Hier ook al jaren een slowcooker. De mijne is inmiddels niet meer te koop maar is er een met een aardewerk binnenpan en zonder timer. Ik maak er ook van alles in. Voornamelijk dingen die lang op het vuur moeten staan. Stoofpotjes, roti saus, erwtensoep, chili, etc. Ik vindt het erg fijn en zeker een aanvulling in de keuken.
Kletsen over slowcooking
[verwijderd]
Ik heb er sinds juli een. Tot nu toe 3x een stoofschotel gemaakt en 1 grote lading pasta saus. Hoop dit weekend een grote lading groentesoep te maken. Merk dat ik hem toch vooral wil gebruiken om mijn vriezer eens in de zoveel tijd te vullen...
Denk dat ik eigenlijk een te grote maat heb om hem dagelijks te gebruiken (6,5l Russell Hobbs).
Ik heb er ook 1 zonder timer, maar gebruik hem veel te weinig. Tot nu toe alleen pasta saus en curry en een paar keer stoofvlees in gemaakt.
Ik ben niet zo'n keukenprinses, weet geen leuke recepten en de looptijden.
Hij staat bij ons in de kelder omdat ik hem dus niet vaak gebruik, met als gevolg dat ik hem juist nog minder gebruik omdat ik hem anders eerst moet pakken enzo.. ja ik weet het, best erg.
Maar bedenk me net dat ik het weekend eens iets ga maken.
[verwijderd]
Op advies van @Adje heb ik er ooit eentje van Andrew James gekocht met timer. Geweldig apparaat, waarmee zelfs ik in staat ben om een niet aangebrande maaltijd op tafel te zetten. Sowieso heb ik nooit zin om te koken aan het einde van de dag, terwijl ik juist in de ochtend super fit ben. Ik vind het handig dat ik in de ochtend de boel erin kan gooien en aan het einde van de dag niks meer hoef.
[verwijderd]
Recepten pluk ik van pinterest.
[verwijderd]
@Adje is de nieuwe slowcooker queen van de site
- Bijgewerkt
Toevallig dit jaar met de kerst een slowcooker gehad in het kerstpakket van mijn man. Is van het merk Gusta.
Ik vind het echt geweldig! Toevallig eergisteren een overheerlijke Hachee gemaakt, gisteren een heerlijke appelcake en morgen ga ik erwtensoep maken. Ideaal want je zet het in de ochtend op en tegen de tijd dat het etenstijd is is het klaar en hoef je het alleen nog maar op te scheppen
Mijn oudste zoon van 11 kookt altijd met de kerst van alles en die heeft nu al gezegd dat hij er stoofperen in wilt gaan maken dus ik ben benieuwd.
Recepten halen wij gewoon van internet af. Al is het Hachee recept gewoon het familie recept van Oude Oma ;-) :
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Adje tijd voor je eigen slowcooker topic: slowcooker tips en trics door adje
Ik heb er vorige week een curry in gemaakt. En dan word ik weer helemaal enthousiast. Maar hij staat hier ook uit het zicht in de kelder en ik doe er dus te weinig mee...
Jessie80 hier dus ook.
Misschien met meer leuke recepten dat ik hem meer op het aanrecht laat staan en meer gebruik.
- Bijgewerkt
Adje de bbq pulled pork (ik denk recept van eetspiratie toch?) eet je die dan op een broodje met coleslaw erbij? En maak je er dan nog een saus bij of is het lekker zo?
en vraag, recept geeft bij 2 high 6-8 slow aan. Dan moet ik hem heeel vroeg aanzetten dus ik vroeg me af of ik bijv ook 3 uur op high kan zetten. Scheelt me toch ff een uurtje
- Bijgewerkt
Hopsatee Die van eetspiratie is wel lekker, maar ik maak hem nu op mijn βeigenβ manier.
Ik maak een american kruidenrub en wrijf het vlees (meestal gewoon hamlappen of varkenslappen, maar procureur aan een stuk is nog lekkerder) de dag van tevoren al in. βs morgens gaat het vlees dan in de slowcooker met een gesnipperd uitje en een scheutje coca cola (geen light) en een scheutje ketchup en wat knoflook.
dat vocht kun je later evt. nog inkoken en weer door het vlees roeren, maar ik doe ook vaak wat bbq-saus (zelfgemaakt) erdoor. En dan inderdaad op een broodje met wat sla. Coleslaw doe ik er meestal naast, maar is denk ik ook lekker op het broodje.
Ik twijfel al heel lang over de slowcooker.... Ik ben met een volw en 2 kinderen (peuter/kleuter). Hoeveel liter is er dan handig en welk merk. Ik hoop het op mijn werkdagen te gaan gebruiken...
Het zijn alleen eenpans gerechten toch?
Hopsatee Ja hoor, je kan prima een beetje schuiven met de tijden en op high of low zetten. En ik doe eigenlijk altijd maar wat en het komt meestal wel goed. Liever iets langer, dan te kort, want dan valt het niet makkelijk uit elkaar.
Pulled pork doe ik 8 uur op low. (High gebruik ik alleen als ik te laat ben met het eten opzetten). Dat gaat in mijn crockpot en die is wat warmer en gaat dus ook iets sneller.
Welke slowcooker heb jij gekocht?