Manque Jonge viriele mannen dragen hun haar toch ook niet lang om er lekker vruchtbaar uit te zien?

De Vikinglook 😉

[verwijderd] Er zit sowieso een verschil tussen geslacht (of je lijf mannelijk of vrouwelijk is) en je gender (hoe je je voelt). Gender is gewoonlijk ook niet 100% mannelijk of 100% vrouwelijk, en het lijkt mij heel zinvol om die hokjes veel meer te verruimen of zelfs overboord te gooien en het niet op zo'n binaire manier te bekijken.

Manque Ik identificeer mezelf niet als genderfluïde of nonbinair. Bewust niet, omdat ik gewoon vrouw ben namelijk en ik er ook niet zoveel aan kan doen wat een ander voor invulling geeft aan dat woord 'vrouw'.

Ik denk dat het vooral zinvol is om je als non-binair te identificeren als je genderdysforie ervaart, als je je niet senang voelt in je lijf als het gaat om je geslachtskenmerken en je echt merkt dat het niet klopt als mensen je als vrouw adresseren. Zolang dat niet aan de hand is, is het alleen maar goed om jezelf wel als vrouw te identificeren en op die manier mensen te tonen dat ze domme stereotype vooroordelen hebben over wat een vrouw zou moeten zijn.

• [verwijderd]

Vulpen Er zit sowieso een verschil tussen geslacht (of je lijf mannelijk of vrouwelijk is) en je gender (hoe je je voelt). Gender is gewoonlijk ook niet 100% mannelijk of 100% vrouwelijk, en het lijkt mij heel zinvol om die hokjes veel meer te verruimen of zelfs overboord te gooien en het niet op zo'n binaire manier te bekijken

Ja precies, daarom is het voor een ander ook onmogelijk om te bepalen of iemand mannelijk/ vrouwelijk/androgyn is.
    Ik zag deze laatst voorbij komen:

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Manque ik snap inderdaad de topics die je bedoelt en de reacties. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij zijn die wel heel waardevol geweest. Ik ken persoonlijk niemand in mijn omgeving die genderdysforie ervaart (of daarvoor uitkomt is misschien beter) en voor mij was het altijd een ver van mijn bed show, en me daar dus nooit in hoeven verdiepen. Ik heb door dat soort topics onwijs veel kunnen leren van oa jouw reacties, en dat draagt er nu ook aan bij dat ik het gevoel heb zelf er ook meer voor mag uitkomen dat ik niet in het hokje pas waarvan ik dacht te horen.
      Verandering roept weerstand op, en dat is gewoon kut. Maar de verandering is wél heel hard nodig, en mij persoonlijk heb je wel de ogen geopend. Misschien niet op het moment zelf, maar het zaadje was wel geplant. Bedankt daarvoor 😘

Maar ik kan me erg goed indenken dat wanneer je continu die shit te horen krijgt, je gewoon geen zin hebt om de verantwoordelijkheid te hebben om iedereen maar even op te voeden 😉

[verwijderd] Er is nog weinig algemene kennis over interseksualiteit. Biologisch gezien passen bepaalde geslachten inderdaad ook niet altijd in 1 vd 2 hokjes.

Manque precies. Ik vind het heel verdrietig om te lezen dat je hierom belachelijk gemaakt wordt, als je het probeert te bespreken.

Ik sta er bij heel veel dingen niet eens bij stil of dit 'wel mannelijk of vrouwelijk' is. Ik word ook allergisch van die opmerkingen over lang haar of kledingstijl of borstgrootte, en bij mannen over wel/geen strakke broeken, enkelsokken en weet ik veel wat. Een studiegenoot van mij droeg graag leggingen en glittersjaals en dan werd continu afgevraagd wat zijn geaardheid was. Hij was hetero, maar ik vond het vooral opmerkelijk dat mensen dat zo opvallend vonden en dat leggingen blijkbaar niet 'konden' voor een man ofzo. We zijn toch in de eerste plaats mens, en we hebben veel meer gemeen met elkaar dan dat we verschillen? En dan pas komen die 'opdelingen', waarvan ik vaak denk dat ze niets meer dan dat zijn. Gendervakjes om het overzichtelijk te houden. Ik heb best veel eigenschappen waarvan ik weet dat ze niet gewaardeerd worden in 'een vrouw', maar moet ik me dan continu anders voordoen of mezelf proberen te veranderen? Nee dus, ik ben daar echt klaar mee hoor.

[verwijderd] Ik ben echt heel erg blij om te lezen dat je er iets aan hebt gehad. Want dat is echt dé reden dat ik dat soort discussies online voer: ik hoop een ander idee de wereld in te slingeren dan er heerst. Ik weet hoe een struggle het voor mijzelf is geweest. Niet omdat ik ergens aan twijfelde, maar puur omdat ik mezelf heb moeten verdedigen voor iets dat helemaal niet vreemd of verkeerd was en ik hoop dat we dat anderen kunnen besparen. Ik denk ook dat het een verrijking is voor álle mensen, niet alleen voor de mensen die dit kennen uit hun eigen leven.

Nu nog gangbaar gedachtengoed maken dat diversiteit zich op een hele hoop andere gebieden eigenlijk op eenzelfde manier manifesteert.

Nescio Dankjewel 🙂 Ik had mijn redenen om een tijdje weg te blijven, voelde me hier niet prettig meer. Maar ben blij dat ik dat nu naast me neerleg. Dit soort onderwerpen zijn veel te belangrijk om te negeren. Ik had ooit een idee met dit forum, ben er nog niet klaar voor om dat los te laten 🤗

• [verwijderd]

Manque ben ik ook blij mee!

