- Bijgewerkt
Femkes Hoogbegaafdheid zelf is natuurlijk niet een probleem. Het gaat vooral om hoe een persoon er zelf mee om kan gaan, hoe de omgeving ermee om kan gaan en dus hoe iemand zich voelt.
Dit vind ik wel een interessante. Naar mijn idee wordt het vaak toch geassocieerd icm problemen, maar dat hoeft dus niet. Toch? Mijn jongste krijgt op school al vanaf jongs af aan aangepast werk en in het contact met anderen loopt ze er ook niet tegen aan. Ik zie wel dat ze ook andere interesses heeft. In groep 5 hield ze haar spreekbeurt over de microscoop en ging ze uitleggen aan haar klas wat een oculaire vergroting is. In groep 4 bijv over het zonnestelsel. Terwijl haar vriendinnen het over konijnen en honden houden . Ze kan echter ook echt veel lol hebben met Barbies samen met vriendinnen. Ik denk dat we het in de gaten moeten houden en dat het voor nu voldoende is. Overigens herken ik ook veel van haar in mijzelf. Ze is echt een kopietje van mij vroeger. Alleen ik was wat meer een ongeleid projectiel als kind en zag nergens gevaar in
.