[verwijderd] demiseksualiteit heb ik ook wel eens naar gekeken, maar die vind ik nog best lastig. Ik heb sinds ik me bewust ben van bepaalde ongezonde patronen in seks/relaties alleen nog maar seks gehad met mijn vriend, en ik vind het lastig om dan met terugwerkende kracht te beoordelen hoe ik daar in het verleden in stond omdat er zó veel meer meespeelde. Op zich herken ik dat nu wel, maar ja, is dat demiseksualiteit of gewoon mijn beeld over monogamie?
Nescio Ik herken het stuk over demiseksualiteit, dat heb ik zeker. Ik denk soms zelfs dat ik meer heb van een aseksueel, of ik zit momenteel in een aseksuele periode.
Voor mij zelf persoonlijk staat mijn demiseksualiteit echt los van liefde en verliefdheid. En is dat puur een kwestie van hoe en wanneer ik me seksueel aangetrokken voel tot iemand. Toen ik mijn vriend leerde kennen, vond ik hem bijv fysiek niet aantrekkelijk. Maar omdat we wel een leuke klik hadden, bleven we babbelen. Toen ik hem wat beter leerde kennen, begon ik hem aantrekkelijker te vinden. Maar ook ineens fysiek aantrekkelijker. Ineens vond ik zijn ogen mooi, zijn handen sexy, zijn billen lekker. Dus de seksuele aantrekking volgde nadat we een band kregen. En dat is volgens mij meer de essentie van demi zijn; het niet opgewonden raken van mensen waar je geen (goede) band mee hebt. Ik vind het daardoor ook best storend dat het op internet zo vaak gelinkt word aan a-seksualiteit. Want dat ben ik zelf dan, zoals hier wel bekend, in de verste verte niet. Dus ik zie zelf die relatie ook niet zo. Libido zat wat mij betreft, alleen niet voor onbekenden.
En dat is dan het stukje biseksualiteit voor mij. Want ik heb na de puberteit nooit de tijd genomen om met een vrouw zo’n band op te bouwen. Terwijl ik dat op zich wel voor me zou zien.