Ik weet niet of dit soort onderwerpen mag, anders verwijder hem gerust weer 🙂 Maar...
Ik ben geen sterrenkok en wil makkelijk maar lekker koken en altijd zwaar inspiratieloos...
Is een slowcooker nou iets? Volgens mij ben jij @Adje een kookkoningin toch?
En zijn er andere dames met een slowcooker?
Doen of niet doen?
Wie heeft er lekkere recepten?

Liefs van Kippetje88
(p.s. ik heb honger dus daarom dacht ik er weer aan) #hormonen 😉

Ik heb een crockpot, ideaal ding! Met warmhoudfunctie, glazen deksel en nog belangrijker, hij kan in de vaatwasser.
    Je kan er werkelijk van alles mee! Morgen gaat hij weer aan voor de pasta saus. S ochtends de ingrediënten er in, en s avonds direct aan tafel, super handig.
    Hier een kleine lijst wat ik er zoal mee maak. Zal ongetwijfeld wel wat vergeten.
    Curry's
    Soep
    Pulled pork
    Stoofvlees
    Stoofpotjes
    Spare ribs
    Albondigas
    Kofta
    Zoete aardappel
    Goulash
    Appelmoes
    Pasta sauzen.

Kippetje88 ‘Kookkoningin’, haha, hele mooie titel! Nou ik ben iig dol op mijn slowcookers ☺️ Ik ga even schaamteloos een stukje van zp copy-pasten, aangezien ik dat antwoord daar vorige week heb gepost. Scheelt weer nadenkwerk op de vroege ochtend: 😉

‘Ik maak er van alles in:
    Drumsticks (in verschillende sauzen of marinades),
    pulled pork of chicken (Indo of bbq)
    Mexicaanse pulled pork (carnitas)
    Babi ketjap en kip ketjap
    Stoofpotje met kip en groentes
    Allerlei soorten ‘draadjesvlees’ (Zwolsche stoof, zuurvlees, boeuf bourguignon, beef guinness, etc.)
    Slavinken in kruidige tomatensaus
    Pastasauzen (bolognese of diverse tomatensauzen)
    Curry’s
    Stoofpeertjes en appelmoes met steranijs
    Gestoofde groentes (bv sinaasappel-worteltjes)
    Soepen (thaise kippensoep, uiensoep, tomatensoep, kippenbouillon, etc.)

Mijn favoriete website is dan echt eetspiratie.nl. En verder maak ik van elk soort stoofgerecht gewoon zelf een slowcookerrecept. Dat is meestal een kwestie van de kooktijd verlengen en minder of nauwelijks vocht toevoegen (behalve bij soep natuurlijk).’

Mocht je ergens het recept van willen, hoor ik het wel. Het meeste komt gewoon van internet (ohmyfoodness.nl, ashleywillems.nl, eetspiratie.nl) en is ook goed te googlen.

Edit: ik zou dus zeggen: doen! 😂

Ik heb trouwens een crockpot (met timer en 5,7 liter, aardewerken binnenpan, dus heel zwaar) en een Russell Hobbs (zonder timer en 3,5 liter, aluminium pan dus lekker licht). De crockpot wordt wat warmer en gaat daardoor ook meestal net iets ‘sneller’ dan de meeste recepten voorschrijven. Ook is hij best prijzig. De Russell Hobbs was betrekkelijk goedkoop en doet het uitstekend.
    Ik zou nu zelf geen crockpot meer kopen, maar evt. een Andrew James (wel met timer dan). Ik heb inmiddels begrepen dat die kwalitatief heel goed zijn en een stuk goedkoper dan crockpot. Die kan je iig kopen op deslowcookery.nl
    Grootte is afhankelijk van de grootte van je gezin en of je vooruit wil koken om bv een deel in te vriezen. Het is iig beter om te groot te kopen dan te klein.

