Nou, gaat lekker. E. vertelde gisteren dat ze wordt lastiggevallen door 2 meisjes uit haar klas. Ze volgen haar in de pauze, soms zelfs tot op het toilet, en dwingen haar haar koekjes te delen. Oftewel, ze vragen het, en E. kan geen nee zeggen ☹️
Ik heb nu meteen een mailtje gestuurd naar de juf want gisteren was ze bezig met dat koekendoosje, ze heeft er een papiertje opgeplakt en had erop geschreven 'geheim doosje'. 'Ja mama, dan zullen ze er niet in kijken als ik even naar het toilet ben.' En: 'ze volgen mij, ik moet me maar verstoppen als ik mijn koekjes wil eten.' Ja hallo, die stress kan ze niet gebruiken nu!
Ze wil nu dat ene meisje niet uitnodigen voor haar feestje, wat ik heel begrijpelijk vind. Het is ook een sluw kind, voor 6 jaar. Ze plagen haar in de pauzes en als ze mij zien aankomen, doen ze net of ze lief aan het spelen zijn met E.. Ik vind dat echt uitgekookt voor die leeftijd. Misschien zal het feit dat ze niet mag komen op het feestje voor een wake-upcall zorgen. Dit was in de tweede kleuterklas (groep 1 in Nederland) al heel erg, toen stond E. nog meer onder druk. Dat meisje is heel dominant en ze heeft nu een nieuw meisje uit de klas als 'handlanger'.