Sevenof9 Maar, heb je dan ook nog tijd om ouder te zijn. En niet alleen onderwijzer? Ja ik snap dat je niet voor hen kan praten, maar dat lijkt me zo lastig.
Hoewel ik wel voorstander ben om naar het individu te kijken, ben ik ook voorstander van om te leren omgaan regels / minder leuke situaties / pesten / het in een groep zijn en omgaan met groepsdynamiek. / leren leren van dingen die je niet zo leuk vind (zoals ik schrijven echt super stom vond).
Ik zelf ben gewoon van het ouderwetse klassikale onderwijs haha, dat was eigenlijk heel erg op het individu gericht, er waren legio mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen naast de basisstof die er was en om eerlijk te zijn: al mijn sociale kenmerken die ik heb, heb ik geleerd op de basisschool. Ik was daar het rare kind, het andere kind, als enige kind, niet gedoopt op school, ik zei rare dingen (zoals ik in groep 4 mijn spreekbeurt begon met "Ik weet dat jullie allemaal een beetje dom zijn". nou dat hadden mijn ouders me niet kunnen leren hoor, dat dat niet de meest handige zin is om een spreekbeurt mee te beginnen.. ). En ik vond het zeker niet altijd leuk, ik had veel ruzie, ik vond het enorm moeilijk, maar ik heb er nog steeds wat aan. Het lijkt me best moeilijk omdat te moeten missen als kind. Dat kan niet bij thuisonderwijs of bij klassikaal thuisonderwijs met kleine groepjes.
Maar goed, ik ben er niet perse op tegen, maar ik vind wel dat er streng op gecontroleerd moet worden. Het klinkt me nu nog te vrij. Maar dat komt misschien ook omdat ik het niet echt ken.