Dochter telt de nachtjes af! Ze heeft er heel erg zin in. Hopelijk valt het niet tegen als ze eenmaal bezig is...
Groep 3!
Ze heeft vandaag echt een super leuke dag gehad. Ze heeft een leuke klas, juf en vriendinnetjes....
Goede start!!!
Dochter was ook helemaal enthousiast, ' we hebben de i geleerd' (ik snap niet hoe ze daar zo enthousiast over is, want ze kent alle letters al lang, alleen t schrijven zal ze nog niet goed doen)
Volgende week startgesprek met de juf, k ben benieuwd.
Hier tussen de middag een heel enthousiast kind.
uit school: mama, we mochten extra buitenspelen... dat is zooo groep 2... pfff we hebben maar 3 werkjes gemaakt! 3 maar! En: die waren ook nog eens veeeeeel te makkelijk...
oke...
Noordeling Hier leren ze nu de aan-elkaar-schrijf-letters, en dat vindt dochter súper leuk. Ze kent alle letters al, maar het nu echt leren schrijven met lusjes en boogjes vindt ze dus echt leuk. Bij iedere nieuwe letter krijg ik te horen hoe hij moet; ‘eerst een pootje omhoog, dan een lusje, dan een bochtje en een eindstreepje!’ etc Mijn oudste helemaal verbaasd, want toen zij in groep 3 zat (nu groep 5, dus niet heel lang geleden
) leerden ze eerst die losse letters.
Oh en ik ben wel bang dat er een verkoudheid nadert... ze klonk vanavond wat nasaal en ik hoorde haar net kuchen... Ik hoop heeel erg dat het morgen weer weg is, meteen in week 2 al thuis moeten blijven vind ik echt niet leuk voor haar. Als het moet, dan prima hoor, maar hopelijk dan wel wat werkjes van school om te doen...
Owl hier nog geen schrijfletters, maar losse letters leren schrijven moet ze ook echt nog wel hoor. Maar ze deed net of ze de letter i nu verkeerd had, terwijl ze die gewoon al kent, maar prima dat ze zo enthousiast is!
Noordeling hier ook de i vandaag, de schrijfletter
- Bijgewerkt
Ja ik vind het grappig dat ze in deze maatschappij ook het woord ik als eerst leren
hier hebben ze de veilig leren lezen kim versie. Bij jullie ook allemaal?
Noordeling haha hier hetzelfde. Ook de i terwijl hij die al kent “ maar mama zo moet je hem echt schrijven!” Verder vond hij gym heel leuk (nu echt in sportkleding in de zaal) Hij wilde morgen weer naar school als dat kon
En vervolgens ligt hij in bed en zegt. Maar mama, groep 3 hè; dat is het echte werk!
Jaa hier mag ze vandaag ook eindelijk (gisteren studiedag). Ze is gisteren met papa even kennis wezen maken met de juf en heeft dus ook alvast het lokaal gezien en ze heeft er erg veel zin in. Taxi komt om 7.50 pas dus hopelijk is ze dit jaar ook wat vroeger thuis ( vorig jaar vaak pas rond 16.30)
- Bijgewerkt
Vandaag de eerste dag! Ben eens benieuwd, ik mocht alleen met de jongste mee (1e kleuterklas) en de oudste en middelste zijn zelf naar hun klas gegaan. Het was wel druk omdat ze de stroom van ouders in goede banen wilde leiden (niet te veel op elkaar) en natuurlijk allemaal met die mondmaskers (ouders dan, kinderen gelukkig niet).
[verwijderd]
Puzzelstukje leren ze niet meer Boom/Maan roos vis?
niet met de nieuwere en nieuwste methode van veilig leren lezen. Daar beginnen ze met ik. En dan het woordje en zichzelf tekenen enzo.
ze hebben hier de kim versie dat betekent ook dat de kinderen zoemend leren lezen. Dus bv bij het woordje bal. Eerst was het b a l. En zoemend gaat het dan meer in overgang, bbbbbbbaaaaalllll. ( niet t vergissen met beee aaaaa ellllll) Zodat Ze de klanken in 1 keer uitspreken en niet de eerste klank weer vergeten als ze bij de laatste klank zijn.
Puzzelstukje Volgens mij doen ze dat hier ook. Sowieso begonnen met ‘ik’. Mijn oudste had een oudere vll versie geloof ik.
Vandaag mochten ze scheerschuim op hun tafeltje spuiten en daar letters in schrijven met hun vinger. Dochter vond dat super leuk
Het klinkt nu sowieso veel speelser dan bij mijn oudste. Rekenen doen ze ook hupsend en klappend, veel meer beweging etc. Komt goed uit, dat past denk ik enorm goed bij de jongste! De oudste hield juist meer van het echt ‘schoolse’.
E had vandaag 2 nieuwe letters geleerd zei ze. Maar ze kende die al
Ik heb het idee dat ze nu vooral de letters die vorig jaar aan bod kwamen herhalen.
Morgenmiddag 10 minuten gesprek, ben benieuwd wat de juf te zeggen heeft. Al is het de bedoeling dat ik vooral vertel vind dat lastig, waar is ze goed in, waar is ze zwak in blablabla.
Onze dochter is deze week begonnen met schrijven, helemaal enthousiast. Daarnaast is ze bezig met de Cito van groep 3 geloof ik, maar daar was ze zelf niet helemaal duidelijk in. Grootste deel van de tijd zit ze lekker in groep 2. Veel spelen en zo nu en dan wat levelwerk, dat bevalt onze dame wel
Net de juf gesproken. Volgende week donderdag gaat ze avi-test doen bij E. Als ze m3 haalt gaat ze naar het plusgroepje, haalt ze het niet kijken ze na een paar weken weer. Er kan heel makkelijk gewisseld worden. Ik denk dat het grensgeval gaat worden, ze kan beetje lezen maar weet niet of het ook vloeiend genoeg is.
Juf zag een enthousiast rustig meisje die zich goed kan afsluiten van de andere kinderen en haar aandacht op de juf houdt.
Hier is het vanmiddag gegaan van een iets nasale stem naar twee enorm snotterende en hoestende kinderen. Heb ze maar meteen afgemeld voor school, want ze liggen nu nog te blaffen... Pff, precies 1,5 week volgehouden. Morgen bellen voor een test-afspraak want ik wil ze zsm weer op school hebben.