Ik heb al een paar x wat raars gehad, zowel bij vingers als bij tenen. Dan ben ik gewoon aan het lopen, opruimen, ... , gewoon dagelijkse dingen.
Gisteravond was ik bijv de was aan het opvouwen. Voor zover ik weet geen rare beweging gemaakt. Maar ineens deed mn vinger veel pijn, dan wordt het warm, dik en blauw. Altijd aan de binnenkant vsn de "scharnier". En nu zit er dus een blauw pijnlijke plek op mijn wijsvinger
Herkent iemand dat? Voelt gewoon alsof er spontaan een bloedvaatje scheurt 🤷‍♀️

[verwijderd] allergische reactie op het huishouden denk ik. Niet meer doen dus … 😝

Ja! Dat zal het zijn!

🤣

Bloedblaren, ook van die fijne dingen

@Uilenmama , de zelfscancontroles zijn random, toch?
Kun je als AH medewerker ook op een knopje drukken om een controlemelding af te dwingen bij de zelfscankassa's? Ik heb het gevoel dat me dat nu al een paar keer overkomen is, maar misschien ben ik paranoïde aan het doen.

Manque altijd bij dezelfde supermarkt?

Ik word standaard gecondoleerd als ik met mijn bonuskaart bij een andere supermarkt dan mijn "eigen" supermarkt.

June Nee, niet altijd bij dezelfde. Maar bij mijn vaste AH is het al 2x gebeurd en elders ook: ik kom met mijn tas aangelopen bij de zelfscankassa's en daar staat dan een medewerker. Ze ziet mij, kijkt op haar kastje. Ik scan mijn bonuskaart en krijg direct een lampje en de medewerker komt naar me toe. Het lijkt dan net alsof de mdw die controle veroorzaakt, omdat ze dus vlak voordat ik mijn pas scan iets op haar kastje doet.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het geeft me een vreemd gevoel.

Manque ik denk dat ze ook dat bewust kunnen doen. Ik wordt altijd gecontroleerd als ik mn dreumes of peuter mee heb en nooit als ze niet mee zijn (en als mn oudste of jongste mee is ook nooit).

Ik ben dus echt nog nooit gecontroleerd bij een zelfscan! Niet met en zonder kids. Raar toch. Kan toch statistisch niet.

Hopsatee Juist wel toch? 😅 Dan ben jij net die ene gelukkige...

Maar het zou zomaar kunnen dat ze in jouw brave dorp sowieso minder controleren.

Hopsatee Ik word ook bijna nooit gecontroleerd. Er is een periode geweest dat het bijna elk keer raak was. Maar toen was het in het nieuws geweest dat er zoveel gestolen werd bij supermarkten. En zag ik bij heel veel mensen dat er werd gecontroleerd. Na die laatste keer in de periode word ik nu al een maand of twee nooit meer gecontroleerd.

En @Manque Ja volgens mij kunnen medewerkers een controle afdwingen. Als een medewerker iets verdachts heeft gezien kunnen ze op die manier even checken met minder risico op een vervelende confrontatie.

Manque in de Jumbo word ik altijd gecontroleerd als ik 2 producten heb verwijderd uit mijn mandje.

Uilenmama Dankjewel voor de opheldering! Goed om te weten dat ik niet geprofileerd word 🙂

Ik heb nog even zitten googlen want ik was ook wel benieuwd nav jouw vraag en er zijn wel bepaalde dingen waarmee je een controle kan "uitlokken":
          Langzaam winkelen
          Bepaalde producten kopen die vaak gestolen worden
          Maar 1 product kopen wat vaak gecombineerd wordt (bv wel scheerschuim maar geen mesjes, terwijl mesjes een vaakgestolen product is)

En zo zijn er dus regels die ingesteld kunnen worden in de software, waarbij statistieken worden gebruikt rondom diefstal.

Wat ik mij af vraag, zou er echt veel meer (bewust) gestolen worden of zal er meer worden vergeten/scanfoutjes ed?

Hoe krijg je een splinter onder je nagel weg?

Hopsatee zou je erbij kunnen met een pincet?

Ik zou de nagel zo kort mogelijk knippen, de huid met een steriele naald een beetje open maken en ‘m er met een pincet proberen uit te vissen.

Zonnebloem ik heb hem nu heel
              Kort geknipt en trekzalf erop gedaan dus hopelijk komt hij wat omhoog. Ik denk straks mijn man laten “pielen” want het is mijn rechterhand dus ik kan ook niet zo goed erbij met links.

Het doet pijn namelijk. Ik mag hopen dat het niet operatief hoeft hahaha