Elsie89 Probleem vind ik dat ze een ander niet in hun waarde laten en deze levensstijl zien als iets voor iedereen.

Dit is waarom ik dit verafschuw. Ongelooflijk veroordelend (los van het feit dat ik het lastig vind voor te stellen dat je zo gedienstig naar je man wil zien ipv gelijkwaardig).

iMoeder omdat hij als man eigenlijk beslissingen hoort te nemen. Daardoor pakt hij dan een stuk vrouwelijkheid bij je weg wat voor de balans in de relatie niet goed is.

Het idee is dat de man beslissingen hoort te nemen, want anders zijn we niet vrouwelijk genoeg? Wat een raar idee zeg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb hier dus ook niks mee.

Is dit ook dezelfde groepering als de conservative moms en dan iets met liberal (ik weet de naam niet goed), die bijv Anne Frank aan het verbieden zijn op scholen in Texas (waar anders 🙄), omdat Anne volgens hen hele ‘verwerpelijke’ zaken schrijft? Of staat dit er los van?

Vulpen ik ook en dan vooral het zuiden van de vs. Ik vraag mij af hoeveel Nederlandse vrouwen hieraan ‘meedoen’.

Trees Het idee is dat de man beslissingen hoort te nemen, want anders zijn we niet vrouwelijk genoeg? Wat een raar idee zeg. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb hier dus ook niks mee.

Dat was even een voorbeeld. De hele theorie zelf is veel breder dan dat. Het impliceert ook niet dat je als vrouw alleen vrouwelijke eigenschappen zou hebben. Het is meer een yin yang idee. Die groep versimpelt dat dus heel erg, ook bijv naar inderdaad; als vrouw moet je volgen en de man maakt de dienst uit. Dat is niet waar de oorspronkelijke theorie op uitkomt.
    In de echte theorie zou het dan zijn dat in je huwelijk de man geen voortouw neemt. Iedere keer als er iets geregeld moet worden (de auto moet naar de garage, het huis geschilderd) komt het erop neer dat jij dat moet doen want hij komt niet verder dan ‘weet ik niet’ en ‘komt later wel’. Uiteindelijk raakt jou innerlijke yin yang dan uit balans.

Trees Is dit ook dezelfde groepering als de conservative moms en dan iets met liberal (ik weet de naam niet goed), die bijv Anne Frank aan het verbieden zijn op scholen in Texas (waar anders 🙄), omdat Anne volgens hen hele ‘verwerpelijke’ zaken schrijft? Of staat dit er los van?

Ja dat is dezelfde groep. Hoe zij willen leven zo moet iedereen leven. Dus moeten boeken worden verboden op scholen, het lesprogramma moet van seksuele voorlichting worden gestript want dat doe je toch niet buiten het huwelijk, alles lhbti is al helemaal de duivel. Dus dat zijn ook de mensen die drag queens willen verbieden. Het is in de VS een hele brede, best enge beweging.

Er zijn ook stellen die video’s maken over hun super christelijke traditionele huwelijk en hoe ze conflicten aanpakken. Nou werkelijk je krijgt er helemaal de kriebels van hoe die vrouwen gegaslight worden. Daar worden inmiddels dus ook parodieën van gemaakt.

• Trees hebben hierop gereageerd.

iMoeder Het is in de VS een hele brede, best enge beweging.

Ik krijg hier ook onwijs de kriebels van. Ik denk (en hoop) dat het vooral een laatste stuiptrekking als tegenreactie op alle veranderingen.

iMoeder De hele theorie zelf is veel breder dan dat. Het impliceert ook niet dat je als vrouw alleen vrouwelijke eigenschappen zou hebben. Het is meer een yin yang idee. Die groep versimpelt dat dus heel erg

Sowieso een vreemde theorie, want wat zijn überhaupt vrouwelijke of mannelijke eigenschappen? Of gaat het meer om in balans zijn met je jezelf en heeft deze groepering er vrouwelijke en mannelijke eigenschappen van gemaakt? Hoe heet deze theorie? Ik vind het wel interessant om er meer over te lezen.

