[verwijderd]
Ik heb kerst heel lang vreselijk gevonden. Die oudejaarslijstjes met de beste .... van het jaar, de top 10, top 100, jaaroverzichten? Mijn ouders maakten daar altijd de ruzie variant van. Met kerst kwam heel het gezeik van het jaar er uit, alles in de herhaling, niemand praatte tegen elkaar. Mijn beste kerst was het jaar dat ik voor straf niet mee mocht naar de kerk, en mijn ouders hun fout pas te laat besefte
En nadien was kerst altijd heel eenzaam. De relatie met mijn vriend is en blijft ingewikkeld, en ik had toch dat hele niemand mag alleen zijn met kerst Robert ten Brink gedoe in mijn achterhoofd, dus met kerst voelde ik me altijd heel verdrietig en eenzaam.
Maar vorig jaar ging de knop om. De kinderen wilden voor het eerst Kerst vieren in plaats van Sinterklaas dus ik heb mijn boom al idioot vroeg gezet met het idee van f*ck alle kerstregels, ik doe het op mΓjn manier en toen kwamen de geweldige vrouwen op dit forum!
Dat was zo waardevol, dat heeft heel mijn beeld van kerst verandert en hoop gegeven hoe het ook kon.
Dus dit jaar heb ik er wel zin in! Kerst kan ook leuk zijn, dat heb ik vorig jaar geleerd, mede dankzij jullie
Maar natuurlijk wilden de kinderen weer sinterklaas vieren (lees: minder lang wachten op cadeautjes), dus we hebben gisterenavond een deel Sinterklaas gevierd en vieren straks een deel kerst.