Men wil zó graag haten op transmensen, dat ze op misinformatie duiken en het gebruiken om hun in- en in hatelijke retoriek verder te verspreiden. Rage bait. Het zegt alles over de conservatieve rechtse stroming die problemen creëert die er niet zijn en iedereen die niet in hun straatje past, dehumaniseert. Ze noemen haar ook helemaal niet bij haar naam.

Ze krijgt doodsbedreigingen.

Manque fijn dat ze haar excuses heeft gemaakt, wel zo netjes.

Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar 🙄 wat een prioriteiten. Fake news en haat verspreiden zijn belangrijker.

Nescio Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar

Dat is niet waar. Daar is veel ophef over geweest en nog. In de media en ook daar.

Nescio oh daar zag ik gisteren nog shorts over met veel boze reacties. Maarja die man heeft zijn straf uitgezeten, en de kans dat hij het nog een keer doet is niet aanwezig las ik. Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Ik vind het ook erg dat er veel misinformatie verspreid wordt over Imane. Het werd geframed als een enorm oneerlijk gevecht, maar inmiddels heb ik ook gelezen dat zij al eerder meedeed en ook regelmatig verliest. Vind het echt erg.

Sevenof9 Maarja die man heeft zijn straf uitgezeten, en de kans dat hij het nog een keer doet is niet aanwezig las ik. Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Dat vind ik ook. Zeker als iemand zijn leven op de rit heeft en er geen recidive gevaar is. Hoe lang blijft het stigma dan hè.

Bloem als je het vergelijkt met de wereldwijde ophef nu om Imane, is dat niks.

Nou sorry, Angelina Carini krijgt van de IBA 50 duizend dollar prijzengeld. Het moet toch niet gekker worden.

😫

Bloem ik vind het dus lastig omdat zijn eigen verhaal heel erg focust op hoe zwaar hij het had en dat het daarom gebeurde. Als hij in de interviews die hij er over had gegeven zou hebben gezegd: ik was fout, het had nooit mogen gebeuren ipv ik had het moeilijk en ik was jong, dan zou ik er minder moeite mee hebben.

Ik heb geen feiten check gedaan, maar wat ik er over lees lijkt allemaal wel heel erg onrechtvaardig te zijn richting Imane.

Nescio Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar 🙄

Dat is echt niet waar, bij elke service wordt hij uitgejouwd, schandalig vind ik dat. Juist ook een voorbeeld van hoe veel mensen focussen op haat en ophef in plaats van medemenselijkheid en sportiviteit.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Vulpen zie ook het bericht van @Femkes, hoe hij er zelf over gepraat heeft was ook niet handig. Ik snap wel dat mensen denken waar is je schuldbesef.
            Voor mij ging het er vooral om dat mensen met een heel groot internetpodium dit gebruiken om fake news te verspreiden om een topsportster gewoon kapot te maken. En over die volleyballspeler wordt gezwegen. Ook door JK Rowling die zich 'feminist' noemt.

Sevenof9 Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Ik merk dat dit wel echt blijft hangen bij me.
            Vd Velde heeft een voorbeeldfunctie, hij representeert wel een land..
            Andere daders van zedendelinquenten zitten ook hun straf uit, maar daarnaast zijn er ook gewoon consequenties die niet zo makkelijk verjaren, zoals het niet kunnen krijgen van een VOG. En dan heb je vd Velde, die een paar jaar later als nationaal symbool wordt aangemoedigd door het koningspaar? Is dat niet het compleet andere uiterste?

CrazyCatLady gevoel/verstand. Ik vind het met zedendelinquenten een stuk lastiger om te zeggen dat ze een tweede kans verdienen maar dat is op gevoel gebaseerd en mede door een eigen referentiekader.

CrazyCatLady En dan heb je vd Velde, die een paar jaar later als nationaal symbool wordt aangemoedigd door het koningspaar? Is dat niet het compleet andere uiterste?

Ik vind het ook een lastige. Ik ben echt volledig voor een tweede kans en iemand continue uitjouwen vind ik echt onnodig, maar als ik mij verplaats in het slachtoffer, lijkt mij dit ook heel wrang. Of zelfs opnieuw traumatiserend. Het gaat wel om een kind.

Zijn delict heeft levenslange consequenties voor het slachtoffer, maar (terecht) ook voor de dader, zoals het hebben van een strafblad en het niet krijgen van een vog. Betekent niet dat wij voor eigen rechter moeten gaan spelen en hem nog eens extra uitschelden, maar aangemoedigd worden als nationaal symbool is inderdaad weer het andere uiterste en lijkt mij erg belastend voor zijn slachtoffer.

CrazyCatLady voor mij representeert hij Nederland op het gebied van Volleybal en zie ik verder niet in waarin hij verder een voorbeeldfunctie heeft. Hij werkt niet met kinderen of andere kwetsbare doelgroepen, hij sport met volwassen mannen tegen andere volwassen mannen. Wat hij doet komt voor mij niet eens in de buurt vanw waarvoor hij heeft vastgezeten.

Verkrachter vind ik ook wel een heftig woord, in Engeland is hij veroordeeld voor verkrachting, volgens het Nederlandse rechtssysteem was het ontucht. Het is niet dat hij dat meisje van haar fiets heeft getrokken en de bosjes in heeft gesleurd ofzo. Ik vind het hoe dan ook slecht wat hij heeft gedaan want het leeftijdsverschil was veel te groot en een 12jarig meisje kan helemaal niet echt weten waar ze mee instemt als ze zegt seks te willen met een 19jarige. Ze heeft er ook een flink trauma aan overgehouden. Maar hem verkrachter noemen dikt het nog extra aan ofzo. Alsof het zijn hele identiteit is. Het is trouwens 10 jaar geleden.

