Met de lente in de lucht krijg ik weer zin om lekkere voorjaars/ zomer luchtjes in te slaan. Sowieso heb ik het afgelopen jaar een beetje een parfum tik ontwikkeld.

Ik heb een tijd geleden de site Fragantica ontdekt. Hier kun je precies zien welke geuren en notes er in parfums zitten. Erg leuk!

Hier een voorbeeld van een parfum waar ik deze winter weg van ben; The Only One Intense van Dolce en Gabbana;

Je kunt er ook zoeken op notes die je lekker vind of geurtjes die je misschien ook lekker vind als dit in de smaak valt. Super handig vind ik, om nieuwe luchtjes te ontdekken.

Wie is er nog meer van de lekkere luchtjes? Welke heb je en welke staan op je wish list?

Interessante site! Ik ga ook eens kijken.
    Momenteel heb ik la petite robe noire van Guerlain. Al een paar jaar eigenlijk al 😅
    Op m'n verlanglijstje staan Guilty van Gucci, Idôle van Lancôme en Lady Million Fabulous van Paco Robanne

iMoeder Wat leuk dat je die noten zo kunt zien! Ben ik wel geïnteresseerd in, zeker omdat ik nu dus zelf geurkaarsen maak. Het is iets anders dan parfum, maar toch wil ik wel graag weten elke dingen bij elkaar passen en wat niet. Maak nu kaarsen met één hele duidelijke geur zoals cederhout of dennen, maar combinaties van geuren zouden ook leuk zijn.

Ik heb net twee verschillende Oud parfumoliën gekocht bij organia.nl. Daar ben ik erg benieuwd naar. Oud is een nieuwe geurobsessie van me 🙂

Ik vind olie vaak fijner dan eau de parfum omdat de geur dan beter aan je lijf kleeft, niet zomaar vervliegt. Ik gebruik ook regelmatig geparfumeerde creme ipv parfum uit een flesje.

Ik gebruik momenteel Musk parfumolie van Alyssa Ashley óf Fragant Wood body cream van Etos.

Vroeger had ik een parfum die L'afrique heette, daar was ik gek op. Maar die wordt niet meer gemaakt. Ik ging er net naar Googlen om te kijken of die nog ergens verkocht werd, maar helaas. Wel deze gevonden en ik ben erg benieuwd of dit in de buurt komt:

Neroli, Afrikaanse goudsbloem en Marokkaanse ceder ademen euforie en overdaad in het intense parfum Bal d'Afrique.

De beschrijving klinkt goed, dus ben benieuwd of ik deze ergens kan uitproberen. Is een dure om zomaar aan te schaffen (€50,-).

Manque Geurkaarsjes, parfum olie etc hoort wat mij betreft ook in het topic thuis. Het gaat om lekkere luchtjes! En zeker leuk om dan combinaties te maken.

Manque Ohhh wat erg als er dan iets verdwijnt hè. Ik heb dat met Kenzo Oriental Flower. Dat was een special edition. Het word niet meer verkocht. Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar iets wat in de buurt komt. Op die site kun je wel dus de notes opzoeken en naar luchtjes waar die notes ook in zitten. Blind buy heb ik wel gedaan maar doe ik niet meer. Meeste luchtjes ruiken op mijn huid toch net weer anders. Ik heb bijv Scandal van Jean Paul Gaultier blind gekocht. Het flesje staat leuk maar ik vind er niks aan bij mezelf. Of Cloud van Ariana Grande. Dat zou een dupe moeten zijn van Bacarat Rouge. Heb die precies 1 keer op gedaan, ging bijna over m’n nek, afschuwelijk. Heb em aan m’n dochter gegeven, gek genoeg ruikt ie bij haar wel heel lekker… 😅

Momenteel ben ik helemaal into de vanille en oud luchtjes. Maar dat vind ik toch meer voor de winter. Ik ben ook erg op zoek naar wat meer niche luchtjes. Als iemand nog een lekker zomer parfum weet houd ik me zeker aanbevolen!

