[verwijderd]
Narcisje Volgens mij weet ik het wel, maar geen idee hoe het heet. Was het gewoon getypt op een zwart beeldscherm? die herinner ik me namelijk. Of waren er ook beelden bij?
Narcisje Volgens mij weet ik het wel, maar geen idee hoe het heet. Was het gewoon getypt op een zwart beeldscherm? die herinner ik me namelijk. Of waren er ook beelden bij?
Wij hadden een msx computer voor de spelletjes (daarvoor h as d m'n vader boven een andere voor z'n werk, waar we heel soms een Donald Duck spelletje op mochten spelen).
Ja ja, liedjes opnemen op een cassettebandje dat was wat. Maar later met internet had ik Napster en allerlei shady download sites. Ik werd al snel handig in liedjes zoeken en cd’s branden. Ik was niet zo’n popie Jopie op school (vond andere meisjes vaak maar stom met die gesprekken die nergens over gingen). Maar toen wist iedereen me ineens wel te vinden.
En ook handig dat de leraren niet zo handig waren met al die nieuwe techniek. We legden om de haverklap het schoolnetwerk plat met het ‘hackersclubje’. De informatica lessen (kon je als extra vak volgen, ik was t enige meisje) bestonden meer uit elkaar dingen laten zien en de leraar (die eigenlijk natuurkunde gaf) die aan ons alles vroeg. Was wel heel gezellig.
Toen kon je ook nog makkelijk cheaten, ik heb mijn profielwerkstuk (was toen onderdeel van je examen) integraal van internet geplukt. Dan heb ik bij deze dan ook maar eens bekend.
Toch6 hahaha, ben ik benieuwd hoe oud jij bent?
Druifje Ja, joh, want bellen mocht niet, want dat vonden mijn ouders te duur. De telefoon werd echt zo minimaal mogelijk gebruikt
Ik kan me nog wel herinneren dat ik voor het eerst op internet kon surfen....toen was ik een jaar of 20 denk ik. Ik weet nog dat ik dat zó raar vond, dat ik zomaar van alles kon bekijken uit andere landen en zo.
ik las iets van GTST. Ik weet nog dat de eerste aflevering werd uitgezonden, ik was toen een jaar of 15. Was veel reclame voor gemaakt toen, dus half Nederland zat ongeduldig voor die buis....Ik vond er niks aan. daarna ook niet meer gekeken. Paar weken later hadden ze het erover in de klas hoe leuk het was...nog maar weer een keer gekeken. vond er nog steeds niks aan. toen heb ik het maar opgegeven. GTST is gewoon niet mijn ding. Maar tijdje terug bestond GTST 25 jaar en dacht ik: WTF!!! draait dat al ZO lang????
Marloes80 Ik mijn 1e vriendje haha
iMoeder Dat waren nog eens tijden inderdaad! ICQ was echt leuk!
Oh ja de TMF-chat, daar heb ik ook lang rondgehangen haha
Lemmings vond ik altijd stom haha. Die Commander Keen komt me ook wel erg bekend voor! Ohh en Monkey Island, die was leuk! Keep them coming! Leuk al die oude games!
Dat mijn pap en mam vroeger gek werden van het geluid van de knopjes op een walkman als we heen en weer spoelden om bepaalde delen van een cassettebandje opnieuw te luisteren of door te spoelen
Helemaal tijdens een zestien uur durende reis naar Zuid Frankrijk
En kon je vroeger vanuit een telefooncel ook niet bellen met een zogenaamde scoopkaart? Dan moest je eerst dat nummer draaien dat op die kaart stond of zoiets.
[verwijderd] Ja of de tekst tikken op zon ouderwetse tik machine, die tekst mooi uitknippen en op gekleurd papier plakken. Plaatjes zoeken in tijdschriften en hetzelfde doen et voila een werkstuk
We hadden thuis eerst een computer met cassettebandjes, maar met een losse cassettespeler, dus niet aan 1 stuk. De MO5 meen ik, heette dat ding.
