Ik vind het lastig..
ik hoop in ieder geval wel, dat de ouders die lesgeven, wel hun lesbevoegdheid moeten overhandigen aan de leerplichtambtenaar. Ik vind echt dat je als ouder wel enige vorm van opleiding/training nodig hebt, om thuis les te kunnen geven.
En net zo streng als er op scholen wordt gecontroleerd, zou er ook op ouders moeten worden gecontroleerd.
Ik ben er niet perse op tegen, inderdaad als het thuis onderwijs een soort klassikale vorm krijgt, doordat er meerdere gezinnen met elkaar het thuisonderwijs voorzien, denk ik ook dat er voor sommige kinderen wel positieve kanten aanzitten. Dan is het ook meer een zelf opgezette school.
Maar ik vraag me wel af, bij 2 tandartsen, die moeten toch ook werken, wanneer geven ze hun kinderen dan les? Krijgen die dan alleen s avonds les? of?
Ik ken een gezin waarbij thuisonderwijs echt verkeerd ging, als in, er werd geen onderwijs gegeven. Daar is toen gelukkig wel ingegrepen en die kinderen zijn met mega achterstand op school gekomen. Het lastige is, dat bij thuisonderwijs ik altijd aan hen moet denken. Maar dat is en, ehh 28 jaar geleden en natuurlijk niet representatief.