Biseksueel?
[verwijderd]
Manque ben ik ook blij mee!
Ik geloof dat de wereld verandert door mensen zoals jij, die hun stem laten horen. En dat kost tijd, maar het is wel in gang.
Ik ben opgegroeid met een heel kortzichtig ... (mijn neef) speelt met barbies dus dat zal later wel een homo'tje worden, vol denigrerende oordelen dus. Ik voed mijn kinderen op met de vrijheid dat ze mogen zijn en liefhebben wie ze willen. (Een van hen is ook zoekende, het is heel bijzonder om haar zoektocht van zo dichtbij te mogen ervaren, het vertrouwen wat ze mij daarin schenkt)
Hoe de generatie na hun erin zal staan? Ik hoop dat het beeld wat er nu heerst dan (grotendeels) verdwenen zal zijn. Of dat haalbaar is weet ik niet, maar ik heb wel hoop. Maar die verandering begint wel met de mensen die zich uitspreken.
[verwijderd] Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij zijn die wel heel waardevol geweest. Ik ken persoonlijk niemand in mijn omgeving die genderdysforie ervaart (of daarvoor uitkomt is misschien beter) en voor mij was het altijd een ver van mijn bed show,
Dat geldt ook voor mij @Manque
Jij hebt in het verleden heel veel over dit onderwerp uitgelegd, waardoor ik er niet zozeer anders tegen aan kijk, maar wel beter weet waar het echt over gaat en daardoor ook mensen in mijn omgeving aanspreek die het onderwerp afdoen als flauwe kul of iets in die strekking.
En dat geldt voor meer onderwerpen, zoals Tweede Kamer verkiezingen, rascisme, het zorgstelsel ivm je zoon, relaties in het algemeen, etc.
Manque Ik weet niet of die 99% klopt hoor, maar ik denk wel dat het indd een groot percentage is. Ik identificeer mezelf niet als genderfluïde of nonbinair. Bewust niet, omdat ik gewoon vrouw ben namelijk en ik er ook niet zoveel aan kan doen wat een ander voor invulling geeft aan dat woord 'vrouw'.
Zo mee eens dit!! Ik ben dan zelf qua uiterlijk wel ‘vrouwelijk’. Maar dat roept dan ook weer verwarring of andere verwachtingen op qua manier van doen en manier van denken. Met opmerkingen als je bent wel dit of dat (assertief/zakelijk/technisch/grof in de mond) ‘voor een vrouw’.
Al van kind af aan loop ik daar tegenaan dat ik geen typische vrouw-vrouw zou zijn. Want ik hield niet van poppen en roze, ik wilde voetballen, hutten bouwen en oorlogje spelen. Maar ik ben er bewust mee opgehouden om dat zelf zo te noemen. Want dan veranderd er nooit wat. Dus ik zeg nu ‘ik ben niet het type vrouw die’, of over dochter, ‘ze is een meisje dat’ ipv dat ik zelf benoem als ‘mannelijk’ geen meisjes-meisje etc.
Sorry voor de kaap, @[verwijderd] Ik hou al op.
[verwijderd]
Manque oh ik moest er wel om lachen hoor, kaap away
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Oh meiden, ook hier kan ik over meepraten.
Toen ik vrachtwagenchauffeur was:
Mannen:
"Goh, je kunt best wel goed rijden.. voor een meisje."
"Jemig, je bent wel heel vrouwelijk voor een chauffeur"
+nog 10.000 verschillende seksgerelateerde opmerkingen.
Vrouwen:
(Achter mijn rug om)
"die meid doet ook echt alles om veel mannen over dr heen te krijgen."
"Dat moet wel een pot zijn, hebbie gezien wat ze aantrekt (werkkleding)."
En zelfs vrouwelijke medechauffeurs die mij dan weer te vrouwelijk vonden, want dan ben je geen echte chauffeur. Te vrouwelijk en te vriendschappelijk met mijn collega's, alleen maar zodat ik altijd geholpen zou worden en zelf weinig hoefde te doen. En uiteraard sliep ik dan ook met alle mannelijke collega's.
Dit zijn nog maar voorbeelden van 1 van de drie mannenberoepen die ik heb gehad.
Uiteraard allemaal bullshit, maar prima.. lesson learned.. Iedereen heeft een mening en ik bepaal zelf welke belangrijk voor me is. De rest krijgt een dikke vinger om te steken waar de zon niet schijnt.
Ik ben vrij assertief en ik probeer vrouwen om mij heen ook altijd mee te geven dat je elkaar moet heloen in plaats van elkaar naar beneden praten. Vrouwen doen dat zelf al genoeg.
Maar ook ik heb dus een broertje dood aan hokjes..
Ik zal maar heel eerlijk vertellen dat ik hier nooit echt over nadenk...klinkt echt wel heel erg onnozel. Ik heb er verder ook geen waardeoordeel over. Dus zoals dat buffy vertelt wat haar gevoelens zijn, zal ik haar niet anders zien. Dus ik vind het wel heel waardevol dat ik hier kan lezen hoe jullie erover denken en dat zet mij weer aan om hier zelf over na te denken.
[verwijderd]
Tantetil ik heb er ook nog nooit over nagedacht. Veel van die labels zeggen me ook niets.. ik ben blijkbaar heel simpel, haha.
[verwijderd] ik voel mezelf ook wel erg simpel als ik alles zo lees. Ik heb eerder nog nooit gehoord van fluide mbt dit onderwerp.
[verwijderd]
Tantetil ik ook niet hoor, maar ik ben ook bewust gaan zoeken naar meer informatie
Tantetil ik heb er vroeger ook niet zo bij stilgestaan, maar wel dat ik die 'genderhokjes' als beperkend en benauwend heb ervaren.
Ik lees veel, dus destijds in de Volkskrant werd er al wel wat over geschreven. Dat is 'blijven plakken'. Ik volg het onderwerp nu ook omdat het mij interesseert en ik sowieso de strijd voor een inclusieve wereld zonder discriminatie toejuich en wil ondersteunen.
Ik zie sinds een paar jaar ook van heel dichtbij wat het doet met mijn broer.
- Bijgewerkt
Nescio Ik lees veel, dus destijds in de Volkskrant werd er al wel wat over geschreven. Dat is 'blijven plakken'.
Ik vind De Volkskrant op het moment best conservatief als het gaat over genderidentiteit. Zo schreven ze laatst 'zij' over iemand die zelf 'they' gebruikt. Want dat vinden ze verwarrend voor de lezers en er is geen goed Nederlands alternatief Dat er ondertussen wel steeds meer mensen 'die/hen' gebruiken maakt ze kennelijk niets uit. Tsja, zo raken mensen er nooit aan gewend hè, als media hardnekkig blijven vasthouden aan ofwel hij ofwel zij...