Nu op m’n wish list voor de zomer staan;

Vanilla Vibes van Julliette Has a Gun
          Echt verslaafd aan het proefje wat ik had gekocht van deze. Sowieso het merk is echt een aanrader, en dit specifieke luchtje ruikt gewoon naar seks en het strand. 😁
          Not A Parfume van Julliette Has a Gun
          Gewoon heerlijk apart fris luchtje
          Escentric Molocule nr 02
          Heb een proefje hiervan besteld dus ben benieuwd.
          Vanilla 28 van Kayali
          Weet niet of dit echt een zomer luchtje is, en wil hem niet blind kopen ondanks dat iedereen er wild over is. Dus blijft nog even op de lijst staan.

iMoeder Geurkaarsjes, parfum olie etc hoort wat mij betreft ook in het topic thuis.

In dat geval ☺️. Ik ben zelf niet zo van de parfum, maar ik hou ontzettend van etherische oliën. Ik heb de afgelopen jaren een behoorlijke grote verzameling aan geuren bij elkaar gesprokkeld. Grotendeels van doterra, maar wil nu ook wat goedkopere merken gaan proberen. Iemand tips?

Ik gebruik ze voor op mijn polsen als parfum, in bad, in een diffuser of brander, meng ze door olien om mijn huid in te smeren en sommige voor in thee. Het moet dus wel goede kwaliteit zijn en geen synthetische.

Die Oud parfum olien ken ik niet. Ga ik eens op googlen.

[verwijderd] Ik heb van Jhag verschillende samples gekocht op Notino. Lady vengeance en Mmm vind ik ook wel lekker maar niet echt wauw. Vengeance extreme en romantina vond ik niks. Vanilla vibes ruikt op m’n huid echt heel lekker, vind ik dan tenminste. Dus die ga ik zeker halen voor de zomer.

Dat luchtje van Hermes staat bij mij ook nog op n lijstje inderdaad. En van Maison Margiela staat By The Fireplace erop, maar niet voor de zomer.

Waar haal jij proefjes van wat meer niche (hoeft niet perse duur maar geen black opium zeg maar) luchtjes / merken? Ik wil het vaak toch wel een paar keer dragen voor ik echt weet of het iets is. Op m’n huid ruikt het vaak toch best anders als op n kaartje, en meestal probeer ik het meerdere dagen. Bijv van Etat Libre d’Oranje zou ik Putin de Palace en You or Someone Like You willen proberen. Maar die hebben voor zover ik kan vinden geen samples. En geen idee waar die verkocht worden in een winkel.

Ik wist trouwens niet dat je lid kon zijn van fragantica. Wat is het voordeel daarvan? 🙂

Trees Wat zijn lekkere luchtjes van doterra? En is dat echt de prijs waard? Huis parfum vind ik namelijk ook wel lekker. Maar moet niet te sterk zijn.

• Trees hebben hierop gereageerd.

iMoeder je kan het zo sterk maken als je zelf wilt. Het zijn hele pure en natuurlijke geuren. Chemische en synthetische olien slaan mij op de longen en vind ik vaak te sterk. Ik vind het zelf leuk om te mixen, maar doterra heeft ook een paar fijne blends. Qua geur zijn mijn favoriete blends Serenity, Balance, Elevation en Cheer. Sommigen blends gebruik ik juist voor specifieke klachten. Bijv. als ik verkouden ben vind ik Breathe heerlijk, bij misselijkheid en maagpijn Digestzen en bij spierpijn Deepblue enz.

Ik gebruik ook veel enkele geuren, zoals lavendel, wild orange, ylang ylang etc en deze meng ik dan zelf met elkaar in kleine rollers. Of ik gebruik ze gewoon zo. Net waar ik behoefte aan heb op dat moment.

