• [verwijderd]

Adje voorraad zal hooguit voor een dag zijn. Max 2. Ik heb niet zo'n grote vriezer 🤔

• Adje hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Het enige wat ik dan nog kan bedenken is, dat als je regelmatig eters hebt de grotere ook handiger is. Slowcooking is nl. ontzettend praktisch als je eters krijgt, want al het kookwerk (of iig een groot gedeelte) is dan al gedaan.

Oooh jullie maken mij ook enthousiast!
    vraagje:
    is een keramische of aluminium pan beter?

• Adje hebben hierop gereageerd.

Livia75 In mijn optiek is het allebei even goed. Ik vind zelf wel mijn aluminium pan prettiger omdat hij zo licht is. In principe kan hij ook op een kookplaat (alleen bij mij niet want ik heb inductie) en dat kan handig zijn. Nadeel is wel dat je moet oppassen met de anti-aanbaklaag en daar hoef ik minder op te letten bij mijn aardewerkenpan. En de aardewerken pan kan bv in de oven, mijn aluminiumpan niet vanwege kunstof handvatten.

Adje
        Bedankt 😄! Ik ga dan toch voor de keramische versie. Wel de 4,5 ltr, vrij veel voor mij en de twee ukkies maar dan kan ik porties invriezen.

❤️van low & slow koken!
        Naast onze crockpot doe ik ook veel met een rookoventje (weber smokey mountain)
        Pulled pork, warm gerookte zalm of een brisket ofzo doe ik in de rookoven. Dat kost dan ook zeker 12 uur voordat het klaar is, maar dan heb je ook wat 🙂

In de crockpot maak ik de laatste tijd vaak lamstajine; lamsribs in een beetje groene boullion met diverse stoofgroente, sinaasappel en ras-el-hanout kruiden. Heerlijk na een paar uur in de crockpot met wat couscous

Volgens t&t krijg ik m tussen 11.45 en 13.30 binnen. Daarna snel naar de supermarkt racen, want dan ga ik beginnen met een gehaktbrood. Morgen veel visite, dus ga vanmiddag beginnen met hapjes voorbereiden 😊

ik vind het een aanrader hoor! Vorige week binnengekregen, al 2 dingen gemaakt en morgen en met kerst weer 🙂

LucP Dat klinkt allemaal heerlijk! Lijkt mij ook wel wat, zo’n rookoven 😄

Leuk zo’n rookoven! Mijn keuken kan dat niet aan haha!
          Ik heb de cooker besteld maar levering is pas volgende week. Dus daarna aan de slag met Roti maken, erwtensoep,
          Ik ben op interest alvast op zoek naar nl recepten.

• LucP hebben hierop gereageerd.

Ik heb m! 😎
            meteen een vraagje; als ik vandaag gehaktbrood maak en ik laat het afkoelen, kan ik het morgen dan op tafel zetten?

En als ik een kleinere portie wil, kan ik dan alle ingrediënten halveren in hoeveelheid?

Livia75 Owh, mijn rookoventje staat ook in de tuin hoor... Inbouwen is wel heel erg luxe voor iets wat ik hooguit twee keer per maand gebruik..

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] deze is iets duurder https://www.deslowcookery.nl/a-44841200/slowcookers/andrew-james-digitale-slowcooker-4-5ltr-rood/

maar deze heeft een uitgestelde startfunctie en timer en dat is wel erg handig icm werk. Ik heb zelf deze maar dan de 6.5 liter. Scheelde maar 5 euro, maar het is voor ons niet echt nodig. Ik maak nooit meerdere porties en wij zijn ook met zijn 4-en.

• [verwijderd]

[verwijderd]
                  Ik had hem gezien. Maar die van 6,5 is pad in april weer leverbaar.

Ik twijfel zo. Willen jullie mee helpen met jullie kennis.

• ik wil er voornamelijk stoofpotten en sauzen mee maken. Ikzelf ben niet van de grote stukken vleesch.
                  • dat wil ik voor zo'n 2 dagen doen zodat ik het een andere dag kan opwarmen (kan dat ook in de slowcooker?)
                  • ik las dat je beter meer, dan minder liters kan hebben. Is 4,5 genoeg? Als we eters hebben zijn dat er meestal zo'n 2 extra. Maximaal 2 +3 kinderen.

[verwijderd] deze ga ik kopen als die ik nu heb goed bevalt. En als ik het regelmatig gebruik natuurlijk. Ik las er wel goede dingen over, sowieso goede recensies over dat merk.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind het lastig, omdat ik de 6,5 liter heb. Voor mijn gevoel zou kleiner prima zijn. Ik heb alleen geen ervaring met de 4,5 liter.

[verwijderd] @[verwijderd]
                    Die heb ik nu besteld, 4,5 liter is meer dan genoeg lijkt me en de timer lijkt me handig op werkdagen.

Deze heeft dus ook een keramieke pan