- Bijgewerkt
Ik heb het in het vorige topic al een beetje benoemd, maar zodat het hier ook op de goede plek staat hier nog maar een keer Mijn beeld is over het algemeen wel positief. De mensen die ik ken die thuisonderwijs geven hebben er veel aandacht voor dat hun kinderen dingen leren en ook sociale contacten hebben en meedoen in de maatschappij. Er zijn wat geitenwollensokken bij, maar ook andere 'types', bijvoorbeeld twee tandartsen met verder een heel normaal leven. Eigenlijk vanalles, het zijn net mensen
Ik ben het wel met je eens dat sociale contacten heel belangrijk zijn, ik zou thuisonderwijs niet goed vinden als een kind nauwelijks contact heeft met anderen. Ik vind ook dat, als een kind aangeeft naar school te willen, je dat als ouder moet accepteren en dan gewoon met het kind een school uitkiezen (wel afhankelijk van de leeftijd van het kind). Ik ken ook een gezin waarbij een meisje aangaf op een gegeven moment graag naar school te willen, dus zij is naar school gegaan. Helaas betekende dat wel dat haar zusje ook naar school moest toen ze daar oud genoeg voor was en bij haar past het wat minder.
Wat trouwens ook nog zo is, is dat je met thuisonderwijs niet alleen thuis les krijgt. Ik ken mensen die voor bepaalde vakken hun kind wel lessen laten volgen, dit hoeven niet de standaard schoolvakken te zijn, maar over het algemeen zijn thuisonderwijzers niet 'tegen' een leraar.