Toen kocht mijn vader een ‘echte’ computer, een Victor, en daarvoor moest een lening afgesloten worden want dat ding was zoooooo duur. Het werkte met de grote floppys (niet de allergrootste, maar een stuk groter dan de kleine harde met dat metalen schuifje) Eerst de DOS floppy erin, en dan je spelletje. Prince of Persia was hier ook favoriet.
Ik ben Frans en opgegroeid in Frankrijk, we hadden dus een Minitel, dat was een soort minicomputer aangesloten op een soort van internet. Daar kon je bijvoorbeeld je bestelling van de plaatselijke wehkamp op plaatsen. Of het telefoonboek raadplegen.
Ik kreeg toen ik 5 of 6 jaar oud was een ‘mange-disque’ , dat was een draagbare platenspeler (voor de kleintjes, ‘45 tours’ noemden we dat)
mijn vader was (en is nog steeds) een grote nerd wat betreft tevhnologie dus we waren echt early adapters, ook had ik dat niet door toen
[verwijderd] ja ik zat precies zo te denken laatst over tienermeisjes en naaktfotos die expres door klasgenootjes ergens online worden gezet en dan door duizenden mensen worden gezien. Wat had je 25 jaar geleden wel niet moeten doen om een naaktfoto van een klasgenoot aan duizend mensen te laten zien? Ik had wel een camera met filmrolletjes, daar heb ik ook weleens een “spannende foto” mee gemaakt... maar die had ik dan 1000 keer moeten laten afdrukken en op de pleinen van alle scholen in onze stad moeten gaan staan flyeren ofzo
dat vind ik eigenlijk nog de grootste verandering in technologie. Dat je potentieel zoveel mensen kan bereiken en dat je daar zo voorzichtig mee om moet gaan.
de MO5
de Victor zoiets was het, met de groene letters (Oh de eerste kleuren scherm, wat was dat cool!!!)
de minitel, het toetsenbord kon je inklappen
de mange-disque zogenaamd draagbaar, maar je moest hem natuurlijk wel in de stekker stoppen, snoer was 1-2 lamg ofzo
Wat een herkenbaarheid en nostalgie allemaal
Mijn vader had vroeger een klein werkkamertje op zolder met daar ook een computer. Heel af en toe mochten we daar op de computer, het was altijd zo spannend. Ik weet nog goed hoe dat kamertje eruit zag, de geur die er hing etc.
We speelden vaak paratrooper en later commander keen, supaplex en zo'n spelletje waarin je een soort ruimtewezens moest neerschieten met je raketje.
Toen ik 16 was had ik op school een toets over wordperfect 5.1, ik weet nog dat ik toen alleen de help-knop heb onthouden en dat leverde me een score van 100% op. En idd het lawaai van de printer, de randjes die je van het papier af moest scheuren. Ik vond het een heel gedoe dat ik later verslagen verplicht moest uit typen ipv schrijven.
Toen ik op kamers ging kocht ik mn eerste mobiel, een knalgele pocketline swing. Later een nokia met snake erop.
Ik weet ook nog dat we een kleurentv kregen, dat de lp-speler werd ingeruild voor cassettedeck en later een cd-speler. Ik heb hier nog steeds mijn eerste "stereo" met cd-speler en casettedeckje.
Ik voel me wel ineens oud nu. Wat is de techniek hard gegaan!
Ooo en mijn vader had vroeger voor zn werk een autotelefoon. Echt zo'n joekel maar niemand had dat dus het was heel stoer. In de kofferbak lagen telefoonboeken
Mamavandrie34
oh de Victor. Zoiets hadden wij ook. Heb nog een foto dat ik als 2 á 3 jarig meisje daar een spelletje op aan het doen was. Iets met een vliegtuig. Is dat deze Victor?