Ja weet je. Wij hebben 3,5 jaar getwijfeld over L. en we hadden allerlei praktische bezwaren. Maar we bleven hangen (ook toen we hadden besloten het niet meer te doen) in “wat als?” En toen besloten we rond kerst 2020 dat we het misschien moesten doen (ik werd 36 en ruim 4 jaar ertussen) en wij hadden het geluk dat het direct (weer) raak was. En toen verdwenen alle praktische bezwaren en is ze ons cadeautje. Heel bijzonder en dankbaar ook dat we 3x direct zwanger waren, nooit miskramen hebben gehad en gezonde kinderen. Ik was enorm bang de eerste maanden dit keer door leeftijd, lot tarten, zoveel geluk kan je niet hebben enzo. Maar ja, bij de wens bij de eerste en tweede hebben we er ook niet zo over nagedacht.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik het wel zwaarder vindt (niet de zwangerschap maar nu het herstel en alles erna terwijl ik hele easy bevallingen heb gehad) Ik merk zeg maar wel dat ik niet 29 meer ben zoals bij de eerste. Maar ja dat erg? Niet echt. En ik vind het nu, nu ze er is inderdaad wel eens zwaar dat ik denk….pfff we waren echt alweer vrij en dit is wel echt weer even terug met een baby. Maar ja, ze is er en we zijn dol op haar.
Ik heb wel geleerd hierdoor dat je gewoon je hart moet volgen en als dit je wens is dan komt het wel goed.
Bij mij voelde het wel nu tijdens de zwangerschap en nu ook als goed zo. Dat wat ik na de tweede niet had.