Hier ook al jaren een slowcooker. De mijne is inmiddels niet meer te koop maar is er een met een aardewerk binnenpan en zonder timer. Ik maak er ook van alles in. Voornamelijk dingen die lang op het vuur moeten staan. Stoofpotjes, roti saus, erwtensoep, chili, etc. Ik vindt het erg fijn en zeker een aanvulling in de keuken.

• [verwijderd]

Ik heb er sinds juli een. Tot nu toe 3x een stoofschotel gemaakt en 1 grote lading pasta saus. Hoop dit weekend een grote lading groentesoep te maken. Merk dat ik hem toch vooral wil gebruiken om mijn vriezer eens in de zoveel tijd te vullen...
      Denk dat ik eigenlijk een te grote maat heb om hem dagelijks te gebruiken (6,5l Russell Hobbs).

Ik heb er ook 1 zonder timer, maar gebruik hem veel te weinig. Tot nu toe alleen pasta saus en curry en een paar keer stoofvlees in gemaakt.
      Ik ben niet zo'n keukenprinses, weet geen leuke recepten en de looptijden.
      Hij staat bij ons in de kelder omdat ik hem dus niet vaak gebruik, met als gevolg dat ik hem juist nog minder gebruik omdat ik hem anders eerst moet pakken enzo.. ja ik weet het, best erg.
      Maar bedenk me net dat ik het weekend eens iets ga maken.

• [verwijderd]

Op advies van @Adje heb ik er ooit eentje van Andrew James gekocht met timer. Geweldig apparaat, waarmee zelfs ik in staat ben om een niet aangebrande maaltijd op tafel te zetten. Sowieso heb ik nooit zin om te koken aan het einde van de dag, terwijl ik juist in de ochtend super fit ben. Ik vind het handig dat ik in de ochtend de boel erin kan gooien en aan het einde van de dag niks meer hoef.

• [verwijderd]

Recepten pluk ik van pinterest.

Whoop whoop ik heb een slowcooker gekocht! Zondag ga ik er voor het eerst iets mee maken. Hopelijk lukt dat.

verder even de tips van @Adje opgeslagen want dar ziet er ook allemaal lekker uit 🤗

• [verwijderd]

@Adje is de nieuwe slowcooker queen van de site 😂

Toevallig dit jaar met de kerst een slowcooker gehad in het kerstpakket van mijn man. Is van het merk Gusta.

Ik vind het echt geweldig! Toevallig eergisteren een overheerlijke Hachee gemaakt, gisteren een heerlijke appelcake en morgen ga ik erwtensoep maken. Ideaal want je zet het in de ochtend op en tegen de tijd dat het etenstijd is is het klaar en hoef je het alleen nog maar op te scheppen 😀

Mijn oudste zoon van 11 kookt altijd met de kerst van alles en die heeft nu al gezegd dat hij er stoofperen in wilt gaan maken dus ik ben benieuwd.

Recepten halen wij gewoon van internet af. Al is het Hachee recept gewoon het familie recept van Oude Oma ;-) :

debaky leuk zulke enthousiaste verhalen! Leuk cadeau ook! Ik word helemaal enthousiast om hem te gaan proberen!

Hopsatee yeah, weer iemand over de streep 🤣
            Wat leuk! Ben benieuwd wat je ervan vindt!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Adje tijd voor je eigen slowcooker topic: slowcooker tips en trics door adje 😁

Ik heb er vorige week een curry in gemaakt. En dan word ik weer helemaal enthousiast. Maar hij staat hier ook uit het zicht in de kelder en ik doe er dus te weinig mee...

Jessie80 hier dus ook.
              Misschien met meer leuke recepten dat ik hem meer op het aanrecht laat staan en meer gebruik.

Adje de bbq pulled pork (ik denk recept van eetspiratie toch?) eet je die dan op een broodje met coleslaw erbij? En maak je er dan nog een saus bij of is het lekker zo?

en vraag, recept geeft bij 2 high 6-8 slow aan. Dan moet ik hem heeel vroeg aanzetten dus ik vroeg me af of ik bijv ook 3 uur op high kan zetten. Scheelt me toch ff een uurtje 😜

• Adje hebben hierop gereageerd.