Heeft iemand tips tegen hoofdpijn? Positieve ervaringen met bepaalde olien of nekmassage-apparaten of andere huis- tuin en keukenmiddelen? Of bepaalde oefeningen?

Trees wat voor hoofdpijn/ locatie van de hoofdpijn? Dat kan misschien uitmaken met wat kan helpen☺️

• Trees hebben hierop gereageerd.

Trees mijn man heeft vaak hoofdpijn vanwege ongelijke houding (hij heeft een erbse parese) hij heeft een massagegun en van die hitepleisters die helpen beide de scherpe randjes eraf te krijgen. En elke week fysio om de knopen eruit te krijgen

Ietjuh voornamelijk voorhoofd en rond mijn ogen, maar ook regelmatig boven op mijn hoofd en soms achterhoofd. Dit klinkt als ik het nu opschrijf als mijn hele hoofd, maar het is sowieso altijd voorhoofd/ rond de ogen. Daar is de pijn ook het ergst en daar begint het meestal ook als ik ‘s ochtends wakker word.

Elsie89 waar kopen jullie die hittepleisters? Mijn man had ze meegenomen bij de action, maar deze werden niet warm. En wat voor massagegun gebruiken jullie? Wij hebben een hypervolt, maar deze trilt te erg in mijn hoofd. Ik denk dat de hoofdpijn hier oa ook komt door ongelijkheid, omdat ik mijn arm/schouder zo raar hou als ik loop. Er schiet mij nog een vraag te binnen, maar maakt het voor je man ook nog uit op wat voor kussen hij slaapt? Misschien een beetje gekke vraag, maar ik vroeg mij of of dit voor hem nog uitmaakt voor zijn arm. Mijn arm/schouder ligt mij ‘s nachts altijd in de weg.

Fysio moet ik ook echt weer naar toe, maar iets met geen vervoer er naar toe hebben, geen energie en niet weten hoe ik dit moet combineren met alle andere afspraken / verplichtingen die ik heb staan doordeweeks 😬.

Scherpe randjes ervan af vind ik voor nu al dikke prima (meer dan dikke prima zelfs). Ik verwacht ook geen wonderen met huis, tuin en keukentips. Gewoon wat verlichting, zodat ik ik de avond niet een snauwerig monster door een ontploffend hoofd word 😉.

Toch6 ik drink denk ik wel voldoende. Ik denk ongeveer 2 a 2,5 liter per dag? Net zoveel als vroeger iig en ik had voor mijn cva echt nooit hoofdpijn. Af en toe (aura)migraine, maar verder niet. De oorzaak heeft nu denk ik te maken met verkrampte spieren, verkeerde loophouding, spasme, vermoeidheid, overbelasting etc. Ik kreeg in de dagen na mijn cva hoofdpijn en deze is nooit meer weggegaan, maar de laatste weken is het wel weer heel erg. In goede periodes begint de hoofdpijn pas aan het het einde van de middag, nu is het 24/7 aanwezig. Dat is gewoon irritant. Ik word er ook echt wat mopperig door, omdat snel alles teveel is 😬.

Trees wij hebben die van thermacare (ze hebben ze voor rug en voor nek/schouder) https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/thermacare-nek-schouder-pols-warmtekompressen-6st.htm?cross=0&pid=97308&gclid=CjwKCAjw38SoBhB6EiwA8EQVLvsP05uKyHV2ASO8EhgSVzOgsvrvmK5Nul_z65j6eUuHEfVdTJoivxoCiecQAvD_BwE
          Heb net even aan hem gevraagd maar ja kussen maakt zeker uit. Het lekkerst slaapt hij op zo een voorgevormd traagschuim kussen
          Deze heeft hij https://www.mline.nl/kussens/athletic-pillow/

Elsie89 dank je voor de tips!

