Strandbal Hi Strandbal zie hieronder:
Wat is een slowcooker precies?
Een slowcooker is een soort pan (het Engelse woord is crockpot). Deze slowcooker werkt op elektriciteit. De pan bestaat uit twee delen. De binnenschaal, deze is gemaakt van aardewerk, en een buitenpan van metaal. Verder heeft de slowcooker een verwarmingselement en een thermostaat om de temperatuur mee te regelen. De temperatuur kan ingeschakeld worden op low (rond de 80 graden) en op high (rond de 90 graden). Doordat de pan niet warmer kan worden dan deze 90 graden, kan het eten niet aanbranden. Het eten wordt langzaam gaargestoofd, dit heeft als resultaat dat vlees supermals wordt en de smaken kans krijgen om volledig tot hun recht te komen. De slowcooker kun je gewoon aan laten staan wanneer je van huis gaat, het eten brandt niet aan er is geen gevaar dat er brand komt (uitgezonderd de mogelijkheid op kortsluiting, maar dit risico heb je met ieder apparaat wat stroom verbruikt tijdens je afwezigheid).
Ik heb hem nog niet aan gehad als ik de hele dag naar mijn werk ben maar we zijn gisteren wel gewoon weggegaan voor een paar uurtjes. Ik heb hem vrij en stabiel op mijn aanrecht staan. Kortsluiting kan in theorie altijd maar eerlijk gezegd zet ik ook niet mijn tv of magnetron (altijd stand-by) helemaal uit en die kunnen bij afwezigheid in theorie ook kortsluiting veroorzaken.