Manque Ik weet niet of die 99% klopt hoor, maar ik denk wel dat het indd een groot percentage is. Ik identificeer mezelf niet als genderfluïde of nonbinair. Bewust niet, omdat ik gewoon vrouw ben namelijk en ik er ook niet zoveel aan kan doen wat een ander voor invulling geeft aan dat woord 'vrouw'.
Zo mee eens dit!! Ik ben dan zelf qua uiterlijk wel ‘vrouwelijk’. Maar dat roept dan ook weer verwarring of andere verwachtingen op qua manier van doen en manier van denken. Met opmerkingen als je bent wel dit of dat (assertief/zakelijk/technisch/grof in de mond) ‘voor een vrouw’.
Al van kind af aan loop ik daar tegenaan dat ik geen typische vrouw-vrouw zou zijn. Want ik hield niet van poppen en roze, ik wilde voetballen, hutten bouwen en oorlogje spelen. Maar ik ben er bewust mee opgehouden om dat zelf zo te noemen. Want dan veranderd er nooit wat. Dus ik zeg nu ‘ik ben niet het type vrouw die’, of over dochter, ‘ze is een meisje dat’ ipv dat ik zelf benoem als ‘mannelijk’ geen meisjes-meisje etc.