Honkeytonk Maar, heb je dan ook nog tijd om ouder te zijn. En niet alleen onderwijzer? Ja ik snap dat je niet voor hen kan praten, maar dat lijkt me zo lastig.
Dat is misschien ook wel lastig. Ik denk dat het belangrijk is om daar ook als ouders goed over na te denken en afspraken over te maken. Ik zou trouwens liever hebben dat we hier scholen zouden hebben zoals in Finland bijvoorbeeld, met kleine klassen, meerdere docenten per klas, verschillende manieren van leren die aan de kinderen worden aangeboden, kinderen mogen ook bewegen tijdens de les, enzovoort. Helaas is dat hier nu niet. Ik vind leren omgaan met regels, sociale contacten enzovoort ook heel belangrijk, dus zou daar dan wel een manier voor willen vinden. Gelukkig kun je er als ouder ook in groeien en kun je bijvoorbeeld als het kind 4 is kijken hoe het bevalt, dan is er nog geen leerplicht. Als het niet blijkt te werken kan je kind alsnog zonder problemen naar school. Ik zie het niet als een ultieme oplossing en de beste vorm van opvoeden ofzo.