Hier gingen zachte floppies in bij onze commodore. Dat was na het cassettebandjes tijdperk. Van 85-88 hadden we cassettebandjes en daarna 88-92 floppies. En toen kwam onze eerste pc
De techniek van vroegah
[verwijderd]
- Bijgewerkt
De videopac G7000! Volgens mij staat die nog steeds bij mijn vader op zolder, uren mee gespeeld vroeger.
- Bijgewerkt
Tuttekop ik had gelukkig een stereotoren waarbij ik dus de radio of cd aan kon zetten zodat ik het kon opnemen op bandje (op hetzelfde ding) jaja wat had ik een mazzel toen.
wij waren ook de eerste in de straat met internet mocht ik maar 15 minuten online/op msn, want al die tijd was je dan onbereikbaar en was duur.
duckhunt was ook altijd leuk en voor dezelfde console ook snow brothers.
daarna de ps (1) gekregen met rayman mijn moeder had dat sneller uitgespeeld dan wij.
BurgerQueen
Ja die speelde ik ook eindeloos!
Manque Ik ging naar een klein boekwinkeltje in de buurt omdat daar een Macintosh stond waar ik wel eens op mocht. Ik kan me ook het oude Apple kantoor nog herinneren langs de snelweg waar we wel eens langs reden. Met dat mooie gekleurde logo er op, waaauuuuww. Dat was wat.
En ik ging vroeger naar de bieb om te kunnen internetten. Dan moest je 5 gulden of 2,50 per uur betalen. En printen kostte een kwartje per pagina. Later kregen we een andere PC met een heuse CD-rom drive en een jaar later inbel internet. Maar daar mochten we niet te lang op, want dan konden we niet gebeld worden.
- Bijgewerkt
JaGeThGeEd mijn moeder had dat sneller uitgespeeld dan wij.
Mijn moeder was ook zo'n kampioen in al die spelletjes. En in de PC constant bezet houden ;p Vandaar dat ik snel mijn eigen computer kreeg.
Mijn moeder speelde altijd Duke Nukem en Wolfenstein 3D, echt uuuuuuren achter elkaar. En ik keek urenlang mee, vanaf mijn bed (PC stond op mijn kamer). Ik krijg meteen weer nostalgische gevoelens van dit scherm:
[verwijderd]
BurgerQueen Oh ja, heeeel vaak gespeeld dit!
Wij hadden vrij vroeg al een computer in huis, ik kan me nog herinneren dat we diskettes met spelletjes hadden, 1 per diskette.. Later cd-rom, en dan halverwege een spel moest de volgende erin voor je verder kon haha.. Maar toen waren het vnl. kinderspelletjes, met letters leren enzo.. Freddy Fish en dat soort dingen..
En videofilms huren bij de videotheek en dan met een 2e videorecorder overnemen op een eigen videoband haha.. Er konden 2 disneyfilms op 1 videoband, dus we keken altijd bepaalde combinaties.. Sneeuwwitje en Assepoester of De kleine zeemeermin en Pinokkio enzo
[verwijderd] Oh ook zooo vaak gespeeld dit.. Stomme stekels!
@[verwijderd] en @JaGeThGeEd Wat hebben jullie coole moeders. Mijn moeder kan pas sinds kort met haar smartphone overweg..
MSN, tsssssss. ICQ, dat was pas de shit.
Mijn eerste computer was een of ander ding dat op MS-DOS draaide, zwarte achtergrond met oranje letters/cijfers. Meer dan pacman kon je er volgens mij niet mee.
Daarna kreeg ik Windows 3.1 en ontdekte ik patience en internet.
Mijn eerste telefoon kreeg ik in groep 8 (1996), dat ding zat in een blauwe koffer met daarbij een reserve batterij, uiteraard een redelijk grote koffer want die telefoon had het formaat koelkast.
Ik voel me nu erg jong zie dingen voorbij komen die ik echt niet ken van thuis, alleen van plaatjes en museums
Als ik na school niet naar huis kwam maar nog even de stad in ging. Dan belde ik in de telefooncel altijd naar huis om dat te laten weten.
Mijn opa en oma hadden eerder een computer dan dat wij hadden en daar speelde we altijd prince of persia.
Ook hadden we vroeger thuis een fax die we best veel gebruikte.
- Bijgewerkt
iMoeder @Marloes80 ik heb ook mijn man leren kennen via icq!!
Torretjeee oh ja, de prince of persia kwam later inderdaad, dat spel heb ik zo vaak gespeeld! Een paar jaar geleden met Halloween zag ik die messen weer voorbij komen die op en neer gingen en waar je doorheen moest zien te springen.
Cowgirl80 en @Marloes80 Mijn eerste vriendje had ik leren kennen in de TMF chatbox.