- Bijgewerkt
Trees Het idee is dat de man beslissingen hoort te nemen, want anders zijn we niet vrouwelijk genoeg? Wat een raar idee zeg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb hier dus ook niks mee.
Dat was even een voorbeeld. De hele theorie zelf is veel breder dan dat. Het impliceert ook niet dat je als vrouw alleen vrouwelijke eigenschappen zou hebben. Het is meer een yin yang idee. Die groep versimpelt dat dus heel erg, ook bijv naar inderdaad; als vrouw moet je volgen en de man maakt de dienst uit. Dat is niet waar de oorspronkelijke theorie op uitkomt.
In de echte theorie zou het dan zijn dat in je huwelijk de man geen voortouw neemt. Iedere keer als er iets geregeld moet worden (de auto moet naar de garage, het huis geschilderd) komt het erop neer dat jij dat moet doen want hij komt niet verder dan ‘weet ik niet’ en ‘komt later wel’. Uiteindelijk raakt jou innerlijke yin yang dan uit balans.
Trees Is dit ook dezelfde groepering als de conservative moms en dan iets met liberal (ik weet de naam niet goed), die bijv Anne Frank aan het verbieden zijn op scholen in Texas (waar anders
), omdat Anne volgens hen hele ‘verwerpelijke’ zaken schrijft? Of staat dit er los van?
Ja dat is dezelfde groep. Hoe zij willen leven zo moet iedereen leven. Dus moeten boeken worden verboden op scholen, het lesprogramma moet van seksuele voorlichting worden gestript want dat doe je toch niet buiten het huwelijk, alles lhbti is al helemaal de duivel. Dus dat zijn ook de mensen die drag queens willen verbieden. Het is in de VS een hele brede, best enge beweging.
Er zijn ook stellen die video’s maken over hun super christelijke traditionele huwelijk en hoe ze conflicten aanpakken. Nou werkelijk je krijgt er helemaal de kriebels van hoe die vrouwen gegaslight worden. Daar worden inmiddels dus ook parodieën van gemaakt.