Trees ik ook en dan vooral het zuiden van de vs. Ik vraag mij af hoeveel Nederlandse vrouwen hieraan ‘meedoen’.

Dat zouden dan de fervente Baudet-aanhangers moeten zijn. Niet heel veel.

Vulpen ik vind het al knap als je een vrouw bent die Baudet aanhangt 🙃 Kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die fan zijn van Baudet.

Of überhaupt mensen 🤪

Trees Sowieso een vreemde theorie, want wat zijn überhaupt vrouwelijke of mannelijke eigenschappen?

Daar verschillen de meningen over. Volgens de een is leiding geven een vrouwelijke eigenschap. Volgens andere een mannelijke.

Ja ik vind wel dat bepaalde eigenschappen meer mannelijk of vrouwelijk zijn. En dat ieder z’n goeie punten heeft die elkaar mooi kunnen aanvullen. Ik vind juist als je geen onderscheid wil maken, je daarmee onbedoeld vrouwelijke eigenschappen minder waard maakt. Bijv de eigenschap zorgzaamheid, vind ik vrouwelijk. En als je dat onderscheid niet wil maken denk ik dat dat vaak voortkomt uit het idee dat het een zwakke en minderwaardige eigenschap is. En dan is het idee juist niet. Het idee is dat je elkaar nodig hebt en beiden gelijkwaardig zijn. Oftewel, er is niks mis met zorgzaam zijn, waarom roept het dan weerstand op.

Trees Hoe heet deze theorie?

The Devine feminine

iMoeder Bijv de eigenschap zorgzaamheid, vind ik vrouwelijk. En als je dat onderscheid niet wil maken denk ik dat dat vaak voortkomt uit het idee dat het een zwakke en minderwaardige eigenschap is.

Dat vind ik nogal ver gezocht. Ik vind eigenschappen niet mannelijk of vrouwelijk, maar het zijn gewoon eigenschappen en dat heeft niks met zwak of minderwaardig te maken. Ik snap hem ook niet, want suggereer je nu dat de zogenaamde vrouwelijke eigenschappen als zwak of minderwaardig worden gezien?

Ik verbind zelf geen gender aan een eigenschap. Ik heb ook niks met dit soort cultuurgebonden hokjesdenken. Waarom zou je eigenschappen überhaupt willen categoriseren in mannelijk of vrouwelijk? Ik zie niet in wat dit oplevert. In een relatie is het zeker goed dat je elkaar aanvult in eigenschappen, maar daarvoor hoef je eigenschappen niet eerst te categoriseren.

iMoeder Oftewel, er is niks mis met zorgzaam zijn, waarom roept het dan weerstand op.

Bij wie roept dat dan weerstand op? Bij dit soort groepen bedoel je? Ik dacht dat de tradwives dit juist als een hele belangrijke waarde beschouwen, maar dan wel erg genderbeperkend.

Vulpen het is ook vervelend als broeken standaard te kort zijn 🫣. Maargoed ik ben dan ook een lang end met mn 1.82 😂

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Softbasegaming Jaaa! Een vriendin van mij is ergens in de 1.90 en ook nog eens slank, die heeft altijd koude polsen en enkels😅

Vulpen Ik heb me aangeleerd om lange mouwen naar boven te schuiven zodat het 3/4 mouwen word. Dan valt het niet zo op dat ze te kort zijn hahaha

Heeft iemand tips tegen hoofdpijn? Positieve ervaringen met bepaalde olien of nekmassage-apparaten of andere huis- tuin en keukenmiddelen? Of bepaalde oefeningen?

