[verwijderd]
Ik heb mezelf altijd geïdentificeerd als heteroseksueel, maar tijdens een gesprek met vriend kwam de vraag naar boven of dat misschien wel echt zo is?
Ik hou van vrouwenlichamen. Prachtig om naar te kijken, maar ik heb daar nooit iets achter gezocht. Ik hou van erotiek, en vrouwen zijn gewoon mooi, klaar.
Als tiener heb ik ooit wel eens gevoelens gehad voor een meisje, maar niks mee gedaan, en dat ging ook vanzelf weer weg, dus daar heb ik ook niks achter gezocht.
Ik heb echt wel nagedacht of ik ooit seks zou willen met een vrouw, maar het antwoord was altijd nee, dus ik heb mezelf het label heteroseksueel gegeven en daarmee was het klaar.
Maar de afgelopen maanden is mijn zelfbeeld enorm gaan veranderen, en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn weerstand tegen seks/relatie met een vrouw meer kwam door mijn eigen onzekerheden dan door iets anders. Het is niet het idee van seks met een vrouw wat me niet aan stond, maar het idee dat een vrouw seks met míj zou hebben. Ik had nogal de neiging om te vergelijken, en een enorme zelfhaat wat betreft mijn eigen lichaam. Ook had ik faalangsten, en ik denk nu dat die weerstand veel meer te maken had met mijn eigen onzekerheden dan met het geslacht van de ander. De angsten die ik daarbij had/heb, zijn net zo goed van toepassing op mannen..
Momenteel zijn er allemaal belletjes aan het rinkelen dat ik misschien toch niet zo heteroseksueel ben als ik al die tijd heb gedacht. Het zijn vooral "huh. Dat is eigenlijk veel logischer" momenten.
Maarja, wat nu? Ik heb geen behoefte aan een relatie of seks met een vrouw, maar dat is omdat ik al een relatie heb en geen behoefte heb om daar iets aan te veranderen. Als dat niet zo was geweest, dan had ik er misschien wel voor open gestaan.
Maar er verandert eigenlijk gewoon niet zo veel, behalve dat het allemaal wat logischer is. Ik heb ook geen zin in iets van een coming out ofzo, dat zal dan hooguit mijn insta-bio veranderen naar she/her/bi zijn, en dan ontdekken ze het vanzelf wel. Of niet, en dan is het ook prima.
Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee wil. Ervaringen, herkenning misschien? Ik vind vooral dingen over het ontdekken en afvragen van biseksualiteit in de puberteit en daar ben ik al lang voorbij. Ook omdat er feitelijk niks veranderd weet ik even niet wat ik er nu mee moet. Ik ben nog steeds ik, maar dan met een ander labeltje? Dus ja, wat nu?
Iemand iets zinnigs te zeggen?