Hier ook een gesprekje gehad met de juf. Dochter doet met alles enthousiast mee, is het zonnetje van de klas, goede concentratie en hangt niet de clown uit. Heel fijn 🙂

Hier helaas na 2 weken wederom verkouden... pfffgg.... niet ziek, maar wel echte volle snotdoeken. (Dit was in juni ook, toen ze weer met de hele klas bij elkaar zaten, ook na 2 weken en begin ook zo. Toe duurde het ruim 2weken🙈) jullie snappen dat ik dus niet heel blij ben ..... hopelijk valt het mee 🤞

Wij hebben pas begin oktober een gesprek met de juf.... duurt dus nog even.
Leestest heb ik nog niet over gehoord, ik weet ook niet of dat gebeurd op het Montessori onderwijs.

Nescio wat sneu, en dan nu al.... klinkt inderdaad als goed doordacht. Ik ben benieuwd wat school hier aan zal doen!

Juf heeft toch iets opgepakt nu, ze heeft een zonnetje werkboek en lees boek? gekregen. Valt me niet tegen.

Ik mis echt een stuk communicatie vanuit de klas. We hebben in de afgelopen weken 2 keer een berichtje gehad met wat foto’s van de klas.
    Zelfs 2 van de 4 juffen heb ik nog nooit gesproken.
    Begin oktober 10 minuten gesprekken maar dan is het de bedoeling dat ik vertel.

zouden jullie een mailtje sturen om het aan te geven, of het benoemen bij het gesprek?

Zoon is verder happy en heeft altijd zin in school, wat dat betreft heb ik geen vragen of overleg nodig. Maar ik wil gewoon weten waar mijn kind is en wat hij doet!

Rosemary herkenbaar! Bij de kleuters hadden we elke dag een berichtje wat ze gedaan hadden en nu 1x per week. Ik mis het!

Dat is wel weinig inderdaad! Hier om de dag of zelfs elke dag een berichtje in Parro. Sowieso al 2 keer een uitleg nieuws mail en gisteren een PowerPoint waarin ze vertellen over groep 3 en de lesmethodes en toetsmomenten enzo en een filmpje van beide leraressen (die ik overigens gelukkig al kende)

Ik zou dat zeker even opvragen !

Wij hebben in november pas gesprekken! Vrijdag een mail gekregen met wat ze eigenlijk op de informatie avond zouden vertellen. Verder weet ik niks. Ik heb geen idee hoe mijn kind het doet.

maar goed, ze is happy dus ja... ik wacht het maar even af.

Ik heb gemaild, gewoon heel vriendelijk gevraagd. Ben benieuwd naar de reactie! Krijg wel 3 tellen daarna een uitnodiging voor de groepsinformatie avond volgende week (online) dus daar zal ik ook wel antwoorden krijgen. Hoop ik.

Hier ook niet echt berichtjes over hoe het gaat, maar dat kregen we eerdere jaren ook niet dus ik mis het niet. Dochter vertelt wel veel zelf, heel leuk. En natuurlijk wel al het startgesprek gehad met de juf, gesprekken duren hier officieel 10 minuten - maar deze juf maakt gerust 30 minuten vol 😉 Uitgebreid de methode laten zien enzo, heel leuk!

Hier gaan ze volgende week de cito’s van vorig schooljaar inhalen - dus de cito van groep 2. Mijn oudste heeft deze week haar inhaal-cito’s, en doordat ze beiden ik een combi-klas zitten met 4 (jongste in 3/4, oudste in 4/5) worden groep 3 en 5 samen gezet als groep 4 de cito doet. Dus zo zaten mijn dochters gisteren even bij elkaar in de klas, allebei helemaal trots 😃

Nescio Hoe gaat het nu? Hoe reageerde de juf en wordt er iets aan gedaan? Ik vind het echt heel naar om te lezen 😕

• [verwijderd]

Hier al aan week gemist van groep 3 helaas door verkoudheid..
        De juffen sturen regelmatig fotos en stukjes net wat ze doen
        Harstikke fijn zeker in deze tijd..

Madeliefje06 Elise75 de juf heeft er meteen op gereageerd. Ze heeft de kinderen direct aangesproken en gezegd dat dit niet mag. Ze heeft ook aan E. gezegd dat ze absoluut haar koekjes niet moet delen als ze dat zelf niet wil, en als ze opnieuw lastiggevallen wordt, ze dat meteen moet komen zeggen. Het gebeurt meestal tijdens de pauzes en BSO, en dan is de klasjuf er niet bij, maar ze zei dat als het nog eens gebeurt, ze verder actie zal ondernemen.

Ik denk dat de boodschap is aangekomen. E. is minder bezig met haar koekjes, en gisteren kwam ze uitgelaten uit school omdat ze de hele pauze had gespeeld met 8 vriendjes (ook uit de vorige klas) en... dat ene meisje zat er niet bij. Dus ik denk dat het gewerkt heeft. Fingers crossed!

Nescio wat fijn dat het nu opgelost lijkt! Super dat ze lekker heeft kunnen spelen in de pauze ipv te moeten verstoppen voor kinderen die haar koekjes willen afpakken.

Nescio Dat is fijn dat de juf dit zo heeft opgepakt!
          Weer met plezier naar school!!

Nescio Wat fijn dat het goed is opgepakt! Mijn oudste heeft ook zo’n situatie gehad en het feit dat de juf het meteen serieus op heeft gepakt en dochter zich daarin echt serieus genomen voelde, heeft veel gedaan ook voor haar vertrouwen in de juf. Daardoor werd ze uiteindelijk ook zelfverzekerder, heel fijn 🙂

Hier heeft mijn dochter nu voor het eerst ‘huiswerk’ - woordjes en zinnetjes van VLL kern 1. Ze voelt zich heel erg groot 😉
          In de klas zit ze nu helemaal vooraan ipv helemaal achteraan, dit na het startgesprekje. Dochter had zelf aangegeven dat ze achter in de klas snel is afgeleid en ‘vergeet’ te luisteren naar de juf. Ze is ook bekend met gehoorproblemen, dus dat speelt misschien ook mee. Nu helemaal vooraan vindt ze heerlijk 😃

5 dagen later

Vandaag vroeg m'n dochter waarom ze eigenlijk nog naar school moet (echt als oprechte vraag) 'ik leer er toch niks'
          😟
          Gelijk maar even een berichtje naar de juf dat alleen zonnetjes boek blijkbaar niet genoeg uitdaging bied, heel benieuwd hoe ze dit op gaan pakken...

Noordeling
            Nou juf heeft gebeld, vandaag AVI getest, ze had M4 gehaald. Ze krijgt voor rekenen ook plus boek nu. Verder gaat ze opdrachten van acadin aanbieden. Een vanaf januari kan ze me gaan draaien in de kameleonplus groep (start dan pas voor groep 3).

Ze pakken het in elk geval serieus op, k hoop dat m'n dochter het leuk vindt