- Bijgewerkt
iMoeder Bijv de eigenschap zorgzaamheid, vind ik vrouwelijk. En als je dat onderscheid niet wil maken denk ik dat dat vaak voortkomt uit het idee dat het een zwakke en minderwaardige eigenschap is.
Dat vind ik nogal ver gezocht. Ik vind eigenschappen niet mannelijk of vrouwelijk, maar het zijn gewoon eigenschappen en dat heeft niks met zwak of minderwaardig te maken. Ik snap hem ook niet, want suggereer je nu dat de zogenaamde vrouwelijke eigenschappen als zwak of minderwaardig worden gezien?
Ik verbind zelf geen gender aan een eigenschap. Ik heb ook niks met dit soort cultuurgebonden hokjesdenken. Waarom zou je eigenschappen überhaupt willen categoriseren in mannelijk of vrouwelijk? Ik zie niet in wat dit oplevert. In een relatie is het zeker goed dat je elkaar aanvult in eigenschappen, maar daarvoor hoef je eigenschappen niet eerst te categoriseren.
iMoeder Oftewel, er is niks mis met zorgzaam zijn, waarom roept het dan weerstand op.
Bij wie roept dat dan weerstand op? Bij dit soort groepen bedoel je? Ik dacht dat de tradwives dit juist als een hele belangrijke waarde beschouwen, maar dan wel erg genderbeperkend.