Onze dochter is deze week begonnen met schrijven, helemaal enthousiast. Daarnaast is ze bezig met de Cito van groep 3 geloof ik, maar daar was ze zelf niet helemaal duidelijk in. Grootste deel van de tijd zit ze lekker in groep 2. Veel spelen en zo nu en dan wat levelwerk, dat bevalt onze dame wel

Net de juf gesproken. Volgende week donderdag gaat ze avi-test doen bij E. Als ze m3 haalt gaat ze naar het plusgroepje, haalt ze het niet kijken ze na een paar weken weer. Er kan heel makkelijk gewisseld worden. Ik denk dat het grensgeval gaat worden, ze kan beetje lezen maar weet niet of het ook vloeiend genoeg is.

Juf zag een enthousiast rustig meisje die zich goed kan afsluiten van de andere kinderen en haar aandacht op de juf houdt.

Hier is het vanmiddag gegaan van een iets nasale stem naar twee enorm snotterende en hoestende kinderen. Heb ze maar meteen afgemeld voor school, want ze liggen nu nog te blaffen... Pff, precies 1,5 week volgehouden. Morgen bellen voor een test-afspraak want ik wil ze zsm weer op school hebben.

Helemaal trots dat ze ook huiswerk heeft 😄 een papier om te lezen

Hier een meisje die om half 7 al naar bed wilde (normaal slaapt ze nooit voor 8u) ze sliep om kwart over 7 ook al!
    Ze vindt werken héél leuk, maar spreken ook nog wel een beetje hoor. 😉
    Ze heeft na één dag juf nr 2 al wel flink voorkeur voor juf nr2 (en dat snap ik volkomen al zeg ik dat niet 🙈).

Donderdag hebben we een ouder kind gesprek met de juf. Ga k wel vragen wat ze met haar gaan doen qua lezen.

Owl en... is het gelukt met testen?

Het is ook weer de start van het verkouden seizoen, dus ik ben erg benieuwd hoe dit ga lopen🙈

L. Was donderdag al zo moe... sliep bijna onder het eten al.... Ze heeft het erg leuk op school. Ze heeft een leuke juf en vertelt, voor haar doen, ook veel.
    Wij hebben een boekje slaapklets, dat vullen we samen in voor het slapen gaan ... zo kom ik veel dingetjes toch te weten 😊
    Ze had zelf gevraagd of ze donderdag even bij de oude juf mocht spelen, ze mocht mee gymen met ze, ze vond het heerlijk om dat even te doen!

• Owl hebben hierop gereageerd.
    • Toch6 vindt dit leuk

Elise75 Vanmorgen getest, was op zich zo gebeurd, maar in de neus vonden ze allebei echt niet leuk. Mevrouw die de afname deed was wel heel aardig en rustig, dat was wel fijn voor ze.

Nu hopelijk snel de uitslag, negatief neem ik voor het gemak aan, en dan maandag weer naar school!

Uitslag is al binnen (tip; als je ooit laat testen, check via digid de uitslag! sneller dan wachten op telefoontje van de GGD!) en allebei negatief, dus maandag weer school en maar 2 dagen school gemist. Heel blij dat het niet meer dagen zijn!

Owl super fijn! Die tip had ik inderdaad ook al gehoord!

Dochter mocht vandaag weer meedoen met gym en was dolenthousiast, heerlijk 🙂
        Volgende week zijn hier de startgesprekken, ben wel benieuwd!

Hier vandaag kennismaking gesprek gehad. Zoon doet ontzettend goed zijn best en scoort voor nu allemaal goed. Ze merken wel dat het een gevoelig kind is en dat hij best wel last van faalangst heeft. Het moet bij hem alleen maar goed zijn. Als hij een foutje heeft raakt hem dat behoorlijk. Daar gaan ze mee aan de slag dat het oké is om een fout te maken. Voor de rest gaat het helemaal prima gelukkig.

Miek89

wat fijn dat ze zo snel en goed zien hoe jouw zoontje is en wat hij nodig heeft!

Ik heb het eerste gesprek met juf ook gehad, onze dochter mag nu elke dag 1 uurtje meedraaien met groep 3, tijdens de reken en schrijf lessen. Verder doet ze het prima, zit veel lekkerder in haar vel dan voor de zomervakantie

Ik heb vanmiddag gesprek met de juf gehad samen met S. k heb er geen super gevoel bij. Extra uitdagen op lezen duurt nog even en dan nog is t volgens mij ver onder haar leesniveau. k vind dat zonde, maar k hoop vooral dat ze zich niet gaat vervelen. k Ga t zeker goed in de gaten houden en snel aan de bel trekken als t nodig is.

Gelukkig is ze tot nu toe erg enthousiast over alles. Ook leuk om even het lokaal waar ze zit te zien.

Noordeling
                Vreemd dat het extra uitdagen nog niet aan de orde is. m.i. Kunnen ze daar gelijk wel mee beginnen als blijkt dat de leerling een voorsprong heeft. Is haar AVI-niveau al getoetst?

Love1990 nee denk ik niet, ze hebben wel getest welke letters iedereen kent (was eind groep 2). Op basis daarvan selecteerden ze de kinderen voor de zon lijn.
                  Ik vermoed dat ze AVI M4 heeft of misschien E4 maar dat is maar een schatting hoor, E4 leest ze nog redelijk vloeiend (al weet ik niet hoe snel dat moet).

Ik geef het een paar weken (juffen moeten de klas natuurlijk ook nog leren kennen etc.) Een als k niet tevreden ben trek k aan de bel.

Noordeling
                    zeker doen! onze oudste is in groep 1 AVI getoetst, ook omdat zij alle letters al kon voordat ze naar de basisschool ging. Ze had toen een AVI M4, ze gaat nu groep 2 en groep 3 in 1 jaar doen. Ze heeft nu 4 weken school achter de rug en zit nu al op AVI M5. Ze slaat het hele “veilig leren lezen” over. Die tijd mag ze nog lekker spelen in groep 2.

Noordeling 🤨 hier werden gisteren alle kinderen getest op avi die enigzins kunnen lezen zodat ze op niveau kunnen werken. Na de herfstvakantie doen ze dat weer.