Trees wat voor hoofdpijn/ locatie van de hoofdpijn? Dat kan misschien uitmaken met wat kan helpen☺️

Trees mijn man heeft vaak hoofdpijn vanwege ongelijke houding (hij heeft een erbse parese) hij heeft een massagegun en van die hitepleisters die helpen beide de scherpe randjes eraf te krijgen. En elke week fysio om de knopen eruit te krijgen

Ietjuh voornamelijk voorhoofd en rond mijn ogen, maar ook regelmatig boven op mijn hoofd en soms achterhoofd. Dit klinkt als ik het nu opschrijf als mijn hele hoofd, maar het is sowieso altijd voorhoofd/ rond de ogen. Daar is de pijn ook het ergst en daar begint het meestal ook als ik ‘s ochtends wakker word.

Elsie89 waar kopen jullie die hittepleisters? Mijn man had ze meegenomen bij de action, maar deze werden niet warm. En wat voor massagegun gebruiken jullie? Wij hebben een hypervolt, maar deze trilt te erg in mijn hoofd. Ik denk dat de hoofdpijn hier oa ook komt door ongelijkheid, omdat ik mijn arm/schouder zo raar hou als ik loop. Er schiet mij nog een vraag te binnen, maar maakt het voor je man ook nog uit op wat voor kussen hij slaapt? Misschien een beetje gekke vraag, maar ik vroeg mij of of dit voor hem nog uitmaakt voor zijn arm. Mijn arm/schouder ligt mij ‘s nachts altijd in de weg.

Fysio moet ik ook echt weer naar toe, maar iets met geen vervoer er naar toe hebben, geen energie en niet weten hoe ik dit moet combineren met alle andere afspraken / verplichtingen die ik heb staan doordeweeks 😬.

Scherpe randjes ervan af vind ik voor nu al dikke prima (meer dan dikke prima zelfs). Ik verwacht ook geen wonderen met huis, tuin en keukentips. Gewoon wat verlichting, zodat ik ik de avond niet een snauwerig monster door een ontploffend hoofd word 😉.

Toch6 ik drink denk ik wel voldoende. Ik denk ongeveer 2 a 2,5 liter per dag? Net zoveel als vroeger iig en ik had voor mijn cva echt nooit hoofdpijn. Af en toe (aura)migraine, maar verder niet. De oorzaak heeft nu denk ik te maken met verkrampte spieren, verkeerde loophouding, spasme, vermoeidheid, overbelasting etc. Ik kreeg in de dagen na mijn cva hoofdpijn en deze is nooit meer weggegaan, maar de laatste weken is het wel weer heel erg. In goede periodes begint de hoofdpijn pas aan het het einde van de middag, nu is het 24/7 aanwezig. Dat is gewoon irritant. Ik word er ook echt wat mopperig door, omdat snel alles teveel is 😬.

Trees wij hebben die van thermacare (ze hebben ze voor rug en voor nek/schouder) https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/thermacare-nek-schouder-pols-warmtekompressen-6st.htm?cross=0&pid=97308&gclid=CjwKCAjw38SoBhB6EiwA8EQVLvsP05uKyHV2ASO8EhgSVzOgsvrvmK5Nul_z65j6eUuHEfVdTJoivxoCiecQAvD_BwE
                        Heb net even aan hem gevraagd maar ja kussen maakt zeker uit. Het lekkerst slaapt hij op zo een voorgevormd traagschuim kussen
                        Deze heeft hij https://www.mline.nl/kussens/athletic-pillow/

Elsie89 dank je voor de tips!

Ik heb wel een traagschuimkussen, maar niet zo mooie voorgevormde als die uit jouw link. Hij is wel erg prijzig, maar als het werkt, heb ik het er wel voor over. Ik ga even kijken of ik deze kan proberen.

Elsie89 dat is beter! Bij de eerdere link mocht je hem enkel terugsturen binnen 14 dagen zonder er echt op geslapen te hebben. Ik ga nog even goed naar de voorwaarden kijken!