Manque Jonge viriele mannen dragen hun haar toch ook niet lang om er lekker vruchtbaar uit te zien?
De Vikinglook
[verwijderd] Er zit sowieso een verschil tussen geslacht (of je lijf mannelijk of vrouwelijk is) en je gender (hoe je je voelt). Gender is gewoonlijk ook niet 100% mannelijk of 100% vrouwelijk, en het lijkt mij heel zinvol om die hokjes veel meer te verruimen of zelfs overboord te gooien en het niet op zo'n binaire manier te bekijken.
Manque Ik identificeer mezelf niet als genderfluïde of nonbinair. Bewust niet, omdat ik gewoon vrouw ben namelijk en ik er ook niet zoveel aan kan doen wat een ander voor invulling geeft aan dat woord 'vrouw'.
Ik denk dat het vooral zinvol is om je als non-binair te identificeren als je genderdysforie ervaart, als je je niet senang voelt in je lijf als het gaat om je geslachtskenmerken en je echt merkt dat het niet klopt als mensen je als vrouw adresseren. Zolang dat niet aan de hand is, is het alleen maar goed om jezelf wel als vrouw te identificeren en op die manier mensen te tonen dat ze domme stereotype vooroordelen hebben over wat een vrouw zou moeten zijn.