• [verwijderd]

Ik heb een tijdje terug die noseparis site bekeken en ingevuld…. De samples staan nog steeds in m’n winkelwagentje 🤗

Maar ik heb in m’n hele leven maar 3 geurtjes gedragen:

• New West van Aramis (heeeeeel lang geleden in m’n uitgaanstijd)
                • CK be
                • en nu al zeker 10-15 jaar l’eau d’Issey

Misschien toch tijd om die samples te bestellen 😅

een maand later

Ik was gisteren bij een vriendin in Amsterdam, zij had het over Gideon Italiaander, een grote opkoopwinkel met een fantastische parfumkraam. Dus daar zijn we natuurlijk gelijk naartoe gegaan 😎
                Ik had nog nooit gehoord van Otentic, maar die vriendin van mij had erover gelezen op SM, dus die wist al dat het een bijzonder concept was. Ik was ook verrast!

Je hebt dus een aantal lijnen, allemaal met een eigen kleur en verzamelnaam. En binnen die lijn heb je weer 6 tot 8 geuren. Op de briefjes staat beschreven wat de grondnoot is en wat eraan is toegevoegd etc. Er zat 1 dupe bij van Chanel Blue, maar voor de rest waren het allemaal eigen geuren. En die flesjes zijn dus 50 ct tot 3 euro.... Op bol.com en vergelijkbare websites betaal je er minimaal 20 euro voor, maar toen ze net uitkwamen waren sommige wel 100 euro of meer. Ik weet niet precies waar het mis is gegaan voor dit merk, want het lijkt mij wel kwaliteit-parfum.

Ik heb twee flesjes meegenomen van 50ml (2 euro per stuk). Ik had bedacht dat ik eerst ging ruiken en daarna pas lezen. De eerste die eruit sprong voor mij had als noten Oudh, patchouli en mandarijn. Dat is Arborath 4. Ik heb hem zojuist opgedaan, op elke pols 1 sprits, en hij is heel geurvast. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij vervliegt.

De andere had als noten: oranjebloesem, davana, vanille en jasmijn. Dat is aguamondo 5.

Nou, voor iedereen die van parfum houdt: naar Gideon Italiaander in Amsterdam.

Lees hier meer: https://www.onehandinmypocket.nl/2018/06/29/otentic-perfumes/

Ik heb de parfum nu ruim 6 uur op en hij ruikt nog steeds heel duidelijk. Hij is wel minder scherp geworden, maar dat doet de huid. Ruikt lekkerder na een tijdje dragen.

Tantetil Ik heb ze opgezocht. Het bedrijf is failliet, dat zal er iets mee te maken hebben...

Manque niet leuk voor het bedrijf natuurlijk, ik ga ook eens kijken.

een jaar later

Even een schop je omhoog in dit topic.

Ik heb ondertussen een kleine verzameling luchtjes. Vandaag zwaar geïnfluenced door parfum TikTok’s, en na lange tijd niks kopen voor de bijl gegaan en drie parfums besteld, waarvan 2 Arabische.

De noten zien er veelbelovend uit. Dus ik ben erg benieuwd! Momenteel zijn de Arabische luchtjes erg hip. Ik heb er ook al een paar en die zijn ook super lekker. En ze hebben erg goeie dupes. Dit is de eerste keer dat ik zomer luchtjes er van bestel. Normaal vind ik alle oudh geurtjes meer winter / najaar. Maar ja dat is m’n eigen associatie want normaliter natuurlijk veel warmte en zon in Arabische landen. 😋

Hebben jullie nog tips voor lekkere zomer geuren? Of zelf luchtjes op de wish list voor de zomer staan?

iMoeder Vanilla 28 van Kayali
                      Weet niet of dit echt een zomer luchtje is, en wil hem niet blind kopen ondanks dat iedereen er wild over is.

Ik heb deze inmiddels in de winkel geroken. En nee, niks voor mij!

Heb ondertussen trouwens ook een goeie dupe van Baccarat Rouge 540 gevonden. Erg lekker, al draagt dochter hem vaker dan ik. En hij blijft super lang hangen.
                      Ben nu nog op zoek naar een goeie dupe voor Gentle Fluidity Gold. Zara zou er eentje moeten hebben.

iMoeder ik ben dol op Arabische luchtjes😍 waar heb je deze gekocht?

Mijn laatste aankoop was Royal van Ellie Saab, ook enorm lekker! Heb voor mijn verjaardag kado bonnen gekregen van een parfumerie huis, dus daar ga ik aankomend weekend eens heen.