Ik probeer het niet minder erg te laten lijken wat hij heeft gedaan, maar mijn punt is meer: hoelang moet hij hier dan nog voor gestraft worden?

Sevenof9 probeer het niet minder erg te laten lijken wat hij heeft gedaan, maar mijn punt is meer: hoelang moet hij hier dan nog voor gestraft worden?

En in hoeverre is het relevant. Als man met mannen wedstrijden tegen mannen is anders dan wanneer hij als coach van tienermeiden aanwezig is (op basis van wat ik hier lees, volg het voor de rest niet echt).
                Beetje categorie "hij mag niet meer op scholen werken maar wel op kantoor". Hij mag werken maar niet meer overal. Hij mag sporten maar niet met minderjarigen.

Sevenof9 hij heeft heel veel momenten gehad waarbij hij had kunnen denken: nee, dit moet ik niet doen. Maar dat heeft hij niet gedaan. Hij wist dat ze 12 was, hij is naar een ander land afgereisd om seks met haar te hebben, hij heeft onveilige seks met haar gehad, hij is door gegaan toen ze zei dat het pijn deed en hij heeft na afloop alleen maar gezegd, haal even een morning after pil. Zij heeft zich vreselijk schuldig gevoeld dat hij is gearresteerd, waarschijnlijk verwijt ze het zichzelf, blijkbaar is ze gaan auto-mutileren.
                Als het een lange liefdevolle relatie was geweest, dan was hij nog steeds fout geweest want het leeftijdsverschil is te groot, maar ik vind de situatie zoals het was wel degelijk verkrachting, gewoon verkrachting. Ik betwijfel ten zeerste of de bosjes ingetrokken worden perse traumatischer is, maar dat is nog een hele andere discussie.
                Dus ja, hij mag verder gaan met zijn leven, hij hoeft niet zijn hele leven gestraft te worden, maar meer zelfinzicht zou uitermate wenselijk zijn en aangemoedigd worden als Nederlandse held, dat is gewoon teveel.

Sevenof9 voor mij representeert hij Nederland op het gebied van Volleybal en zie ik verder niet in waarin hij verder een voorbeeldfunctie heeft

Nouja, Nederland is wel steeds in de media met hem als voorbeeld. In ieder debat over Imani is er wel iemand die de vergelijking trekt met 'de Nederlandse verkrachter'.
                  Als je uitkomt voor een land, als sporter, heb je automatisch een voorbeeldfunctie, met bijbehorende media aandacht. Nederland, als land, loopt reputatieschade op in de buitenlandse media. En daarnaast heeft hij ook een voorbeeldfunctie voor jongere sporters die hopen ooit op de Olympische spelen te staan.

Hij werkt niet met kinderen nee, maar zijn slachtoffer kan nu geen kant op zonder geconfronteerd te worden met hem. Het is overal. Voor andere slachtoffers werkt het ook triggerend. Er zijn meer dan genoeg instanties voor slachtoffers van zedendelicten die zich hebben uitgesproken tegen zijn deelname, met goede redenen.

En tja, het is lang geleden. Zo even uit mijn hoofd, hij is veroordeeld in 2016, heeft 13 maanden gezeten, en speelde in 2018 al weer zijn eerste interland?
                  Ik kan me met de beste wil van de wereld geen baan bedenken waarbij je na zo'n delict/gevangenisstraf gewoon weer met open armen ontvangen wordt bij je oude baan.
                  Maar sporters hebben een uitzonderingspositie, want het zijn 'nationale helden', en alles is weer koek en ei? Er heerst gewoon een dubbele standaard wanneer het om sporters gaat. Zoiets zou op een kantoor ook niet gebeuren, dat je collega even 13 maanden verdwijnt voor een gevangenisstraf en vervolgens weer opgenomen wordt in het team alsof er niks aan de hand is.

Tot op zekere hoogte ben ik zeker voor 2e kansen. Ja, hij heeft zijn straf uitgezeten, de kans op recidive gevaar is klein, en nee, je kan hem niet de rest van zijn leven in de goot laten. Ook hij heeft recht om een carrière op te bouwen en zijn leven op de rit te krijgen, absoluut. Maar dan zoek je maar een andere baan, dat is gewoon de consequentie, en dat geldt voor iedere dader.
                  Maar bij hem moet dat gepaard gaan met een wapperende Nederlandse vlag, steun van het koningspaar en een nationaal standpunt wat er gemaakt is? Het geeft namelijk wel een flink signaal af, dat sporters beschermd worden boven slachtoffers.

Femkes maar ik vind de situatie zoals het was wel degelijk verkrachting, gewoon verkrachting.

Ik vind hier ook geen discussie over mogelijk. Dit is verkrachting en door het anders te noemen bagatelliseer je mijn inziens wat het slachtoffer overkomen is en waar zij levenslang de emotionele sn eventuele fysieke consequenties van moet dragen.

Onderschat inderdaad het zelfverwijt en schuldgevoel van slachtoffers niet. Ik ben nog nooit een slachtoffer van seksueel geweld tegengekomen , die hier in meer of mindere mate geen last van heeft (gehad). Dit is echt vreselijk. Als puber zijnde is dit nog verschreurender en kan dit enorme gevolgen hebben voor haar verdere ontwikkeling, haar zelfbeeld, wereldbeeld en beeld van mannen.

Femkes maar meer zelfinzicht zou uitermate wenselijk zijn en aangemoedigd worden als Nederlandse held, dat is gewoon teveel.

Eens. Hij mag van mij lekker volleyballen en wedstrijden winnen, maar voor mij is het ook geen held en ik vind dat hij ook niet zo geportretteerd moet worden in de media. Ik voel daarvoor teveel sympathie voor het slachtoffer.