Ik geloof dat de wereld verandert door mensen zoals jij, die hun stem laten horen. En dat kost tijd, maar het is wel in gang.
            Ik ben opgegroeid met een heel kortzichtig ... (mijn neef) speelt met barbies dus dat zal later wel een homo'tje worden, vol denigrerende oordelen dus. Ik voed mijn kinderen op met de vrijheid dat ze mogen zijn en liefhebben wie ze willen. (Een van hen is ook zoekende, het is heel bijzonder om haar zoektocht van zo dichtbij te mogen ervaren, het vertrouwen wat ze mij daarin schenkt)
            Hoe de generatie na hun erin zal staan? Ik hoop dat het beeld wat er nu heerst dan (grotendeels) verdwenen zal zijn. Of dat haalbaar is weet ik niet, maar ik heb wel hoop. Maar die verandering begint wel met de mensen die zich uitspreken.

[verwijderd] Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij zijn die wel heel waardevol geweest. Ik ken persoonlijk niemand in mijn omgeving die genderdysforie ervaart (of daarvoor uitkomt is misschien beter) en voor mij was het altijd een ver van mijn bed show,

Dat geldt ook voor mij @Manque
            Jij hebt in het verleden heel veel over dit onderwerp uitgelegd, waardoor ik er niet zozeer anders tegen aan kijk, maar wel beter weet waar het echt over gaat en daardoor ook mensen in mijn omgeving aanspreek die het onderwerp afdoen als flauwe kul of iets in die strekking.
            En dat geldt voor meer onderwerpen, zoals Tweede Kamer verkiezingen, rascisme, het zorgstelsel ivm je zoon, relaties in het algemeen, etc.

Manque Ik weet niet of die 99% klopt hoor, maar ik denk wel dat het indd een groot percentage is. Ik identificeer mezelf niet als genderfluïde of nonbinair. Bewust niet, omdat ik gewoon vrouw ben namelijk en ik er ook niet zoveel aan kan doen wat een ander voor invulling geeft aan dat woord 'vrouw'.

Zo mee eens dit!! Ik ben dan zelf qua uiterlijk wel ‘vrouwelijk’. Maar dat roept dan ook weer verwarring of andere verwachtingen op qua manier van doen en manier van denken. Met opmerkingen als je bent wel dit of dat (assertief/zakelijk/technisch/grof in de mond) ‘voor een vrouw’. 🤢🤢
            Al van kind af aan loop ik daar tegenaan dat ik geen typische vrouw-vrouw zou zijn. Want ik hield niet van poppen en roze, ik wilde voetballen, hutten bouwen en oorlogje spelen. Maar ik ben er bewust mee opgehouden om dat zelf zo te noemen. Want dan veranderd er nooit wat. Dus ik zeg nu ‘ik ben niet het type vrouw die’, of over dochter, ‘ze is een meisje dat’ ipv dat ik zelf benoem als ‘mannelijk’ geen meisjes-meisje etc.

Manque Ik ben ook heel blij dat jij jezelf online hebt laten horen, want anders had ik je nooit leren kennen en ik ben zo blij dat je mijn vriendin bent!

Manque Jaaa dat was zo gezellig! 🤣 Deze herinnering aan mijn knutseltalent is ook heel fijn 😛

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Oh meiden, ook hier kan ik over meepraten.
              Toen ik vrachtwagenchauffeur was:

Mannen:
              "Goh, je kunt best wel goed rijden.. voor een meisje."
              "Jemig, je bent wel heel vrouwelijk voor een chauffeur"
              +nog 10.000 verschillende seksgerelateerde opmerkingen.

Vrouwen:
              (Achter mijn rug om)
              "die meid doet ook echt alles om veel mannen over dr heen te krijgen."
              "Dat moet wel een pot zijn, hebbie gezien wat ze aantrekt (werkkleding)."

En zelfs vrouwelijke medechauffeurs die mij dan weer te vrouwelijk vonden, want dan ben je geen echte chauffeur. Te vrouwelijk en te vriendschappelijk met mijn collega's, alleen maar zodat ik altijd geholpen zou worden en zelf weinig hoefde te doen. En uiteraard sliep ik dan ook met alle mannelijke collega's.

Dit zijn nog maar voorbeelden van 1 van de drie mannenberoepen die ik heb gehad.

Uiteraard allemaal bullshit, maar prima.. lesson learned.. Iedereen heeft een mening en ik bepaal zelf welke belangrijk voor me is. De rest krijgt een dikke vinger om te steken waar de zon niet schijnt. 🖕

Ik ben vrij assertief en ik probeer vrouwen om mij heen ook altijd mee te geven dat je elkaar moet heloen in plaats van elkaar naar beneden praten. Vrouwen doen dat zelf al genoeg.

Maar ook ik heb dus een broertje dood aan hokjes..

Ik zal maar heel eerlijk vertellen dat ik hier nooit echt over nadenk...klinkt echt wel heel erg onnozel. Ik heb er verder ook geen waardeoordeel over. Dus zoals dat buffy vertelt wat haar gevoelens zijn, zal ik haar niet anders zien. Dus ik vind het wel heel waardevol dat ik hier kan lezen hoe jullie erover denken en dat zet mij weer aan om hier zelf over na te denken.

• [verwijderd]

Tantetil ik heb er ook nog nooit over nagedacht. Veel van die labels zeggen me ook niets.. ik ben blijkbaar heel simpel, haha.