Spelletjes programmeren in C. Toetsenbord, taperecorder met cassette en een tv, meer hadden we niet nodig. En dan de foutmeldingen, regels opnieuw invoeren, en eindelijk een paar minuutjes pong spelen na uren invoeren.
De eerste pc, de 286 en de 386 die prominent in de hal stonden. Stoer! Vriendjes hadden dat niet hoor.
Grote floppy's, daarna kleinere. De floppy dozen, spelletjes uitwisselen met dat ene vriendje die ook een computer thuis had.
Pipe Mania, na al die jaren kan ik het geluid nog dromen! Pijltjes toetsen om vliegensvlug de pijpjes te verplaatsen en de esc toets erbij. Verslaving #1.
Duke nukem
Prince of persia
Wolfenstein 3d
Lemmings!
Telnet! Vriend bellen om te vragen of hij kwam chatten op telnet. Oh wat lang geleden, toen was er nog geen internet.
De kookwekker erbij want anders werd het te duur.
Inbellen, mail binnen halen, offline gaan, reply schrijven en weer inbellen om te versturen. En alles via 1 mailadres.
En toen kwam Yahoo, hotmail, msn. Én ADSL! Bereikbaar zijn én kunnen internetten.
De walkman, bij de radio zitten met vinger op de record knop zodat je dat ellenlange gelul over kon slaan. En janken als je te laat was met je favoriete liedje!
De discman die tijdens het fietsen steeds haperde
En daarna de discman die shock proof was!
Mijn 386 ging mee naar mijn studentenkamer.
Ik kocht mijn eerste Pentium voor bijna 1000 gulden! Maar die had een CD brander!!! 🤔
De lijst bij de telefoon met de inbeltijden in het studentenhuis...
Oh en heeeeel vroegah... De mannen die een geul groeven in onze achtertuin en kabel aanlegden. GTST kijken en een half uur langer op mogen blijven 😉