Kippetje88 ‘Kookkoningin’, haha, hele mooie titel! Nou ik ben iig dol op mijn slowcookers ☺️ Ik ga even schaamteloos een stukje van zp copy-pasten, aangezien ik dat antwoord daar vorige week heb gepost. Scheelt weer nadenkwerk op de vroege ochtend: 😉
‘Ik maak er van alles in:
Drumsticks (in verschillende sauzen of marinades),
pulled pork of chicken (Indo of bbq)
Mexicaanse pulled pork (carnitas)
Babi ketjap en kip ketjap
Stoofpotje met kip en groentes
Allerlei soorten ‘draadjesvlees’ (Zwolsche stoof, zuurvlees, boeuf bourguignon, beef guinness, etc.)
Slavinken in kruidige tomatensaus
Pastasauzen (bolognese of diverse tomatensauzen)
Curry’s
Stoofpeertjes en appelmoes met steranijs
Gestoofde groentes (bv sinaasappel-worteltjes)
Soepen (thaise kippensoep, uiensoep, tomatensoep, kippenbouillon, etc.)
Mijn favoriete website is dan echt eetspiratie.nl. En verder maak ik van elk soort stoofgerecht gewoon zelf een slowcookerrecept. Dat is meestal een kwestie van de kooktijd verlengen en minder of nauwelijks vocht toevoegen (behalve bij soep natuurlijk).’
Mocht je ergens het recept van willen, hoor ik het wel. Het meeste komt gewoon van internet (ohmyfoodness.nl, ashleywillems.nl, eetspiratie.nl) en is ook goed te googlen.
Edit: ik zou dus zeggen: doen! 😂
Ik heb trouwens een crockpot (met timer en 5,7 liter, aardewerken binnenpan, dus heel zwaar) en een Russell Hobbs (zonder timer en 3,5 liter, aluminium pan dus lekker licht). De crockpot wordt wat warmer en gaat daardoor ook meestal net iets ‘sneller’ dan de meeste recepten voorschrijven. Ook is hij best prijzig. De Russell Hobbs was betrekkelijk goedkoop en doet het uitstekend.
Ik zou nu zelf geen crockpot meer kopen, maar evt. een Andrew James (wel met timer dan). Ik heb inmiddels begrepen dat die kwalitatief heel goed zijn en een stuk goedkoper dan crockpot. Die kan je iig kopen op deslowcookery.nl
Grootte is afhankelijk van de grootte van je gezin en of je vooruit wil koken om bv een deel in te vriezen. Het is iig beter om te groot te kopen dan te klein.