Helemaal trots dat ze ook huiswerk heeft een papier om te lezen
Groep 3!
Hier een meisje die om half 7 al naar bed wilde (normaal slaapt ze nooit voor 8u) ze sliep om kwart over 7 ook al!
Ze vindt werken héél leuk, maar spreken ook nog wel een beetje hoor.
Ze heeft na één dag juf nr 2 al wel flink voorkeur voor juf nr2 (en dat snap ik volkomen al zeg ik dat niet ).
Donderdag hebben we een ouder kind gesprek met de juf. Ga k wel vragen wat ze met haar gaan doen qua lezen.
Owl en... is het gelukt met testen?
Het is ook weer de start van het verkouden seizoen, dus ik ben erg benieuwd hoe dit ga lopen
L. Was donderdag al zo moe... sliep bijna onder het eten al.... Ze heeft het erg leuk op school. Ze heeft een leuke juf en vertelt, voor haar doen, ook veel.
Wij hebben een boekje slaapklets, dat vullen we samen in voor het slapen gaan ... zo kom ik veel dingetjes toch te weten
Ze had zelf gevraagd of ze donderdag even bij de oude juf mocht spelen, ze mocht mee gymen met ze, ze vond het heerlijk om dat even te doen!
Uitslag is al binnen (tip; als je ooit laat testen, check via digid de uitslag! sneller dan wachten op telefoontje van de GGD!) en allebei negatief, dus maandag weer school en maar 2 dagen school gemist. Heel blij dat het niet meer dagen zijn!
Dochter mocht vandaag weer meedoen met gym en was dolenthousiast, heerlijk
Volgende week zijn hier de startgesprekken, ben wel benieuwd!
- Bijgewerkt
fijn! dat zal ze heerlijk hebben gevonden!
Hier vandaag kennismaking gesprek gehad. Zoon doet ontzettend goed zijn best en scoort voor nu allemaal goed. Ze merken wel dat het een gevoelig kind is en dat hij best wel last van faalangst heeft. Het moet bij hem alleen maar goed zijn. Als hij een foutje heeft raakt hem dat behoorlijk. Daar gaan ze mee aan de slag dat het oké is om een fout te maken. Voor de rest gaat het helemaal prima gelukkig.
wat fijn dat ze zo snel en goed zien hoe jouw zoontje is en wat hij nodig heeft!
Puzzelstukje ja enorm fijn! Hij heeft het ook echt getroffen met zijn juffen.
Ik heb het eerste gesprek met juf ook gehad, onze dochter mag nu elke dag 1 uurtje meedraaien met groep 3, tijdens de reken en schrijf lessen. Verder doet ze het prima, zit veel lekkerder in haar vel dan voor de zomervakantie
Ik heb vanmiddag gesprek met de juf gehad samen met S. k heb er geen super gevoel bij. Extra uitdagen op lezen duurt nog even en dan nog is t volgens mij ver onder haar leesniveau. k vind dat zonde, maar k hoop vooral dat ze zich niet gaat vervelen. k Ga t zeker goed in de gaten houden en snel aan de bel trekken als t nodig is.
Gelukkig is ze tot nu toe erg enthousiast over alles. Ook leuk om even het lokaal waar ze zit te zien.
Noordeling
Vreemd dat het extra uitdagen nog niet aan de orde is. m.i. Kunnen ze daar gelijk wel mee beginnen als blijkt dat de leerling een voorsprong heeft. Is haar AVI-niveau al getoetst?
Love1990 nee denk ik niet, ze hebben wel getest welke letters iedereen kent (was eind groep 2). Op basis daarvan selecteerden ze de kinderen voor de zon lijn.
Ik vermoed dat ze AVI M4 heeft of misschien E4 maar dat is maar een schatting hoor, E4 leest ze nog redelijk vloeiend (al weet ik niet hoe snel dat moet).
Ik geef het een paar weken (juffen moeten de klas natuurlijk ook nog leren kennen etc.) Een als k niet tevreden ben trek k aan de bel.
Noordeling
zeker doen! onze oudste is in groep 1 AVI getoetst, ook omdat zij alle letters al kon voordat ze naar de basisschool ging. Ze had toen een AVI M4, ze gaat nu groep 2 en groep 3 in 1 jaar doen. Ze heeft nu 4 weken school achter de rug en zit nu al op AVI M5. Ze slaat het hele “veilig leren lezen” over. Die tijd mag ze nog lekker spelen in groep 2.
Noordeling hier werden gisteren alle kinderen getest op avi die enigzins kunnen lezen zodat ze op niveau kunnen werken. Na de herfstvakantie doen ze dat weer.
Toch6 k had hier ook meer gehoopt...
- Bijgewerkt
Nou, gaat lekker. E. vertelde gisteren dat ze wordt lastiggevallen door 2 meisjes uit haar klas. Ze volgen haar in de pauze, soms zelfs tot op het toilet, en dwingen haar haar koekjes te delen. Oftewel, ze vragen het, en E. kan geen nee zeggen
Ik heb nu meteen een mailtje gestuurd naar de juf want gisteren was ze bezig met dat koekendoosje, ze heeft er een papiertje opgeplakt en had erop geschreven 'geheim doosje'. 'Ja mama, dan zullen ze er niet in kijken als ik even naar het toilet ben.' En: 'ze volgen mij, ik moet me maar verstoppen als ik mijn koekjes wil eten.' Ja hallo, die stress kan ze niet gebruiken nu!
Ze wil nu dat ene meisje niet uitnodigen voor haar feestje, wat ik heel begrijpelijk vind. Het is ook een sluw kind, voor 6 jaar. Ze plagen haar in de pauzes en als ze mij zien aankomen, doen ze net of ze lief aan het spelen zijn met E.. Ik vind dat echt uitgekookt voor die leeftijd. Misschien zal het feit dat ze niet mag komen op het feestje voor een wake-upcall zorgen. Dit was in de tweede kleuterklas (groep 1 in Nederland) al heel erg, toen stond E. nog meer onder druk. Dat meisje is heel dominant en ze heeft nu een nieuw meisje uit de klas als 'handlanger'.
Hier ook een gesprekje gehad met de juf. Dochter doet met alles enthousiast mee, is het zonnetje van de klas, goede concentratie en hangt niet de clown uit. Heel fijn