, maar voor de rest waren het allemaal eigen geuren. En die flesjes zijn dus 50 ct tot 3 euro.... Op bol.com en vergelijkbare websites betaal je er minimaal 20 euro voor, maar toen ze net uitkwamen waren sommige wel 100 euro of meer. Ik weet niet precies waar het mis is gegaan voor dit merk, want het lijkt mij wel kwaliteit-parfum.

Ik heb twee flesjes meegenomen van 50ml (2 euro per stuk). Ik had bedacht dat ik eerst ging ruiken en daarna pas lezen. De eerste die eruit sprong voor mij had als noten Oudh, patchouli en mandarijn. Dat is Arborath 4. Ik heb hem zojuist opgedaan, op elke pols 1 sprits, en hij is heel geurvast. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij vervliegt.

De andere had als noten: oranjebloesem, davana, vanille en jasmijn. Dat is aguamondo 5.

Nou, voor iedereen die van parfum houdt: naar Gideon Italiaander in Amsterdam.

Lees hier meer: https://www.onehandinmypocket.nl/2018/06/29/otentic-perfumes/

Ik heb de parfum nu ruim 6 uur op en hij ruikt nog steeds heel duidelijk. Hij is wel minder scherp geworden, maar dat doet de huid. Ruikt lekkerder na een tijdje dragen.

Tantetil Ik heb ze opgezocht. Het bedrijf is failliet, dat zal er iets mee te maken hebben...

Manque niet leuk voor het bedrijf natuurlijk, ik ga ook eens kijken.

een jaar later

Even een schop je omhoog in dit topic.

Ik heb ondertussen een kleine verzameling luchtjes. Vandaag zwaar geïnfluenced door parfum TikTok’s, en na lange tijd niks kopen voor de bijl gegaan en drie parfums besteld, waarvan 2 Arabische.

De noten zien er veelbelovend uit. Dus ik ben erg benieuwd! Momenteel zijn de Arabische luchtjes erg hip. Ik heb er ook al een paar en die zijn ook super lekker. En ze hebben erg goeie dupes. Dit is de eerste keer dat ik zomer luchtjes er van bestel. Normaal vind ik alle oudh geurtjes meer winter / najaar. Maar ja dat is m’n eigen associatie want normaliter natuurlijk veel warmte en zon in Arabische landen. 😋

Hebben jullie nog tips voor lekkere zomer geuren? Of zelf luchtjes op de wish list voor de zomer staan?

iMoeder Vanilla 28 van Kayali
          Weet niet of dit echt een zomer luchtje is, en wil hem niet blind kopen ondanks dat iedereen er wild over is.

Ik heb deze inmiddels in de winkel geroken. En nee, niks voor mij!

Heb ondertussen trouwens ook een goeie dupe van Baccarat Rouge 540 gevonden. Erg lekker, al draagt dochter hem vaker dan ik. En hij blijft super lang hangen.
          Ben nu nog op zoek naar een goeie dupe voor Gentle Fluidity Gold. Zara zou er eentje moeten hebben.

iMoeder ik ben dol op Arabische luchtjes😍 waar heb je deze gekocht?

Mijn laatste aankoop was Royal van Ellie Saab, ook enorm lekker! Heb voor mijn verjaardag kado bonnen gekregen van een parfumerie huis, dus daar ga ik aankomend weekend eens heen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen winter/zomer luchtje heb. Deze heb ik standaard in huis en doe ik het hele jaar op. Die van Burberry is toch wel echt mijn lievelings parfum:

In Namen is er een citadel en daarin zit een parfumerie. Afgelopen zomer heb ik deze daar gekocht:

Je hebt er maar heel weinig van nodig gelukkig.

Lovely83 ik ben dol op Arabische luchtjes😍 waar heb je deze gekocht?

Ik heb nu deze bij Deloox besteld. Die site kende ik zelf nog niet. De vorige keer heb ik bij Oosters parfum besteld. Daar kun je namelijk ook testers bestellen. Ik heb toen aan de hand van de testers Lattafa Ameer al Oud intense Oud besteld (is een dupe voor By the Fireplace), Sheikh Al Shuyukh van Lattafa en al Nabil Musk Halima. Dat zijn wel allemaal echt winter luchtjes. Musk Halima is een soort burned sugar luchtje, heel lekker vind ik zelf. De ameer al oud is ook echt mijn ding, maar ik hou daarvan, het ruikt echt een beetje maar verbrand hout / haardvuur. Sheikh al Shuyukh is gewoon echt een Oudh geurtje.

Lovely83 Mijn laatste aankoop was Royal van Ellie Saab, ook enorm lekker! Heb voor mijn verjaardag kado bonnen gekregen van een parfumerie huis, dus daar ga ik aankomend weekend eens heen.

Leuk! Ben benieuwd. Ik raak zelf altijd een beetje overweldigend in parfum zaken. Maar wel lekker dat je dan wat kan uitproberen.

Zonnebloem Ik hou zelf echt van afwisselen. En het is ook gewoon echt een beetje een hobby geworden om aparte luchtjes te vinden en uit te proberen. 😄

Als iemand trouwens nog een luchtje weet wat een beetje ruikt naar katoen / schone was? Daar ben ik nog naar op zoek. Ik overweeg Bubble Bath of Sunday Morning van Maison Margiela. Maar ik wil ze niet blind kopen en kan geen winkels vinden die ze hebben staan.

iMoeder De noten zijn amber/oosters, bloemig en fruitig.
                    Zoals de website het omschrijft: "Het subtiele van de orchidee, vermengd met het exotische van de lychee en een romige ganache." 😆

iMoeder dat overweldigend gevoel heb ik ook vaak, maar er zit hier 1 zaakje waar ze je heel goed helpen. Ik hoef ze maar te vertellen welke geuren ik momenteel heb en dat weten ze wat bij mij past.

Ik kan eens voor je kijken of ik nog kleine flesjes attar heb, denk dat je dat ook heel erg lekker zou vinden.