Manque precies. Ik vind het heel verdrietig om te lezen dat je hierom belachelijk gemaakt wordt, als je het probeert te bespreken.
Ik sta er bij heel veel dingen niet eens bij stil of dit 'wel mannelijk of vrouwelijk' is. Ik word ook allergisch van die opmerkingen over lang haar of kledingstijl of borstgrootte, en bij mannen over wel/geen strakke broeken, enkelsokken en weet ik veel wat. Een studiegenoot van mij droeg graag leggingen en glittersjaals en dan werd continu afgevraagd wat zijn geaardheid was. Hij was hetero, maar ik vond het vooral opmerkelijk dat mensen dat zo opvallend vonden en dat leggingen blijkbaar niet 'konden' voor een man ofzo. We zijn toch in de eerste plaats mens, en we hebben veel meer gemeen met elkaar dan dat we verschillen? En dan pas komen die 'opdelingen', waarvan ik vaak denk dat ze niets meer dan dat zijn. Gendervakjes om het overzichtelijk te houden. Ik heb best veel eigenschappen waarvan ik weet dat ze niet gewaardeerd worden in 'een vrouw', maar moet ik me dan continu anders voordoen of mezelf proberen te veranderen? Nee dus, ik ben daar echt klaar mee hoor.