Ik heb een multicooker, met slowcookfunctie. Vind het echt ideaal!
ΓΓ©n ochtendje in het weekend bereid ik alles voor samen met de kinderen, wat ze heel gezellig vinden en ze leren er van. Daarna gooi ik het in de vriezer en de avond van de voren laat ik het ontdooien in de koelkast. Volgende ochtend in de cooker en 's avonds is je eten klaar (en super lekker!). Dat is een beetje de routine die ik aanhoud.
Ik heb voor een multicooker gekozen omdat ie gewoon wat meer functies heeft (broodbakken, opwarmen, toetjes maken etc.) en ook op hogere temperaturen kan koken. Op een vrije dag hoef ik het er niet altijd in de ochtend al in te gooien, maar dan kan het ook gewoon in de middag. Dan zet ik de temperatuur iets hoger (niet te hoog) zodat het op tijd klaar is. Ondertussen ga ik bijvoorbeeld lekker naar de speeltuin met de kinderen of sta ik boven de was te vouwen.
Echt, elke keer als ik andere moeders hoor klagen over koken na werktijd (wat vaak pas na 6-en is), dan denk ik: koop zo'n ding en je hebt het je zelf in één klap 100x makkelijker gemaakt. Het idee alleen al dat je de rest van de dag er niet meer aan hoeft te denken of tegen op moet zien (geen tijd, geen zin, te moe etc.) geeft heel veel rust.