Nescio Dat is het ook echt gewoon. Vrouwen zijn andere keuzes aan het maken en dat merk je op alle vlakken, ook zelfs statistisch. Ik mijn optiek is dat een trend die niet te keren is.
Om het wat concreter te maken wat ik daarmee bedoel en welke puntjes ik zelf dan met elkaar verbind;
- steeds meer (oudere) mannen zijn langdurig singel en eenzaam
- is alle westerse landen daalt het geboortecijfer en ook erg snel, de vrouwen die wel kinderen krijgen, krijgen die steeds later
- in alle westerse landen is het aantal vrouwen wat aangeeft single en kinderloos te blijven hard aan het stijgen
- steeds meer vrouwen wonen (lang) alleen
- Gen X vrouwen en millennial vrouwen vragen massaal scheidingen aan (=statisch onderbouwt). Niet statistisch onderbouwt maar wat scheidingsadvocaten opvalt; Waar vroeger huwelijkse ontrouw de nr 1 reden was om te scheiden. Is dat nu een oneerlijke verdeling van het takenpakket wat hoort bij het gezin. Kortom; vrouwen scheiden van mannen die niks/weinig doen.
- een gestaag toenemend aantal vrouwen is economisch onafhankelijk. In Nederland blijft dit nog wat achter tegenover andere moderne landen. Waarschijnlijk door onze geliefde parttime baan.
- steeds meer oudere vrouwen (40,50,60 plus) daten jongere mannen ipv mannen in hun eigen leeftijd. Meest gegeven reden daarvoor is dat mannen sneller oud zijn omdat ze niet voor zichzelf zorgen.
@Trees Ja ik ken de tradwives vooral van TikTok en de backlash die ze daar krijgen. Ik zie het zelf als een Amerikaans rechts christelijk fenomeen. De club Trump stemmers zeg maar.
Zelf maak ik me er niet zo druk om. Behalve wanneer het word geframed in de context van ‘the devine feminine’ (soort je innerlijke Godin). Dat is het idee dat er mannelijk en vrouwelijke energie is. In basis heb je die als persoon altijd allebei. Maar in het contact met andere mensen, vooral in relaties kunnen mensen die energie in je beïnvloeden. Bijvoorbeeld als je een man hebt die nooit beslissingen neemt. Dan word de vrouw in de relatie gedwongen om die rol van beslisser op zich te nemen. Je man ‘duwt’ je dan ‘in je masculine energy’ omdat hij als man eigenlijk beslissingen hoort te nemen. Daardoor pakt hij dan een stuk vrouwelijkheid bij je weg wat voor de balans in de relatie niet goed is. Nou goed, tot zover de theorie. Je hebt er wat mee of niet.
Maar er is een groep fundamentalistisch achtige christenen in de VS die die theorie kapen en er van maken dat je als vrouw zijnde alleen volledige in je innerlijke Godin modus kunt komen. Door een niet-werkende thuis blijf moeder te zijn en veel kindjes te baren. En je tijd enkel en alleen te besteden aan yoga, sexy zijn, koken, kinderen verzorgen en je huishouden. Zie daar; de tradwife