Ik heb wel een traagschuimkussen, maar niet zo mooie voorgevormde als die uit jouw link. Hij is wel erg prijzig, maar als het werkt, heb ik het er wel voor over. Ik ga even kijken of ik deze kan proberen.

Elsie89 dat is beter! Bij de eerdere link mocht je hem enkel terugsturen binnen 14 dagen zonder er echt op geslapen te hebben. Ik ga nog even goed naar de voorwaarden kijken!

Toch6 basisschool heeft geen toestemming gegeven. Maar ook geen tijd voor de vrijdag, "we zien ze wel als ze wakker zijn". Oftewel, ze slapen gewoon tot de lunch 😉 (half 1 uit op vrijdag).

Directrice zei dat ze maar 1 dag mocht geven. Nou oke, prima, dan pakken we de 2e gewoon zelf. Als het niet rechtstreeks kan dan maar via omweg

Elsie89 dit lijkt voor mij ook top. Ik heb al zoveel kussens geprobeerd. Ook cloudpillow ofzo die geweldig zou moeten zijn, maar niet voor mij 😩
              Deze is wel duur maar als het fijn en goed ligt dan heb ik het er wel voor over. Ongemerkt heb ik dat ook bijna uitgegeven in een paar jaar tijd.

Huggybird ik vind het ook echt raar. Wat is dan lang rijden in Nl? Maastricht-Groningen?
                Ik vind het onveranderd om nog 2u te moeten rijden na zoiets. Dan zouden we halverwege het feest al weg moeten. Of eerder, half 8 kerk, dan nog receptie dus voor het avondfeest echt begint...

Marshmallow ik denk dat een goed kussen ook heel veel waard is. Ik kan niet meer lang op mijn zij of buik liggen, waardoor ik op mijn rug moet slapen. Daardoor ligt mijn hoofd altijd in 90 graden op het kussen. Bij dit kussen ligt je hoofd volgens mij in een soort gat, waardoor je recht kan liggen?!? Ik denk dat dit heel fijn is.

Mijn man heeft gisteren nog mijn nek en schouder proberen los te maken met een harde massagebal, maar de spieren zijn te hard en hij komt er niet doorheen. Ik denk dat dit een grote boosdoener is. Ik heb ook nog wat oefeningen online gevonden en ben wat aan het experimenteren met olien. Ik had gisteren pepermuntolie op mijn slapen gesmeerd. Dat verdoofd ook wel wat (je moet het alleen niet te dicht bij je ogen smeren heb ik ontdekt 😅).

Trees Dit klinkt als ik het nu opschrijf als mijn hele hoofd, maar het is sowieso altijd voorhoofd/ rond de ogen.

Misschien eens proberen een zonnebril te dragen? Al is het om er achter te komen of het daar vandaan komt

Trees Ik had gisteren pepermuntolie op mijn slapen gesmeerd

Of het aan je vingers krijgen en vervolgens je oog aanraken 😅😆
                      Maar idd dat helpt wel tegen hoofdpijn ik vind het ook zo'n heerlijk verkoelend effect hebben!

Bij mij zijn mijn schouders ook heel erg pijnlijk. Ik heb zo een massage gepland. Dus die mogen extra aandacht ontvangen van mij. Denk dat bij mij het inwerken de boosdoener is. Ben namelijk ook zo snel overprikkeld nu en snel moe. Gisteren zelfs zo overprikkeld dat ik niet meer de kracht had om te koken dus we hebben brood gegeten.

Marshmallow Of het aan je vingers krijgen en vervolgens je oog aanraken 😅😆

Je lenzen uitdoen, is ook geen aanrader 😂

Marshmallow Denk dat bij mij het inwerken de boosdoener is.

Niet zo gek natuurlijk. Er komt dan ook zoveel op je af. Het is dan gewoon ook veel wat je moet verwerken. Nieuwe mensen, nieuwe taken, nieuwe gewoontes vinden etc. Ik hoop dat de massage je wat gaat helpen!