Trees Ik heb overigens geen problemen met regels, mits ze flexibel zijn en een doel dienen.

Ja weet ik. Ik bedoelde eigenlijk dat ik dat minder heb. Ik ben iemand die altijd afstapt als de voetgangerszone begint, ook als het totaal uitgestorven is. Orde is het doel 🤪

• Trees hebben hierop gereageerd.
  • Trees vindt dit leuk

@Vulpen @Trees Ik heb de boeken van Margot Vanderstraeten ook net gelezen toevallig, ben sowieso nu heel geinteresseerd in het (orthodoxe) jodendom omdat ik ze elke dag zie in Antwerpen. Het geeft een mooie inkijk in deze gemeenschap. In Mazzel tov vind ik wel dat ze de leefwereld van haar Iraanse vriend te eenzijdig en eendimensionaal voorstelt, maar dat komt omdat ik zelf een Iraanse man heb en dus te kritisch ben 🙈

Nescio Ik moet zeggen dat ik het allerwonderlijkst uit Minjan vond dat de schrijfster tot voor kort geen WhatsApp had 🫣 Voor een journalist leek me dat tamelijk wereldvreemd 😅

Nescio maar dat komt omdat ik zelf een Iraanse man heb en dus te kritisch ben 🙈

Dat is juist wel interessant! Ik ben nu eerst een ander boek aan het lezen en daarna wil ik in deze beginnen.

Vulpen haha ja dat viel me ook op. Ik denk dat het nog tamelijk nieuw was op moment van schrijven, maar dat een chassidische oudere vrouw er beter mee overweg kon is opmerkelijk.

Om even on topic te blijven 🤣. Ik denk dat mijn man te lui en passief is voor een affaire. Ik stel me dan voor dat ik het voor hem moet regelen. En dan hij dan vraagt wanneer is het ook alweer en waar moet ik heen? Wat moet ik dan aantrekken? Kan jij even een hotel regelen want ik ben zo druk overdag. Of hij moet iemand vinden die het allemaal regelt. Ik denk dat ik dat ook het ergst zou vinden, dat hij dan ineens wel van alles kan regelen en onthouden. Een affaire zou ik wel willen weten en dat zou ook meteen het einde zijn. Iemand die zo lang kan liegen, zou ik nooit meer kunnen vertrouwen. Een one night stand hoef ik niet te weten, want ook dat zou het einde betekenen en dat vind ik het niet waard als het een eenmalige stommiteit was.

Tantetil . Ik stel me dan voor dat ik het voor hem moet regelen. En dan hij dan vraagt wanneer is het ook alweer en waar moet ik heen?

Haha 🤣

Ik heb echt een heel jiskefet achtig scenario in mijn hoofd hoe dit zou gaan.

• [verwijderd]

Tantetil hahahaha 😂

• [verwijderd]

@Trees , niet meer gereageerd, sorry. Ik was het wel van plan om op je te reageren maar ik kreeg het niet voor elkaar om er even voor te zitten qua tijd. Erg volle dagen gehad.

Het onderwerp is nu al een beetje voorbij denk ik. Misschien komt het onderwerp nog eens voorbij en kletsen we er dan weer over. Ook leuk om te kijken of er dan misschien iets verandert is in ons denken, of juist niet, of iets 😁

5 dagen later
          • Bijgewerkt

Mijn ex heeft mij meerdere keren belazerd, de eerste keer dat ik erachter kwam, was ik heel boos en verdrietig en heb ik voor mezelf overwogen wat ik op dat moment wilde. Ik wilde ondanks het beschadigde vertrouwen toch proberen met hem verder te gaan. Zoals jullie weten is dat mislukt.

Op de vraag of ik het had willen weten? Misschien niet, soms is ignorance bliss.

Ansji Wat een lul is jouw ex eigenlijk zeg. Meerdere keren buiten de pot piesen, dan heb je daar geduld mee en probeer je het op te lossen. En dan schuift hij je uiteindelijk nog aan de kant, om vervolgens vrolijk met iemand anders verder te gaan. 🤬

• Ansji hebben hierop gereageerd.

iMoeder Op dat gebied zeker! Gelukkig zie ik nu weer meer de kant waar ik ooit van hield, hij staat altijd klaar voor mij en de kinderen. En wat hij verder doet is niet meer mijn probleem.